Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen,

Ik weil graag txd files gaan editen maar ik weet niet hoe ik hem extract zodat ik hem kan openen met photoshop, en als ik hem dan geëdit weer in txd vorm kan krijgen =/

Geplaatst:

Daarvoor hyeb je TXD workshop nodig. Klik daar op "open txd", dan "export" "PNG". Dan sla je hem ergens op, open je hem in Photoshop en edit je hem. Vervolgens doe je "import", kies je het opgeslagen bestand, en doe je "save txd".

Dit is even snel uitgelegd, misschien kan je beter deze of deze tutorial volgen.

Geplaatst:

Cool thanks!

Nog 1 vraagje voordat ik aan de slag kan: kun je ook naar een naam zoeken met TXD Workshop? want ik heb niet echt zin om 1 .txd te zoeken uit zo'n hele lijst en ik kan de zoek knop niet vinden xD

Geplaatst:

Als het goed is is er bovenaan de programma een knop dat heet Edit en daar kan je Find vinden dus dan klik je op Find en typ de .txd in wat je zoekt. ;)

Geplaatst:

Dat is voor IMG Tool, GTA Haas. In dit geval gaat 't om TXD Workshop, het programma om txd's te bewerken, en ze niet uit bijvoorbeeld 'gta3.img' te halen.

Dan over je vraag, ik ben geen zoekknop tegengekomen in TXD Workshop. Wat je wel kan doen (maar wat mogelijk omslachtig is), is 'Export all textures to ..' (met op de plaats van '..' tga images of bitmaps) te kiezen. Dan kan je in Windows zelf de zoekfunctie gebruiken en hem zo opzoeken. Wellicht omslachtig, maar het lijkt me dat 't wel moet werken... :)

Geplaatst:

Oh ok.

Heb nog een vraagje xD

Is er een programma om ingame ofzo te zien hoe elke texture heet in de gta3.img ofzo?

Geplaatst:
Oh ok.

Heb nog een vraagje xD

Is er een programma om ingame ofzo te zien hoe elke texture heet in de gta3.img ofzo?

Niet helemaal ingame, maar er is wel een programma dat zeer dicht in de buurt komt. Het heet "Mapviewer" en is gemaakt door Steve-M. Het is een heel handig programma dat je door de hele SA map laat vliegen. Als je de rechtermuisknop ingedrukt houdt terwijl je richt op een bepaald object kun je in de titelbalk de .txd en .dff naam zien van het object.

Je kunt 'm hier downloaden. Lees wel even de readme door, want voor je begint moet je zelf nog een bestandje aanmaken met de locatie van de GTA's. Hoe je dit moet doen, staat uitgelegd in de readme.

Geplaatst:

Ik heb de readme gelezen maar ik snap niet egt wat ik moet doen met die 4 paths enzo..

En als ik gewoon dubbelklik op de .exe krijg ik een zwart scherm meer niet :S

Geplaatst:
Ik heb de readme gelezen maar ik snap niet egt wat ik moet doen met die 4 paths enzo..

En als ik gewoon dubbelklik op de .exe krijg ik een zwart scherm meer niet :S

Dat hoort zo. Ik leg je wel even uit wat je moet doen.

Open kladblok. Typ in de eerste regel de hele locatie van GTA SA. In de meeste gevallen is dit:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas

Bestand > Opslaan Als. Zorg er voor dat bij "Opslaan als type" Alle bestanden staat en NIET Tekstdocumenten. Kies als bestandsnaam: games.cfg en klik op Opslaan. Zet het bestand in de zelfde map als de Mapviewer.

Dubbelklik nu op de .exe. Je ziet nog steeds het zwarte scherm. Klik nu op F1. Als je het goed gedaan hebt begint de SA map nu te laden.

Als je wilt kun je op de volgende regels in het bestand nog locaties neerzetten van GTA VC en GTA III. Deze kun je dan met respectievelijk F2 en F3 laden.

Geplaatst:

Bedankt voor de hulp maar ik heb een games.cfg aangemaakt en die C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas erin gezet en opgeslagen als alle bestanden..

Nu start ik de .exe en druk op F1 en er gebeurt nog niks, dus ik denk dat ik het maar opgeef :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...