MegaPilot Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 27 augustus 2008 ...Als het een Topdown is, ga je veel meer mogelijkheden krijgen... Kan toch ook bij 3D?? 3D op de DS is moeilijk omdat er auto's op de baan moeten rijden, er moeten Peds op straat lopen, de DS kan dat waarschijnlijk niet aan! Je kunt geen grote map hebben als je't 3D maakt, maar met Topdown wel hoor! Ik hoop op een Topdown MegaPilot. Heb je bewijs dat het niet kan? Screen (??), heb je niet. Het zou degelijk kunnen dat je met 3D er gewoon peds zijn (Op wie moet je anders schieten ) en dat er gewoon auto's over de weg rijden. De game Transformers is naar het schijnt in 3D, maar daar lopen bvb. geen Peds enzo... Zie het gewoon in, een Topdown zou veel mooier zijn... MegaPilot. Maar in dat spel is het ook niet de bedoeling om op hulpeloze burgers te schieten, toch? Neen, maar een straat zonder rijdende auto's en Peds is niet echt Gta-achtig MegaPilot. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jesperkaj Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 27 augustus 2008 ...Als het een Topdown is, ga je veel meer mogelijkheden krijgen... Kan toch ook bij 3D?? 3D op de DS is moeilijk omdat er auto's op de baan moeten rijden, er moeten Peds op straat lopen, de DS kan dat waarschijnlijk niet aan! Je kunt geen grote map hebben als je't 3D maakt, maar met Topdown wel hoor! Ik hoop op een Topdown MegaPilot. Heb je bewijs dat het niet kan? Screen (??), heb je niet. Het zou degelijk kunnen dat je met 3D er gewoon peds zijn (Op wie moet je anders schieten ) en dat er gewoon auto's over de weg rijden. De game Transformers is naar het schijnt in 3D, maar daar lopen bvb. geen Peds enzo... Zie het gewoon in, een Topdown zou veel mooier zijn... MegaPilot. Maar in dat spel is het ook niet de bedoeling om op hulpeloze burgers te schieten, toch? Neen, maar een straat zonder rijdende auto's en Peds is niet echt Gta-achtig MegaPilot. Dat zal waarschijnlijk niks met het spel te maken hebben. En waarom zouden peds en auto's niet in een 3D GTA game voor op de DS kunnen. Wacht nou maar gewoon af wanneer er resultaat is. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gammie_ Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 27 augustus 2008 Dat zal waarschijnlijk niks met het spel te maken hebben. En waarom zouden peds en auto's niet in een 3D GTA game voor op de DS kunnen. Wacht nou maar gewoon af wanneer er resultaat is. Geef dan maar eens antwoord op mijn vragen - Waarom zou het wel in 3d kunnen? - Waarom is er nooit een NDS game uitgekomen die free roaming en 3D is (en dan niet de kleine games opnoemen, geef toe er is nog nooit een Gta enegine op uitgekomen)? - Waarom zou de DS nu opeens de kracht kunnen hebben van een PSP? (aangezien deze variant nog maar net VCS en LCS aan kan) Kijk iedereen heeft zijn eigen mening, prima we zullen ook afwachten tot het resultaat. Maar waarom dan niet lekker discussiëren, als je overtuigd ben van je mening? Anderzijds denk ik dat ik en nog een paar andere leden waaronder: MegaPilot en Loekoe een realistische kijk hebben, dit baseer ik en waarschijnlijk hun ook op feiten en technische specs van o.a. de NDS. Als je nou even kijkt naar de PSP en de Gta series daarop, ik heb zelf paar maanden geleden ook voor kort een PSP in handen gehad met VCS en LCS, nou moet ik zeggen dat daar al veel en lange laadtijden in zitten laat staan alle bugs... In vergelijking met een NDS is de PSP al kwa processor 3x zo sterk. PSP CPU: PSP CPU (1-333 MHz) Grafische engine 512-bit interface 664 miljoen pixels of 35 miljoen polygonen per seconde te verwerken. De grafische core 166 MHz zal voorzien worden van 2 MByte aan videogeheugen. DS Processor: 67 MHz Resolutie: 256 × 192,26 miljoen kleuren 3D-rendering: 120.000 polygonen / sec 2D tekening: 30.000.000 dots / s De grafische mogelijkheden van de DS zijn