BaasB Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Hey jongens, ik ben vanaf nu de trotse eigenaar van een Playstation 3. Maar ik heb er een vraag over, en ik denk dat het misschien haast kan hebben, vandaar dat ik even een apart topic aanmaak. Ik heb dus mijn PS3 aangesloten op de televisie, via 3 van die kabeltjes. Zo'n gele, zo'n rode en zo'n witte (rechtstreeks in de TV, dus niet via SCART). Daarna de stekker erin, de PS3 aangezet, basisinstellingen gedaan (de tijdzone en dat soort dingen), enzovoort. Dat ging gewoon allemaal goed. Toen wou ik me aanmelden bij PSN, maar toen kreeg ik de boodschap dat ik de systeemsoftware moest updaten. Dus oké, ik ga naar ''systeemsoftware updaten''. Vervolgens gaat hij downloaden, via de draadloze router. Toen hij ongeveer op 20% was, ging ik ff wat drinken enzo, want ik dacht dat het nog wel even kon duren. Toen ik terug kwam, gaf de TV géén beeld meer. De TV stond nog wel gewoon aan en op het goede kanaal. De PS3 stond ook nog gewoon aan, en het lichtje op de voorkant brandde groen en constant. Verder zaten alle kabels er ook nog goed in, en de draadloze router stond ook nog gewoon aan. Wat is het probleem, en wat kan ik het beste doen op dit moment? De PS3 uitzetten? Of kan dat kwaad, aangezien hij misschien wel bezig is met een software update? A.u.b. snel een reactie! Maar wel alleen reageren als je er verstand van hebt a.u.b. Alvast bedankt! Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Hey jongens, ik ben vanaf nu de trotse eigenaar van een Playstation 3. Maar ik heb er een vraag over, en ik denk dat het misschien haast kan hebben, vandaar dat ik even een apart topic aanmaak. Ik heb dus mijn PS3 aangesloten op de televisie, via 3 van die kabeltjes. Zo'n gele, zo'n rode en zo'n witte (rechtstreeks in de TV, dus niet via SCART). Daarna de stekker erin, de PS3 aangezet, basisinstellingen gedaan (de tijdzone en dat soort dingen), enzovoort. Dat ging gewoon allemaal goed. Toen wou ik me aanmelden bij PSN, maar toen kreeg ik de boodschap dat ik de systeemsoftware moest updaten. Dus oké, ik ga naar ''systeemsoftware updaten''. Vervolgens gaat hij downloaden, via de draadloze router. Toen hij ongeveer op 20% was, ging ik ff wat drinken enzo, want ik dacht dat het nog wel even kon duren. Toen ik terug kwam, gaf de TV géén beeld meer. De TV stond nog wel gewoon aan en op het goede kanaal. De PS3 stond ook nog gewoon aan, en het lichtje op de voorkant brandde groen en constant. Verder zaten alle kabels er ook nog goed in, en de draadloze router stond ook nog gewoon aan. Wat is het probleem, en wat kan ik het beste doen op dit moment? De PS3 uitzetten? Of kan dat kwaad, aangezien hij misschien wel bezig is met een software update?A.u.b. snel een reactie! Maar wel alleen reageren als je er verstand van hebt a.u.b. Alvast bedankt! Ikzelf heb ook een draadloze router, en een goeie van Linksys. De PS3 staat naast de router, maar ontvangt bij ons thuis geen verbinding. Een kabel werkt echter wel prima. Nooit verbindingsproblemen meer. Misschien is dit een oplossing, indien je er ook niet op wilt wachten totdat je PS3 eindelijk wél eens draadloze verbinding ontvangt. Reageren
BaasB Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Ja ok, maar dan weet ik nog steeds niet wat ik nu het beste kan doen. Die internetverbinding zal me ff een rotzorg zijn, daar kijk ik later wel een keer naar. Wat ik nu wil weten, is wat ik met mijn PS3 moet doen. Aangezien hij gewoon aanstaat, het lampje groen en constant brandt, de TV op het goede kanaal aanstaat, maar er toch geen beeld of geluid is. Reageren
