Jump to content

videokaart probleem


Tim

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik was laatst een spelletje aan het spelen, maar toen op een moment kapte de PC er ineens mee.

Ten eerste liep het spel vast, en werden de kleuren in het spel verneukt (Naar paarsachtig iets) vervolgens starte mijn pc van zelf op.

Ik heb een foutenrapport verzonden, en hieruit kon ik halen dat het aan mijn videokaart licht, dit was immers de fout:

Technische informatie

Foutbericht: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Het rapport raadt mij aan de nieuwe recente stuurprogrammas te downloaden, of de hardware versnelling verlagen. Dat verlagen snap ik trouwens niet, want ik speelde eerder hetzelfde spelletje ook op dezelfde graphics, en toen had ik geen problemen.

IK vraag me ook af, wat nou het probleem is, en of het zeer ernstig is. Ik denk eerlijk gezegt dat mijn videokaart is beschadigt vanwege het warme weer, waardoor hij dus overhit is geraakt ofzo.

help me aub, anders heb ik 250 euro weggeooit

greetz. Tim

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je zeker dat de drivers up to date zijn? En dat je niet de verkeerde drivers geïnstalleerd hebt? Het is handig als je het merk en het type van je videokaart post, daar worden we al een stuk wijzer van ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een geforce 8800 gt 512 mb geheugen

Het kan niet aan de drivers liggen, want toen ik mijn videokaart kocht heb ik gewoon netjes de drivers vanaf het cdtje geinstalleert. een lange tijd deed ie het , maar nu in een keer niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

maar het is zo onredelijk, eerst had ik er nooit problemen mee, eerst deed mijn videokaart het pikobello, maar tegenwoordig crasht ie halverwege ieder spel ik speel, of het nou GTA, of GRID race driver is.

Volgens mij is er meer aan de hand dan met de drivers

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan inderdaad zo zijn dat door het warme weer de GPU erg warm is geworden. Heb je een actieve of passieve koeling? De kaart heeft namelijk een beveiliging dat als hij te heet word, hij zichzelf automatisch afsluit om beschadiging te voorkomen. Dat zou ook verklaren waarom de PC opnieuw opstart.

Hoe warm word je kaart als je een spel speelt?

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet hoe ik de temperatuur kan meten,

Ik heb net ook de nieuweste drivers gedownload. Maar nu crashtie nog steeds, hij start ook niet opnieuw op nadat hij is vastgelopen.

Op mijn videokaart zit zelf een ventilator, maar deze draait op volle toeren.

greetz. Tim.

P,S. zal ik een nieuw videokaart moeten kopen

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er naar uit dat je een Memory dump hebt gehad.

Heb je misschien onboard-grafische kaart? Dan moet je even je grafische kaart er uit draaien en eventjes via onboard werken. En dan de oplossing achterhalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Download Speedfan, daarmee kan je de temperatuur van je computer zien. Waarschijnlijk is de heetste de GPU en als het goed is mag dat niet boven de 60 graden mogen. Maar wat voor koeling heb je? Met een ventilator of een koelblok?

Link to comment
Delen op andere websites

Download Speedfan, daarmee kan je de temperatuur van je computer zien. Waarschijnlijk is de heetste de GPU en als het goed is mag dat niet boven de 60 graden mogen. Maar wat voor koeling heb je? Met een ventilator of een koelblok?

Mijn videokaart(8800gtx) word tijdens gaming gewoon 85 graden celcius,kan een videokaart makkelijk aan. Het word pas een echt probleem bij 95+(alhoewel sommigen ook gewoon 120 aan kunnen). Heb je veel stof in de kast? Misschien kabels die de airflow in de weg zitten? Heb je uberhaupt een airflow? Zo ja hoe gaat die. Zit het koel element wel goed op de core?

Link to comment
Delen op andere websites

Download Speedfan, daarmee kan je de temperatuur van je computer zien. Waarschijnlijk is de heetste de GPU en als het goed is mag dat niet boven de 60 graden mogen. Maar wat voor koeling heb je? Met een ventilator of een koelblok?

Mijn videokaart(8800gtx) word tijdens gaming gewoon 85 graden celcius,kan een videokaart makkelijk aan. Het word pas een echt probleem bij 95+(alhoewel sommigen ook gewoon 120 aan kunnen). Heb je veel stof in de kast? Misschien kabels die de airflow in de weg zitten? Heb je uberhaupt een airflow? Zo ja hoe gaat die. Zit het koel element wel goed op de core?

Maar als het goed is meet hij dat nu als hij geen games aan het spelen is, dan zou de temperatuur een stukkie lager moeten zijn... of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gewoon een fan, ook zit er veel stof in mijn kast, maar dat stof heb ik er proberen uit te zuigen, maar veel succes heeft dat niet gehad, mijn videokaart is blijkbaar al aangetast.

Voorzover ik weet zitten er geen kabels voor de airflow,

ook heb ik een ingebouwde ventilator in een soort hoesje waar mijn videokaart inzit, (8800 GT)

Edit:

Oja ik heb hier de resultaten van de temperatuur, alles ziet er netjes uit, behalve de AUX, maar wat is dat dan precies?

post-3-1217428457.jpg

Bewerkt: door Tim
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gewoon een fan, ook zit er veel stof in mijn kast, maar dat stof heb ik er proberen uit te zuigen, maar veel succes heeft dat niet gehad, mijn videokaart is blijkbaar al aangetast.

Voorzover ik weet zitten er geen kabels voor de airflow,

ook heb ik een ingebouwde ventilator in een soort hoesje waar mijn videokaart inzit, (8800 GT)

Heb je misschien een compressor? Daarmee zou je met gemak al dat stof weg moeten kunnen blazen. Het kan wel zijn dat je videokaart gedeeltelijk kapot is gegaan door de warmte, dat heb ik uiteindelijk ook gehad. Maar problemen met restarten hoeven niet percee met de videokaart te maken hebben. Ik had ook problemen waarbij mijn computer opnieuw opstartte. Ook kreeg ik toen dat het beeld even raar werd en daarna de computer opnieuw opstartte, maar het had met mijn geluidskaart te maken en niet met mijn videokaart, zelfs al was die er al slecht aan toe. Bij mij bleef het geluid dan ook even hangen. Toen ik betere drivers voor me geluidskaart had geïnstalleerd, had ik geen last meer van die crashes.

Die AUX moet wel de videokaart zijn, dat zijn dodelijke temperaturen :O Core kan ook de videokaart zijn, maar dat weet ik niet zeker...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

nee AUX is niet videokaart, gelukkig :D

AUX is winbond (en een hoop nummertjes)

de Core is van de videokaart, volgens mij kan hij al gedeeltelijk kapot zijn, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook gewoon dat mijn videokaart met het spelen van spelletjes te heet word, aangezien mijn pc in de loop van het spelletje crashed.

Maar wat bedoel je precies met compressor, ?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een apparaat die lucht blaast :7 Maar is AUX dan niet je geluidskaart (het is een term die in die business gebruikt word, weet even niet bij wat). Het kan goed zijn dat dat AUX ding dan de crash veroorzaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...