Jump to content

WAMP publiek maken

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey mensen. Ik heb laatst WAMP gedownload. Ik kan mijn webpagina's zo lokaal hosten en dus bekijken via http://localhost/. Nu wil ik er voor zorgen dat anderen deze pagina ook kunnen bekijken, maar dat wil niet echt lukken. Ik ben dus gaan zoeken en kwam uit op topics als deze en deze. Mij heeft het weinig geholpen. Dit is wat ik geprobeerd heb:

1. Statisch IP adres opgezet via deze handleiding. Ik wist niet precies wat ik bij de alternatieve DNS server in moest vullen, maar ik kan gewoon internetpagina's bezoeken dus ik neem aan dat ik niks fout gedaan heb.

2. Poort 80 en 443 laten doorsturen naar het statische IP adres van zojuist, via deze handleiding.

3. In Windows Firewall bij mijn LAN verbinding HTTP webserver aangevinkt en als naam het statische IP adres ingevuld.

4. WAMPSERVER online gezet

Als het goed is zou dit moeten werken, maar volgens mij heb ik op diverse plaatsen interne en externe IP adressen door elkaar gehaald. Ik heb bij cmd>ipconfig gekeken naar mijn IP adres en dit laatste getal willekeurig veranderd, zoals ik zag staan in de handleiding (zie link). Dit statische IP adres heb ik telkens gebruikt. Als ik zelf ga testen met dit adres kom ik op mijn webpagina uit. Als ik dit anderen laat proberen krijgen ze dit niet.

Als ik naar whatismyip.com ga, zie ik een (extern, toch?) IP adres dat in de verste verte niet lijkt op degene die ik gebruikt heb. Als ik dit aan anderen geef krijgen ze nog steeds geen resultaat.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om anderen mijn webpagina te laten bekijken?

Niet meer nodig!!!

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Normaal staat Apache bij wamp zo geconfigureerd dat alleen jouw computer de server kan benaderen.

Als je jouw bestand httpd.conf dat je kan vinden in wamp\bin\apache\apachex.x.x\conf even in een bijlage steekt kan ik het voor jou zo configureren dat andere computers het ook kunnen zien.

Geplaatst:

Daar in de buurt van ServerName enzo? Nou hier heb je mijn configuratiebestand. Ik heb hier zelf nog helemaal niks aan veranderd.

Geplaatst: (bewerkt)

Ok ik ben er achter gekomen dat mijn internetverbinding net ietsje anders in elkaar zit als ik dacht. Ik zal het even uitleggen.

Hier thuis staan 2 computers met internetverbinding. Eén daarvan kun je geheel buiten beschouwing laten voor dit doel. Deze beide computers zijn aangesloten op 1 Broadband Router van Sweex. Deze is weer aangesloten op een ZyXEL Prestige 650R-31. Als ik mijn externe IP adres (dus datgene wat je ziet op whatismyip.com e.d.) invoer als URL kom ik bij de instellingen van die laatste. Als ik 192.168.x.1 invoer als URL kom ik instellingen van de eerste. Bij beide apparaten kan ik poorten forwarden.

Hoe werkt dit precies als je dubbel moet forwarden?

Edit: Nier meer nodig!! Ik heb nog een beetje zitten kloten in de instellingen van Windows FireWall, Norton Internet Security en de Security pagina bij de instellingen voor mijn routers en ik kan mijn site nu goed bekijken via een proxy. Ik zou bedankt voor de hulp willen zeggen, maar ik heb niet echt hulp gehad...

Bewerkt: door K.O.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...