IV trailer Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 (bewerkt) Dat had ik ook een keer gehad. Normaal gesproken start de ps3 gewoon opnieuw op tijdens het installeren. Bij mij bleef hij hier een keer hangen. Volgende tip komt dus uit eigen ervaring (en niet van een proffesionel). Ik had de ps3 uitgedaan en daarna weer aangezet. (hoewel er toen ik nog wat zag stond dat het niet mocht) Echter toen ik hem weer aanzette reageerde hij hetzelfde als dat hij opnieuw was opgestart. Het probleem was bij mij dus opgelost. en hij ging weer verder met de volgende fase van de update. (uiteraard bied ik geen garantie, maar bij mij ging het goed) Bewerkt: 26 juli 2008 door IV trailer Reageren
M.Gordon Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Zet je PS3 helemaal uit en hou daarna de aan knop 5 sec in dan hoor je 2 piepjes dan zijn je ps3 instellingen gereset. Reageren
BaasB Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 (bewerkt) Dat had ik ook een keer gehad. Normaal gesproken start de ps3 gewoon opnieuw op tijdens het installeren. Bij mij bleef hij hier een keer hangen. Volgende tip komt dus uit eigen ervaring (en niet van een proffesionel).Ik had de ps3 uitgedaan en daarna weer aangezet. (hoewel er toen ik nog wat zag stond dat het niet mocht) Echter toen ik hem weer aanzette reageerde hij hetzelfde als dat hij opnieuw was opgestart. Het probleem was bij mij dus opgelost. (uiteraard bied ik geen garantie, maar bij mij ging het goed) Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt. Als PS3 n00b dan natuurlijk nog even de vraag: met uitzetten bedoel je gewoon een paar seconden je vinger op dat icoontje op de voorkant houden? @ hierboven: Ok thanks... Maar uhm, uitzetten... Het is toch slecht voor je PS3 om hem meteen via dat ding op de achterkant uit te zetten? Moet je dan eerst op dat ding op de voorkant drukken? Oftewel, een kleine uitleg voor ''uitzetten'' zou ik wel op prijs stellen... :$ Bewerkt: 26 juli 2008 door BaasB Reageren
IV trailer Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 (bewerkt) Dat had ik ook een keer gehad. Normaal gesproken start de ps3 gewoon opnieuw op tijdens het installeren. Bij mij bleef hij hier een keer hangen. Volgende tip komt dus uit eigen ervaring (en niet van een proffesionel).Ik had de ps3 uitgedaan en daarna weer aangezet. (hoewel er toen ik nog wat zag stond dat het niet mocht) Echter toen ik hem weer aanzette reageerde hij hetzelfde als dat hij opnieuw was opgestart. Het probleem was bij mij dus opgelost. (uiteraard bied ik geen garantie, maar bij mij ging het goed) Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt. Als PS3 n00b dan natuurlijk nog even de vraag: met uitzetten bedoel je gewoon een paar seconden je vinger op dat icoontje op de voorkant houden? Je vinger op het bekende symbooltje houden en wachten tot er een lampje knippert. Als het lampje knippert laat je los. Dan gaat hij namelijk uit. Volgens mij kan je als je hem ingedrukt blijft houden (terwijl het lampje allang knippert) resetten en dat is volgens mij niet de bedoeling. EDIT: De achterkant is de stroomschakelaar die hoef je niet aan te raken. Bewerkt: 26 juli 2008 door IV trailer Reageren
BaasB Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Yoooooow, hij doet het. Hij is nu bezig met de update te installeren. Hartstikke bedankt IV_Trailer en M.Gorden. Dit topic mag wat mij betreft nu samen gevoegd worden met het grote: PS3 topic. Nogmaals bedankt! Reageren
IV trailer Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Fijn om te horen dat mijn kennis weer ergens goed voor is. Veel plezier nog met je fantastische en goed uitgekozen console! Reageren
FerryN Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 Maar misschien dom hoor, maar stond je screensaver niet aan? :$ Reageren
IV trailer Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 Aangezien ik het ook wel weet: Nee, want hij had een geen singaal melding van zijn tv. Dat gebeurt alleen als hij geen beeld meer geeft. Dat is dus geen screensaver. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.