voldoende om de Nintendo 64 voorbij te streven. Oftewel de DS kan net wat meer aan dan een Nintendo 64, dus voor mij is geheel 3D en een grote free roaming omgeving met de nodige computergestuurde AI's echt uitgesloten. Behalve als deze topdown wordt, dat vraagt namelijk veel minder van de specs als graphics en de processor. Conclusie: Het is gewoon onmogelijk om een geheel 3D wereld te maken, nee kijk niet alleen naar de hoofdpersonage en enkele auto's. Een Gta game bevat nou eenmaal een hoop goede zooi, wat hier al tig keer is opgenoemd. Zonder al die computergestuurde AI's die zo allemaal hun eigen bewegingen en gedrag reacties hebben, Gta shop's en noem aar op, is een Gta geen Gta game. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 27 augustus 2008 Dat zal waarschijnlijk niks met het spel te maken hebben. En waarom zouden peds en auto's niet in een 3D GTA game voor op de DS kunnen. Wacht nou maar gewoon af wanneer er resultaat is. Geef dan maar eens antwoord op mijn vragen - Waarom zou het wel in 3d kunnen? - Waarom is er nooit een NDS game uitgekomen die free roaming en 3D is (en dan niet de kleine games opnoemen, geef toe er is nog nooit een Gta enegine op uitgekomen)? - Waarom zou de DS nu opeens de kracht kunnen hebben van een PSP? (aangezien deze variant nog maar net VCS en LCS aan kan) Kijk iedereen heeft zijn eigen mening, prima we zullen ook afwachten tot het resultaat. Maar waarom dan niet lekker discussiëren, als je overtuigd ben van je mening? Anderzijds denk ik dat ik en nog een paar andere leden waaronder: MegaPilot en Loekoe een realistische kijk hebben, dit baseer ik en waarschijnlijk hun ook op feiten en technische specs van o.a. de NDS. Als je nou even kijkt naar de PSP en de Gta series daarop, ik heb zelf paar maanden geleden ook voor kort een PSP in handen gehad met VCS en LCS, nou moet ik zeggen dat daar al veel en lange laadtijden in zitten laat staan alle bugs... In vergelijking met een NDS is de PSP al kwa processor 3x zo sterk. PSP CPU: PSP CPU (1-333 MHz) Grafische engine 512-bit interface 664 miljoen pixels of 35 miljoen polygonen per seconde te verwerken. De grafische core 166 MHz zal voorzien worden van 2 MByte aan videogeheugen. DS Processor: 67 MHz Resolutie: 256 × 192,26 miljoen kleuren 3D-rendering: 120.000 polygonen / sec 2D tekening: 30.000.000 dots / s De grafische mogelijkheden van de DS zijn voldoende om de Nintendo 64 voorbij te streven. Oftewel de DS kan net wat meer aan dan een Nintendo 64, dus voor mij is geheel 3D en een grote free roaming omgeving met de nodige computergestuurde AI's echt uitgesloten. Behalve als deze topdown wordt, dat vraagt namelijk veel minder van de specs als graphics en de processor. Conclusie: Het is gewoon onmogelijk om een geheel 3D wereld te maken, nee kijk niet alleen naar de hoofdpersonage en enkele auto's. Een Gta game bevat nou eenmaal een hoop goede zooi, wat hier al tig keer is opgenoemd. Zonder al die computergestuurde AI's die zo allemaal hun eigen bewegingen en gedrag reacties hebben, Gta shop's en noem aar op, is een Gta geen Gta game. Ik verwachtte een antwoord van je gammie_, je hebt helemaal gelijk, dank je dat jij het allemaal typte MegaPilot. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Loekoe Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik snap niet dat je het nu nog kan ontkennen, Megapilot, gammie en ik hebben het nu al tig keer uitgelegd. Als je het dan nog niet begrijpt, moet je, je toch zorgen gaan maken. Het valt simpelweg niet te ontkennen. Er is nog NOOIT een free roaming game op de Nintendo 64 geweest. Ik had op de PSP met GTA al last van framerate, bugs en hele lange laadtijden. Maak alles van GTA op de PSP ongeveer 3x zo slecht/lelijk (Grafics, laadtijden, missies, grootte van de map, AI, en speeltijd), dan krijg je een GTA op de NDS. Gammie, Megapilot en ik leggen ook iedere keer hetzelfde uit, begrijp dat gewoon een keer. En lees de laatste 3 pagina's zo nodig nog een keer door, misschien dat je het dan begrijpt! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jesperkaj Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 augustus 2008 Okay, nu schrik ik toch even van mijn eigen woorden. Ik wist niet dat het al zo erg op de PSP is (Ik heb er nl. geen één.). Ik weet ook dat de DS géén grafisch wonder is. Ook is het zo dat al dat AI gebeuren ook veel ruimte van het spel in beslag neemt. Ik geef jullie gelijk en ik moet hier niet zo erg op mijn eigen woorden vetrouwen (Nu blij ). Maar één ding. Kan die engine wat veranderen aan het Top down view, bijvoorbeeld dat het stukker anders dan met GTA2. Nu heb ik het over de gameplay. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 augustus 2008 Okay, nu schrik ik toch even van mijn eigen woorden. Ik wist niet dat het al zo erg op de PSP is (Ik heb er nl. geen één.). Ik weet ook dat de DS géén grafisch wonder is. Ook is het zo dat al dat AI gebeuren ook veel ruimte van het spel in beslag neemt. Ik geef jullie gelijk en ik moet hier niet zo erg op mijn eigen woorden vetrouwen (Nu blij ). Maar één ding. Kan die engine wat veranderen aan het Top down view, bijvoorbeeld dat het stukker anders dan met GTA2. Nu heb ik het over de gameplay. GTA2 is verschenen op Gambeboy Color, de DS is een paar generaties hoger dus je hebt meer mogelijkheden door het een Topdown View te laten zijn, MAAR het zou kunnen dat sommige dingen in 3D worden laten gezien, ik bedoel Cutscenes Als je een Topdown View hebt, zijn de gebouwen nog altijd in 3D, je kan ze er dus mooier laten uitzien, want geef toe, GTA2 z'n gebouwen zijn niet echt mooi En er zullen wel veel verschillende voertuigen in zitten Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het zich allemaal in Chinatown zal afspelen, en nu fantaseer ik maar een klein deel van de stad zou wel in 3D kunnen zijn, denk ik, en ik denk dat dat Chinatown zou zijn, nu fantaseer ik he mensen MegaPilot. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
js007 Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik denk dat het wel 3d zal worden want de ds kan het wel aan http://nl.youtube.com/watch?v=zdYKCeWVidI in dit filmpje zie je het Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) Ik denk dat het wel 3d zal worden want de ds kan het wel aan http://nl.youtube.com/watch?v=zdYKCeWVidI in dit filmpje zie je het Getruceerd! Je vind een filmpje en je gelooft direct dat het waar is, bij elke Gta worden er vooraf Fake-filmpjes gemaakt/getruceerd. Lees het topic nu eens door of moeten we alles twintig keer zeggen Begin vanaf pagina 1 alles te lezen en da altijd een pagina verder, gammie_ heeft alles heel mooi uitgelegt. MegaPilot. Bewerkt: 29 augustus 2008 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gammie_ Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 augustus 2008 Ik denk dat het wel 3d zal worden want de ds kan het wel aan http://nl.youtube.com/watch?v=zdYKCeWVidI in dit filmpje zie je het Dat is erg makkelijk bekeken van die gamer... Ik zag de game ''Transformers'' en nog 2 andere (kan even niet op de naam komen). In iedergeval is hier ook al een hele discussie vooraf gegaan, dus waarschijnlijk heb je bovenstaande posts niet gelezen. Daarin hebben we meerdere malen uitgelegd welke elementen erin missen om een heuse Gta, oftewel ruim schootse free roaming game te produceren. Je neemt overigens een mooi voorbeeld, zo zijn deze 3D games op bepaalde punten geconcentreerd. Zo heb je in Transformers niet geweldige graphics (kijk maar naar de omgeving, die trouwens ook erg kaal oogt), maar ook geen uitgebreide AI's en andere mogelijkheden. Zo ontbreekt er een heus computer gestuurd wegennet maar ook verschillende voetgangers en aangeklede gebouwen en andere