IV trailer Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 (bewerkt) Cuil, de nieuwe zoekmachine Kijk hier even voor een artikeltje ervan: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...oekmachine.html Lees ook even de "about cuil" door voor uitgebreide informatie... http://www.cuil.com/info/ Wat vinden jullie van de nieuwe zoekmachine? Eerst bekijken, pas posten als je jezelf geinformeerd heb a.u.b. Dan weet je waar je over praat. EDIT: Ik heb een verwijzing op de site ondekt: "Navigation suggestion When you type a query, sometimes you'll see a search suggestion with an icon representing a website. Click on this link and you will go directly to that website. We let you look before you leap, because not everyone feels lucky." Dit verwijst volgens mij naar de "i feal lucky" knop op google. (engelse versie) Bewerkt: 28 juli 2008 door IV trailer Reageren
Flitskikker Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Wat een saaie website zeg. Ik weet zeker dat ik bij Google blijf. Het zoekvakje wat rechtsboven in Firefox zit, geeft ook suggesties (bij mij): Mvg, Flitskikker Reageren
WALLAH Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Wat een saaie website zeg. Ik weet zeker dat ik bij Google blijf.Het zoekvakje wat rechtsboven in Firefox zit, geeft ook suggesties (bij mij): Mvg, Flitskikker Zeker wel de engine van google gebruikt O_O Reageren
Kraay Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Las het gisteren op een andere site. Ik vind het zelf maar een slechte zoekmachine die niet veel relevante links geeft. Zoek maar is op 'gtaforum' op de eerste pagina is gtaforum.nl niet te vinden bij mij. Ook vind ik het niet zo makkelijk om snel te kijken of er bijstaat wat je zoekt(in Google kun je er even snel met je ogen overheen gaan en je weet genoeg). Ik houd het voorlopig nog bij google. Reageren
gammie_ Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Cuil heb ik een paar dagen geleden op het NOS journaal gezien, het ''grote'' verschil moet de gegarandeerde privacy zijn, in vergelijking met Google. Of deze Google gaat overwinnen, ik weet het nog niet. In iedergeval is het logies dat ''Cuil'' nog niet veel websites kent als beginnende zoekmachine, dus die opstart probleempjes is natuurlijk met zoiets altijd wel te verwachten. Ben benieuwd hoe deze nieuwe zoekmachine zich gaat ontwikkelen in de komende paar jaar. In iedergeval blijf ik voorlopig nog de oude vertrouwde ''Google'' gebruiken Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 (bewerkt) Cuil heb ik een paar dagen geleden op het NOS journaal gezien, het ''grote'' verschil moet de gegarandeerde privacy zijn, in vergelijking met Google. Of deze Google gaat overwinnen, ik weet het nog niet. In iedergeval is het logies dat ''Cuil'' nog niet veel websites kent als beginnende zoekmachine, dus die opstart probleempjes is natuurlijk met zoiets altijd wel te verwachten. Ben benieuwd hoe deze nieuwe zoekmachine zich gaat ontwikkelen in de komende paar jaar. In iedergeval blijf ik voorlopig nog de oude vertrouwde ''Google'' gebruiken Als dat zo is, waarom hebben ze dit dan gedaan: "Welcome to Cuil—the world’s biggest search engine. The Internet has grown. We think it’s time search did too." Als ze niet alle websites in zich hebben, dan zijn ze ook niet de grootste Search Engine. Dan zou die titel het beste bij Google passen. Voor Cuil geld nu (in mijn ogen): Groot zijn ze inderdaad als je hun egoïsme mee telt maar dat terzijde. Ik blijf bij Google, overzichtelijker en gebruiksvriendelijk. Bewerkt: 30 juli 2008 door Nemean^inf Reageren
gammie_ Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Als dat zo is, waarom hebben ze dit dan gedaan: "Welcome to Cuil—the world’s biggest search engine. The Internet has grown. We think it’s time search did too." Als ze niet alle websites in zich hebben, dan zijn ze ook niet de grootste Search Engine. Dan zou die titel het beste bij Google passen.Voor Cuil geld nu (in mijn ogen): Groot zijn ze inderdaad als je hun egoïsme mee telt maar dat terzijde. Ik blijf bij Google, overzichtelijker en gebruiksvriendelijk. Ik geef alleen maar een rede, waarom Cuil nog niet zo groot is. En dat lijkt mij ook vrij logies als beginnende ''zoekmachine'' nietwaar? Dat in jou bericht blijkt dat zei een groot ''egoïsme'' hebben en dat ze zichzelf zien als The world’s biggest search engine, kan ik natuurlijk ook niet helpen. Die vraag zou je beter aan hun zelf kunnen stellen. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Als dat zo is, waarom hebben ze dit dan gedaan: "Welcome to Cuil—the world’s biggest search engine. The Internet has grown. We think it’s time search did too." Als ze niet alle websites in zich hebben, dan zijn ze ook niet de grootste Search Engine. Dan zou die titel het beste bij Google passen.Voor Cuil geld nu (in mijn ogen): Groot zijn ze inderdaad als je hun egoïsme mee telt maar dat terzijde. Ik blijf bij Google, overzichtelijker en gebruiksvriendelijk. Ik geef alleen maar een rede, waarom Cuil nog niet zo groot is. En dat lijkt mij ook vrij logies als beginnende ''zoekmachine'' nietwaar? Dat in jou bericht blijkt dat zei een groot ''egoïsme'' hebben en dat ze zichzelf zien als The world’s biggest search engine, kan ik natuurlijk ook niet helpen. Die vraag zou je beter aan hun zelf kunnen stellen. Bedoel het ook niet aanvallend op jou, maar ik vind het een beetje overdreven om zo'n "slogan" te nemen. Reageren
gammie_ Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Bedoel het ook niet aanvallend op jou, maar ik vind het een beetje overdreven om zo'n "slogan" te nemen. Zo zag ik jou bericht ook absoluut niet hoor, alleen reageerde je wel op mijn stukje, dus voel ik me wel aangesproken om daar even op te antwoorden . Ik vind het ook erg overdreven dat ze zich: ''The world’s biggest search engine'' noemen. Het enige wat ik hier van zou kunnen opmaken, is dat zei zich groot willen voordoen om ''klantjes'' te winnen van Google, of ze dat op zo'n manier ook gaat lukken is nog maar de vraag Reageren
IV trailer Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Ergens in de about stond dacht ik hoe veel groter ze zijn en waarin. Het was iets met pagina's ofzo. Wel drie keer groter dan google en 10x groter als windows search. Reageren
Dieko Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Allereerste search engine was van Yahoo. Maar ik ga zeker niet Cuil gebruiken. Google is wat overzichterlijker Reageren
Fuffie Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 (bewerkt) Ergens in de about stond dacht ik hoe veel groter ze zijn en waarin. Het was iets met pagina's ofzo. Wel drie keer groter dan google en 10x groter als windows search. Google.nl blijft mijn startpagina, en dat zal ik ook niet veranderen ! Edit: Google blijft nog steeds het fijnst en het beste voor mijn gevoel ! Bewerkt: 31 juli 2008 door Fuffie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.