Jump to content

wat is de Cleo mod?

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi iedereen ik zit met een probleem ik wil een mod instaleren (van gtagarage.com) maar eerst moet ik weten wat ze bedoelen met needs Cleo wat is Cleo dan :?

:cya: :cya: ALVAST BEDANKT :cya: :cya:

Geplaatst:

CLEO is een soort van programma dat .cs en .cm scripts kan maken, hierdoor kun je scripten zonder scm te gebruiken waardoor je geen nieuw spel hoeft te starten.

In het tutorial section vind je een tutorial over hoe je cleo moet installeren.

Geplaatst:

Een hele tut over Cleo: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=78595

Cleo zijn scripts gemaakt in Sannybuilder,

Sannybuilder is een programma zoals bijvoorbeeld Dreamweaver, hiermee kun je code schrijven(scripts) die je dan weer kunt gebruiken in GTA SA in dit geval.

GTA SA heeft de main.scm als hoofd script hier heb je allemaal verschillende commando's die in een zogenaamde library staan.

Cleo vergroot deze library met zelf gemaakte commando's die je dan in je Cleo script kunt gebruiken.

Cleo is dus de benaming van die soort scripting. (net als PHP van PHP scripting is)

Dankzij Cleo kun je externe scripts draaien die je spel uitbreiden of in sommige gevallen verbeteren..(ligt er aan wat je onder verbeteren verstaat)

Normaal gesproken als je dit probeert in het iets wat beperkte Main.scm bestand zal je save game niet meer werken..

Dankzij cleo werkt je save game gewoon nog wel.

,Kevin

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...