Hunter Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 heej allemaal ik wil in GTA VC graag wat autootjes aan passen (waaronder de rhino) :ph34r: . maar de meeste mods van het internet zijn niet mooi of doen het niet goed nu wil ik zelf proberen mods te maken (gaat me toch niet lukken, mja... ), maar ik weet niet welke programma's je daarvoor nodig bent en waar je ze kan downloaden :huh: help me alsjeblieft Reageren
Wauzie Geplaatst: 13 maart 2005 Rapport Geplaatst: 13 maart 2005 Hoi, Je wilt dus gaan modelen, je hebt gelijk het is moeilijk, je hebt de Z-modeler nodig, deze staat te download op GTAgames.nl Reageren
Hunter Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2005 (bewerkt) Hoi, Je wilt dus gaan modelen, je hebt gelijk het is moeilijk, je hebt de Z-modeler nodig, deze staat te download op GTAgames.nl z-modeller heb ik wel, maar die snap ik niet egt en die read-me file vind ik ook maar vaag zijn er geen andere programma's??? :unsure: Bewerkt: 14 maart 2005 door Hunter Reageren
Ken-D Geplaatst: 14 maart 2005 Rapport Geplaatst: 14 maart 2005 3D Studio Max maar dat is ongeveer hetzelfde alleen is Z Modeler meer op GTA gericht. Reageren
Hunter Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2005 heej allemaalik wil in GTA VC graag wat autootjes aan passen (waaronder de rhino) :ph34r: . maar de meeste mods van het internet zijn niet mooi of doen het niet goed nu wil ik zelf proberen mods te maken (gaat me toch niet lukken, mja... ), maar ik weet niet welke programma's je daarvoor nodig bent en waar je ze kan downloaden :huh: help me alsjeblieft oke, maar waar download je die 3d studio max dan??? :huh: Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 maart 2005 Rapport Geplaatst: 15 maart 2005 3dmax is een commercieel pakket en dus niet officieel gratis te downloaden. En : << warez requests zijn op dit forum niet toegestaan >> Maar ik zou zeker eerst met Zmodeler aan de slag gaan. 3dmax is nog veel complexer dan zmodeler. Reageren
Gino Geplaatst: 16 maart 2005 Rapport Geplaatst: 16 maart 2005 jmmr maar hoe moet ik nou bv. een simpel paaltje maken ?? ik snap er niks van :angry: Reageren
Eclipse Geplaatst: 16 maart 2005 Rapport Geplaatst: 16 maart 2005 Sinds wanneer kun je plaatjes maken met de Zmodeler :huh: Reageren
Hunter Geplaatst: 17 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2005 3dmax is een commercieel pakket en dus niet officieel gratis te downloaden.En : << warez requests zijn op dit forum niet toegestaan >> Maar ik zou zeker eerst met Zmodeler aan de slag gaan. 3dmax is nog veel complexer dan zmodeler. heb ik geprobeerd dat zmodeler. Maar ik snap er egt helemaal niets van. ik krijg alleen maar vormen zoals een torus, maar daar schiet ik niet veel mee op. Staat er geen manual van zmodeler op het internet ofzo? Reageren
X-TX Geplaatst: 18 maart 2005 Rapport Geplaatst: 18 maart 2005 (bewerkt) paaltjes ! Niet spammen, dat is totaal nutteloos bericht. Edit: @Eclipse hij bedoeld niet "Plaatjes" maar "Paaltjes", stam: "Paal" bv lantarenpaal, pispaal, gol paal. Bewerkt: 18 maart 2005 door X-TX14-2 Reageren
gangster Geplaatst: 19 maart 2005 Rapport Geplaatst: 19 maart 2005 klik hier voor de manual maar weet iemand hoe je een txd maakt Reageren
