Bradley H. Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 (bewerkt) hello moders, ik wil modellen maar ik kom er nog steeds niet uit, vandaar ga ik jullie precies zeggen wat ik gedaan heb, miss zien jullie dan de fout. alvast bedankt het zijn 15 foto´s eerst heb ik met de Z-moddeler een dingetje gemaakt, iets simpels. http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest1 die heb ik weer opgeslagen als een .X bestand, tuurlijk ben ik de DFF ook niet vergeten http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest2 toen heb ik de collsionfile maker geopend http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest3 en daar de .X file ingepleurdt, ook ben ik de X-ass niet vergeten http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest4 http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest5 keurig opgeslagen http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest6 de coll editor geopend en de coll erin gezet http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest7 ik heb metaal gekozen uiteraard ook alles aangefinkt etc http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest8 http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest9 het hele zooitje opgeslagen, en alles stond netjes in een mapje. alles naar data/maps gekopiert behalfe die X. code en die SIN vanZ-moddeler http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest10 nu met moomapper, uiteraard heb ik een IPL file en een IDE file aangemaakt http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest11 http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest12 nu dus tijd om het objeckt erin te gaan zetten http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest13 ik heb keurig de DFF file geseleckteert en de TXD? die heb ik nietr omdat ik niet weet hoe je die maakt, darrom heb ik maar gewoon eentje gepakt. http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest14 daz mooi mijn objeckt staat in moomapper, nouja hij is iniedergeval zichtbaar, ik heb hem ergens tussen die 2 groote eilanden gezet zodat hij niet stoort uiteindelijk ook nog de GTA_VC gedingest http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest15 en dat doet hij het niet wat doe ik fout ? Bewerkt: 13 maart 2005 door bradley1990 Reageren
Eclipse Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 Goed van je dat je alles uitlegd met foto's...Zo kan iemand je tenminste goed helpen. Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten Reageren
Bradley H. Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 (bewerkt) Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen. EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ? EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ? http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263 Bewerkt: 13 maart 2005 door bradley1990 Reageren
Wauzie Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen. EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ? EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ? http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263 Kijk, De TXD-builder is bedoeld om texturen te maken. Met de z-modeler wijs de texturen toe aan een bepaald deel van het object. En ik weet niet of je buiten de Z-modeler kan texturen Reageren
PatrickW Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen. EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ? EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ? http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263 Zoals Wauzie al zei, je moet in Zmodeler texturen aan delen van je model toekennen. In Zmodeler gebruikt je hier voor normaal gesproken bmp of tga files. Wanneer je het model exporteerd naar een DFF file, staan daarin ook de namen van de texturen (plaatjes) die je gebruikt hebt. Nu moet je een txd file maken waarin de plaatjes zitten, die je in je DFF gebruikt hebt. Hiervoor kun je o.a. TXD builder gebruiken. Het toekennen van de texturen aan het model, moet echter altijd in Zmodeler gebeuren ( of een ander 3d programma dat je gebruikt zoals: Studio 3D max of Blander3D ) Wanneer je in moo-mapper een ide entry maakt, en dus een DFF en een TXD file selecteerd, moet je zel zeker weten dat alle plaatjes die in de DFF gebruikt zijn, ook in de TXD zitten, je kunt dus niet zomaar een willekeurige txd kiezen. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 thanxs ik zal dus gewoon met Z-modeller moeten leren werken, volgende week heb ik vakantie ik zal het wel proberen, ga er nu ook mee aant werk. Reageren
ginotJ Geplaatst: 15 maart 2005 Rapport Geplaatst: 15 maart 2005 :unsure: hoe moet ik met de Z-Modeller iets maken ??? moet je dan iets openen ofzo ?? want die jongen met het simpele dingetje maar hoe maak je die ? :huh: Reageren
Bradley H. Geplaatst: 16 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2005 :unsure: hoe moet ik met de Z-Modeller iets maken ??? moet je dan iets openen ofzo ??want die jongen met het simpele dingetje maar hoe maak je die ? :huh: met een simpele dingetje bedoelde ik een bal of een cube, ik heb nu weer een nieuw topic gezet want ik wil nu over naar "goed" modellen, neme daar maar een kijkje over 2 dagen ofzo Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.