Galiorix Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Ik heb zojuist een PlayStation 2 gekregen van een kennis alleen hij verteld er doodleuk bij dat hij 3 jaar in de kast heeft gestaan... Toen ik hem uit de tas haalde kon ik dat meteen zien want de USB slots zaten onder het stof. Moet ik de PlayStation voor de zekerheid open maken en schoon blazen met een compressor? Reageren
Tomeken Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Ik heb zojuist een PlayStation 2 gekregen van een kennis alleen hij verteld er doodleuk bij dat hij 3 jaar in de kast heeft gestaan... Toen ik hem uit de tas haalde kon ik dat meteen zien want de USB slots zaten onder het stof. Moet ik de PlayStation voor de zekerheid open maken en schoon blazen met een compressor? nee, mee ne compressor blaazde da stof in de elektronica. gewoon mee de stofzuiger da stof wigzuige en uuk vanachter op diene ps2 waarda de koelingsventielator zit want anders bij et opstarte trekt ij da allemaal naar binne Reageren
IV trailer Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 (bewerkt) Die van mij heeft ook een aardige periode gehad dat hij buiten gebruikt was. Echter lag er bij mij een slordig neergelegde tas overheen. Ik heb zelfs nog het eerste model. Toch is hij wel al aardig verstoft. Zelf zou ik niet denken dat het echt nodig is. We hadden op school ook is een keer een nog werkende oude pc uit elkaar gehaalt. Wat daar allemaal voor troep uit kwam terwijl hij nog werkte... Je zou misschien wel even kunnen kijken in welke positie hij drie jaar in de kast stond. Als het rooster omhoog staat is natuurlijk al het stof naar binnen gevallen. Dit is minder wanneer hij op zijn kant stond. Wel even natuurlijk de roosters stofvrij maken om nog meer troep te voorkomen. Bewerkt: 29 juli 2008 door IV trailer Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Ik had heb wel uit elkaar gehaald, zeker als je nog het fat type heb. Bij mij scheelde het aanzienlijk en je kan je ernstig vergissen hoeveel stof erin kan zitten. Het zijn zo'n 10 schroefjes die je in een mum van tijd eruit en erin heb gedraaid. Reageren
Wienish Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Ik had heb wel uit elkaar gehaald, zeker als je nog het fat type heb. Bij mij scheelde het aanzienlijk en je kan je ernstig vergissen hoeveel stof erin kan zitten. Het zijn zo'n 10 schroefjes die je in een mum van tijd eruit en erin heb gedraaid. En bij de kleine versie? :$ Reageren
Rullez Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 (bewerkt) Als je aan de onderkant van je PS2 kijkt zie je een paar kleine vierkantje in de zelfde kleur als je PS2. Die moet je even openmaken met een mes/schroeven draaier. Daaronder zitten de schroeven. Die haal je eruit en tada je PPS2 is open. Overigens werkt het bij de Fat versie ook zo, maar is het bij de Slim'n Lite versie beter weggewerkt. Bewerkt: 30 juli 2008 door Rullez Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Als je aan de onderkant van je PS2 kijkt zie je een paar kleine vierkantje in de zelfde kleur als je PS2. Die moet je even openmaken met een mes/schroeven draaier. Daaronder zitten de schroeven. Die haal je eruit en tada je PPS2 is open.Overigens werkt het bij de Fat versie ook zo, maar is het bij de Slim'n Lite versie beter weggewerkt. Ik zou het niet met een mes doen, misschien beschadig je dan die rubberen pootjes en dat zou jammer zijn. Bij de Fat generatie 2 moet je om de bovenkant er af te kunnen halen, de 2 aansluitingen voor de controllers en memorycards ook los maken Reageren
gammie_ Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Is het trouwens noodzakelijk om je PS2 uit te zuigen? Ik heb namelijk zo'n Slim Lite, al ruim 2 jaar. Ik zuig wel regelmatig mijn computer uit, maar met zo'n klein apparaatje ben ik veelste bang deze te beschadigen... Reageren