Hunter Geplaatst: 21 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 (bewerkt) klik hier voor de manual maar weet iemand hoe je een txd maakt met die manual kom ik al een heeeeel stuk verder, maar nu moet ik de zijkant met de voorkant verbinden. Ik snap niet hoe dat moet. De stap die je moet doen staat hier onderaan de pagina. Ik snap dat deel met de vertices niet, want ik kan de vertices mode niet vinden(in ieder geval niet de goede denk ik). Kan iemand me dat uitleggen en als het kan met behulp van plaatjes??? Bewerkt: 21 maart 2005 door Hunter Reageren
Eclipse Geplaatst: 21 maart 2005 Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 Ik heb deze tutorial OOIT al eens vertaald...vandaar dat ik hem hier even post voor je ZModeler Tutorial v2.0 Vertaald door: Eclipse Getting Started Het eerste dat we moeten doen is de plaatjes in ZModeler te laden. Ik heb een bestelwagen van Fiat Scudo bij het voorbeeld in dit leerprogramma geselecteerd. Ik vond de blauwdrukken op www.suurland.com en er zijn ook wat beschikbaar bij www.onnovanbraam.com. Dit zijn mijn blueprints Ik moet dat beeld in vier beelden verdelen, en je kunt dat doen met Paint of een Photo Shop. Remember, de textures moeten van het formaat 256x256 of 512x512 zijn. Een ander veelvoud van 8 kan ook. Nadat de beelden verdeeld zijn, laad je hen in ZModeler. Nadat ik geladen hen heb, begin ik op het model. Ik begin het liefst met het zij aanzicht. Verwijzen naar het zij EN vooraanzicht is essentieel in dit proces. Zo zien mijn voor en zij aanzicht eruit aan het begin: Zorg ervoor de mening met de blauwdruk correspondeert. Mijn blauwdruk kenmerkte de linkerkant van de bestelwagen, dus ik moet Zmodelers View op Left hebben staan. De groepering van de blauwdrukken is ook zeer belangrijk. Zorg dat ze precies gelijk staan. Je kunt ze goed zetten met deze knop: Gebruik de linkermuisknoop om het beeld te bewegen, en de rechter om te zoomen. Omdat ZModeler zijn grenzen op de beweging van de beelden heeft, is er kans dat je moet resizen in Paint. Deze eigenschap is slechts beschikbaar in ZModeler 1,05 en later. Omdat ik geen idee had hoe de bestelwagen eruit zag, zocht ik wat plaatjes op: *Je kunt ook meteen doorgaan naar “Wanneer je klaar bent…” Omdat je ergens moet starten, kies Create > Surfaces > Flat. Sleep het langs een plaats waar je zou willen beginnen. Zoals je kunt zien, klopt dit niet met de body van de auto. Dus je moet overgaan op Vertices Mode en bewerk het. Nu ziet het er zo uit: Wanneer je klaar bent om aan de rest van het voertuig te beginnen, ga naar Create > Faces > Strip om meer Faces te maken. Voor driehoekjes kies je Create > Faces > Single. Klik eerst met LMB in het werkveld om de puntjes te zien te krijgen. Als je puntjes ziet, kun je door te klikken vormen maken. Maak Faces langs de vorm van de auto. Overlap geen veelhoeken. Voor meer info, zie Awesysnet Zmodeler Tutorial v1.0 versie 1. Onthoud, je moet ALTIJD eerst een vierkantje neergezet hebben via Create > Surfaces > Flat. Dit is je begin vierkantje. Ik modelleerde zoveel, maar zoals je kunt zien, is het nog enkel een platte Surface. Reageren
Eclipse Geplaatst: 21 maart 2005 Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 Dit is wanneer je het vooraanzicht moet gebruiken. Sleep vertice in de correcte positie van het vooraanzicht. In het Vooraanzicht, gebruik de X-as. In het zijaanzicht, gebruik de Z-as. U hebt net uw eerste veelhoek uitgedreven! Einde deel 1: Getting Started Ik hoop dat je er wat aan hebt P.S. Ik heb deel 2, 4 en 5 ook nog op m'n PC staan...Die zet ik binnekort nog wel eens online. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.