Jump to content

videokaart probleem


Tim

Recommended Posts

Let op dat speedfan niet altijd de goede temps weergeeft.

tempsqh2.png

Een cpu die -79 is op luchtkoeling in een kamer van 25 graden? Dat kan niet eens.

vervolgens als ik mijn computer een plaatje laat maken van 10.000*10.000 pixels zijn dit de temperaturen

temps2zx1.png

Daarnaast vertelde abit uGuru mij dat mijn cpu op die momenten slechts 29-34 graden was.

Oftewel,speedfan is soms onbetrouwbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vertrouw dat proggie ook voor geen meter(graden in dit geval). Ik bekijk mijn temps liever op een programma zoals Everest. Die kan er natuurlijk ook naast zitten(door brakke sensor oid) maar vind het toch betrouwbaarder.

Verder over je 8800GT, had jij misschien geen last van '29% probleem'

Verder zijn er ervaringen met een probleem dat als het '29% fan probleem' bekend staat.

Het lijkt erop dat enkele NVidia driver-versies veroorzaken dat de 8800GT-fan blijft draaien op een continu-snelheid van 29%, waardoor er een probleem ontstaat bij hoge belasting van de GPU, en er temperaturen van boven de 90 graden bereikt worden.

Normaal is je fan temperatuur gestuurd, maar misschien heeft dat niet gewerkt?

Link to comment
Delen op andere websites

Zotezien is de temp van je kaart hoger als normaal. Normaal is hij rond de 54 graden. Hier 76 @_@. Miss heb je hem overgeclockt? Oja, de core is de videokaart. Ik zou is bij een PC shop naar een extra ventilator kijken. Miss koeld die het dan wat af. 60Graden als je een game speelt is normaal.

Bewerkt: door gta-pilot
Link to comment
Delen op andere websites

zal het misschien nog kunnen dat mijn videokaart nog gekoeld kan worden, en dat ie het dan beter doet.

Kijk ik heb zelf een beetje geëxperimenteerd door een ventilator bij mijn open kast te zetten, die ventilator (zon grote voor huis tuin en keuken gebruik) blaast precies in mijn pc.

Maar nog zie ik een paar rare dingen, mijn CPU bedraagt nu een temperatuur van zon 30 graden ofzo, maar mijn videokaart is 56, dus dat betekend dat deze minder snel afkoelt.

Verderest heb ik hem niet overgeclocked. Ik heb wel gehad dat mijn pc een keer zomaar spontaan crashte, opnieuw opstarte, en dat ik een bericht zag dat overclocken is gefailed.

Mijn videokaart had ook een keer een temperatuur van 48 graden, maar nog steeds gaf het programma een vlammetje voor core1 (mijn videokaart)

Bewerkt: door Tim
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn videokaart had ook een keer een temperatuur van 48 graden, maar nog steeds gaf het programma een vlammetje voor core1 (mijn videokaart)

Klopt. Dat progje is bugged. Dat is een goede temp voor je kaart. En ik denk doordat je er mee heb gexepirimenteed wat slechter afkloeld ja.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, ik heb niet met mijn videokaart geexpirimenteert hoor. Maar ik heb gekeken hoe ik mijn videokaart beter kan laten afkoelen.

Raden jullie mij trouwens aan om water koeling te gebruiken, en hoe duur zal dat ongeveer gaan worden?

greetoz. Tim

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...