Jump to content

knoppen aan functies

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, ik wil een soort van cheat script maken.

Ik wil dat als ik een bepaalde toets indruk dat er dan iets gebeurt, ik heb de opcodes al gezocht van wat ik erin wil doen alleen ik weet niet hoe je zo'n script maakt.

Geplaatst:

Ik zou eerst leren basis .scm'en en een eenvoudige missie maken en dan pas dit soort dingen die toch wel moeilijk zijn doen. ;)

Mvg PTC. :)

Geplaatst:

Ik wil dus een cleo script dat als je op bijv. 1 drukt dat je dan onsterfelijk word bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Dit is vrij eenvoudig te doen met deze code :

repeat
wait 100 ms
until 00E1:   player 0 pressed_key 14 
// hieronder de code die je wilt uitvoeren nadat de toets is ingedrukt.

Dit is standaard SCM code, maar je kunt alleen de toetsen gebruiken die standaard in het spel ook gebruikt worden.

In CLEO kun bje deze code gebruiken, nu kun je alle toetsen van je toetsenbord gebruiken:

repeat
wait 100 ms
until 0AB0:  key_pressed 0x73
// hieronder de code die je wilt uitvoeren nadat de toets is ingedrukt.

Uiteraard moet je bovenstaande code wel in een eigen thread draaien, maar ik neem aan dat je dat wel kunt.

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt!

En voor meerdere functies moet ik gewoon de tekst kopieren?

En hoe weet ik welke codes bij welke toets horen?

EDIT: Je spawnt gewoon, alleen als ik op de knop '1' druk zou het moeten gebeuren maar er gebeurt niks.

{$CLEO}

:CHEATS
thread 'CHEATS'

:CHEATS2
repeat
wait 100 ms
until 0AB0:  key_pressed 31
01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1 // hieronder de code die je wilt uitvoeren nadat de toets is ingedrukt.
0051: return
0A95: enable_thread_saving
0A93: end_custom_thread

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

Ik heb jouw code geprobeert en eraan toegevoegd dat cj dan door politie word genegeerd alleen hij doet het niet.

{$CLEO .cs}

thread 'CHEATS'

:CHEATS_1
repeat
wait 100 ms
until 0AB0:  key_pressed 0x31
01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1 
0A93: end_custom_thread

Geplaatst:
Hoi, ik wil een soort van cheat script maken.

Ik wil dat als ik een bepaalde toets indruk dat er dan iets gebeurt, ik heb de opcodes al gezocht van wat ik erin wil doen alleen ik weet niet hoe je zo'n script maakt.

Hoeveel en welke verschillende "cheats" wil je dat er kunnen worden uitgevoertt ??

Greetz,

Extron

-------

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hier een code gemaakt die bij mij werkt dus ,druk dus op de 1 bovenaan je toetsenbord om te activeren en terug om te deactiveren, als je activeert moet je minstens 1 sec wachten om te deactiveren en omgekeert, die wait 1000 moest erin of het spel leest meteen de 1 wanneer je activeert en deactiveert hem daardoor ook meteen en omgekeert dus zo opgelost :tu: , Gelieve mij commentaar bovenaan de file erbij te plakken zodat ze weten dat ik hem eb gamaakt _O_ danku

code :

//Some cheats made for fun

//Author: Extron

//Date: 05/08/08

//Press ctrl + i to activate , press ctrl + i to deactivate :puh:

{$CLEO .cs}

thread 'CHEATS'

:CHEATS_2

wait 0

if

0AB0: key_pressed 0x31

jf @CHEATS_2

:CHEATS_19

wait 0

01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1

wait 1000

:CHEATS_85

wait 0

if

0AB0: key_pressed 0x31

jf @CHEATS_85

01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 0

wait 1000

jump @CHEATS_2

Als er nog functies zijn die je wilt zeg het , ik zal kijken om er dan nog bij te zetten en allemaal met een andere knop ^_^

Greetz,

Extron

-------

Bewerkt: door extron
Geplaatst:

NICE!

Bedankt man! Hij werkt nu, alleen niet zoals ik had verwacht. Je kan nu nog steeds sterren krijgen alleen er komt geen politie.

En om meerdere functies toe te voegen moet ik dan gewoon hetzelfde script kopieren met een paar functies aangepast of moet ik nog iets anders doen?

Geplaatst:
NICE!

Bedankt man! Hij werkt nu, alleen niet zoals ik had verwacht. Je kan nu nog steeds sterren krijgen alleen er komt geen politie.

En om meerdere functies toe te voegen moet ik dan gewoon hetzelfde script kopieren met een paar functies aangepast of moet ik nog iets anders doen?

Wel als je in hetzelfde script functies wilt bijvoegen zal je een paar kleine aanpassingen moeten maken als je alle functies een andere letter wilt geven, en je zult verschillende labels moeten bijmaken. Zal meteen nog wat meer uitleg geven nu even druk bezig. ^_^

Greetz,

Extron

-------

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...