FerryN Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Is het trouwens noodzakelijk om je PS2 uit te zuigen? Ik heb namelijk zo'n Slim Lite, al ruim 2 jaar. Ik zuig wel regelmatig mijn computer uit, maar met zo'n klein apparaatje ben ik veelste bang deze te beschadigen... Als je stofzuiger gewoon normaal uitzuigt, lijkt dat er niks kapot kan gaan. En ja, het is wel handiger om hem uit te zuigen, want stof kan kortsluiting veroorzaken. En het kan in de koelers komen zitten en eventueel koelprobleempjes veroorzaken. En stofzuiger je koelers alleen als je de koelervinnen tegen houd, want de kogellagers vinden het niet leuk als ze te snel gaan, en dus verslijten en dus langzamer gaan draaien en soms ernstige geluid veroorzaken. Reageren
gammie_ Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Als je stofzuiger gewoon normaal uitzuigt, lijkt dat er niks kapot kan gaan.En ja, het is wel handiger om hem uit te zuigen, want stof kan kortsluiting veroorzaken. En het kan in de koelers komen zitten en eventueel koelprobleempjes veroorzaken. En stofzuiger je koelers alleen als je de koelervinnen tegen houd, want de kogellagers vinden het niet leuk als ze te snel gaan, en dus verslijten en dus langzamer gaan draaien en soms ernstige geluid veroorzaken. Bedankt voor je tip, ik zal in de loop van de week er even naar kijken. Ik moet er dus voor zorgen dat ik de zuigkracht van de stofzuiger niet té hard zet? Reageren
FerryN Geplaatst: 31 juli 2008 Rapport Geplaatst: 31 juli 2008 Als je stofzuiger gewoon normaal uitzuigt, lijkt dat er niks kapot kan gaan.En ja, het is wel handiger om hem uit te zuigen, want stof kan kortsluiting veroorzaken. En het kan in de koelers komen zitten en eventueel koelprobleempjes veroorzaken. En stofzuiger je koelers alleen als je de koelervinnen tegen houd, want de kogellagers vinden het niet leuk als ze te snel gaan, en dus verslijten en dus langzamer gaan draaien en soms ernstige geluid veroorzaken. Bedankt voor je tip, ik zal in de loop van de week er even naar kijken. Ik moet er dus voor zorgen dat ik de zuigkracht van de stofzuiger niet té hard zet? Ook, al heb je de zuigkracht ook niet echt nodig ervoor. Das volgens mij alleen voor tapijten enzo. Later, Reageren
Galiorix Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 (bewerkt) De PS2 is inmiddels werkende alleen nou heb een spel op een blauwe disk staan. Niks bijzonders zou je denken alleen hij komt maar tot een stukje in het begin, daarna blijft hij steken met laden. Het kan onmogelijk aan de disc liggen, die is helemaal schoon en er zitten ook geen krassen o.i.d. op. Weet iemand hoe je deze read error kan fixen? Ik heb het alleen met deze blauwe disk, niet met normale disks. Op het internet staan wel wat oplossingen, maar ik zou liever een oplossing wilen die iemand hier misschien ook (met succes) heeft gevonden en toegepast. Bewerkt: 5 augustus 2008 door Galiorix Reageren
MegaPilot Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 (bewerkt) De PS2 is inmiddels werkende alleen nou heb een spel op een blauwe disk staan. Niks bijzonders zou je denken alleen hij komt maar tot een stukje in het begin, daarna blijft hij steken met laden. Het kan onmogelijk aan de disc liggen, die is helemaal schoon en er zitten ook geen krassen o.i.d. op. Weet iemand hoe je deze read error kan fixen? Ik heb het alleen met deze blauwe disk, niet met normale disks. Op het internet staan wel wat oplossingen, maar ik zou liever een oplossing wilen die iemand hier misschien ook (met succes) heeft gevonden en toegepast. Ik heb zelf ook wat spelletjes die op blauwe discs staan, twaren goedkope, voor twee euro uit een budgetbak in dreamland gekocht 'k Heb drie spelletjes gekocht, 't zijn allemaal blauwe discs, ik heb er geen problemen mee, ik heb de Slimline versie 'k Zal ook is rondzoeken voor mogelijkheden, 'k laat je wel iets weten MegaPilot. EDIT: Met welke spelletjes heb je problemen? Misschien hebben er nog mensen problemen mee... @ hieronder : Oke Bewerkt: 6 augustus 2008 door MegaPilot Reageren
Galiorix Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Ik heb inmiddels de lens schoongemaakt met alcohol (pure, geen bier ofzo ) en ik ga morgen kijken of het effect heeft gehad. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.