functies. Zo zag ik weer bij je tweede game (call of duty?) dat hun zich verdiept hebben in de actie en een zooi missies, bij een Gta Game of een echt goede free roaming enegine moet je je dus verdiepen in alle elementen, niet alleen een personage en wat vijanden of een race wagen en een mooie baan. Nee in tegendeel... Je moet op alle vlakken wat moois weten te ontwikkelen, aankleding personages, shops, functies, landschap enz enz. Dit is vrijwel onmogelijk technisch gezien van een DS Systeem. Daar in tegen is het topdown view grafisch gezien weer wel mogelijk, kijk maar naar Gta Advance, maar dan natuurlijk mooier en meerdere functies. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Miek Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 augustus 2008 (bewerkt) Ik heb vandaag iets interresant gevonden: Daarmee wil ik niet zeggen dat GTA CW 3D word, maar Driv3r op de GBA (!!!???) heeft schitterende graphics, zoals je kan zien. Hij heeft ook peds en computer gestuurde voertuigen. Wel geen cutscenes. Daar de DS nog betere prestaties levert dan de GBA kan dit best mogelijk zijn (dus zonder enige speciale toevoegingen.) Maar daarmee bedoel ik niet dat hij 3D word, ik verwacht topdown. Ik denk alleen dat een simpele GTA op de DS best mogelijk is met gemiddelde kwaliteit. Helaas lijd de gameplay hier enorm onder (denk aan bugs, slechte graphics, geen cutscenes, etc..) Bewerkt: 29 augustus 2008 door Miek Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gammie_ Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 augustus 2008 Daarmee wil ik niet zeggen dat GTA CW 3D word, maar Driv3r op de GBA (!!!???) heeft schitterende graphics, zoals je Sorry? Schitterende graphics? Dat valt nog wel mee hoor. De Driver variant op de GBA is dus pas echt uitgemolken, ik snap niet dat ze deze game op de GBA hebben getransporteerd! Alles is verschrikkelijk hoekig en pixel achtig, laat staan de mogelijkheden... Ik weet dat je niet alles kan verwachten van een GBA game, de DS is ook iets krachtiger, maar dat maakt het met dit argument nog geen wonder ''handheld'' ... Maar zoals je zelf al aangeeft ''zonder speciale toevoegingen'', dat maakt een game nou ook niet echt interessant. Als ze het 3D gaan proberen te maken gaat dat vast ten kosten van de storyline, extra functies en het aanzicht van de omgeving. Maar ik denk dat Rockstar wel weet waar ze mee bezig zijn. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Miek Geplaatst: 30 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst: 30 augustus 2008 Ow, sorry. Ik dacht dat het plaatje dat ik toonde in m'n vorige post de versie op de GBA was Maar het word toch topdown, tenzij er een mirakel gebeurd... En dat zal niet gebeuren, anders zal dit een ramp worden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen729 Geplaatst: 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst: 1 september 2008 (bewerkt) Ik denk dat het wel 3d zal worden want de ds kan het wel aan http://nl.youtube.com/watch?v=zdYKCeWVidI in dit filmpje zie je het Getruceerd! Je vind een filmpje en je gelooft direct dat het waar is, bij elke Gta worden er vooraf Fake-filmpjes gemaakt/getruceerd. Lees het topic nu eens door of moeten we alles twintig keer zeggen Begin vanaf pagina 1 alles te lezen en da altijd een pagina verder, gammie_ heeft alles heel mooi uitgelegt. MegaPilot. 1. Getruceerd is geen woord 2. Het filmpje is verwijderd Ik hoop zelf dat het net als met Mario Kart DS is, dat het bovenste scherm 3D is, en het onderste scherm 2D is. Of helemaal 3D. Of helemaal 2D. Bewerkt: 1 september 2008 door Koen729 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Loekoe Geplaatst: 1 september 2008 Rapport Share Geplaatst: 1 september 2008 Hoop is een mooi woord. Maar heb alsjeblieft geen hoop dat 3D is. Het is gewoon niet mogelijk! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.