Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hello moders, ik wil modellen maar ik kom er nog steeds niet uit, vandaar ga ik jullie precies zeggen wat ik gedaan heb, miss zien jullie dan de fout.

alvast bedankt

het zijn 15 foto´s

eerst heb ik met de Z-moddeler een dingetje gemaakt, iets simpels.

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest1

die heb ik weer opgeslagen als een

.X

bestand, tuurlijk ben ik de DFF ook niet vergeten

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest2

toen heb ik de collsionfile maker geopend

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest3

en daar de .X file ingepleurdt, ook ben ik de X-ass niet vergeten

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest4

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest5

keurig opgeslagen

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest6

de coll editor geopend en de coll erin gezet

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest7

ik heb metaal gekozen uiteraard ook alles aangefinkt etc

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest8

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest9

het hele zooitje opgeslagen, en alles stond netjes in een mapje.

alles naar data/maps gekopiert behalfe die X. code en die SIN vanZ-moddeler

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest10

nu met moomapper, uiteraard heb ik een IPL file en een IDE file aangemaakt

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest11

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest12

nu dus tijd om het objeckt erin te gaan zetten

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest13

ik heb keurig de DFF file geseleckteert en de TXD? die heb ik nietr omdat ik niet weet hoe je die maakt, darrom heb ik maar gewoon eentje gepakt.

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest14

daz mooi mijn objeckt staat in moomapper, nouja hij is iniedergeval zichtbaar, ik heb hem ergens tussen die 2 groote eilanden gezet zodat hij niet stoort

uiteindelijk ook nog de GTA_VC gedingest

http://www.geocities.com/mijnwereld/kuttest15

en dat doet hij het niet wat doe ik fout ?

Bewerkt: door bradley1990
Geplaatst:

Goed van je dat je alles uitlegd met foto's...Zo kan iemand je tenminste goed helpen. :)

Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten ;)

okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen.

EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ?

EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ?

http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263

Bewerkt: door bradley1990
Geplaatst:
Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten ;)

okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen.

EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ?

EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ?

http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263

Kijk,

De TXD-builder is bedoeld om texturen te maken. Met de z-modeler wijs de texturen toe aan een bepaald deel van het object. En ik weet niet of je buiten de Z-modeler kan texturen

Geplaatst:
Het ligt er vrijwel zeker aan je geen geen .txd file hebt aangewezen aan het object...Je moet je object wel texturen wil je het in VC zetten ;)

okeey dat is duidelijk, ik heb zal nog fff wat tuterials zoeken. mijn ma kan duits die kan me wel fff helpen.

EDIT: kan ik ook buiten Z-modeller een objeckt texturen ?

EDIT2: kan ik dit niet gebruiken ?

http://www.gtagames.nl/downloads.php?release_id=263

Zoals Wauzie al zei, je moet in Zmodeler texturen aan delen van je model toekennen.

In Zmodeler gebruikt je hier voor normaal gesproken bmp of tga files.

Wanneer je het model exporteerd naar een DFF file, staan daarin ook de namen van de texturen (plaatjes) die je gebruikt hebt.

Nu moet je een txd file maken waarin de plaatjes zitten, die je in je DFF gebruikt hebt.

Hiervoor kun je o.a. TXD builder gebruiken.

Het toekennen van de texturen aan het model, moet echter altijd in Zmodeler gebeuren ( of een ander 3d programma dat je gebruikt zoals: Studio 3D max of Blander3D )

Wanneer je in moo-mapper een ide entry maakt, en dus een DFF en een TXD file selecteerd, moet je zel zeker weten dat alle plaatjes die in de DFF gebruikt zijn, ook in de TXD zitten, je kunt dus niet zomaar een willekeurige txd kiezen.

Geplaatst:

thanxs

ik zal dus gewoon met Z-modeller moeten leren werken, volgende week heb ik vakantie ik zal het wel proberen, ga er nu ook mee aant werk.

Geplaatst:

:unsure: hoe moet ik met de Z-Modeller iets maken ??? moet je dan iets openen ofzo ??

want die jongen met het simpele dingetje maar hoe maak je die ? :huh:

in-game-2.jpg

Geplaatst:
:unsure: hoe moet ik met de Z-Modeller iets maken ??? moet je dan iets openen ofzo ??

want die jongen met het simpele dingetje maar hoe maak je die ? :huh:

in-game-2.jpg

met een simpele dingetje bedoelde ik een bal of een cube, ik heb nu weer een nieuw topic gezet want ik wil nu over naar "goed" modellen, neme daar maar een kijkje over 2 dagen ofzo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...