Rullez Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Als je vaak op games sites kom dan kom je hier en daar één nieuws item waar games de schuld krijgen over een moord of zo iets dergelijks. Ik ben een hardcore gamer die (bijna) elke dag games speelt en vind dit uiteraard onzin. Waarom games denk ik dan, oké games gaan er steeds echter uitzien en worden al realistischer, maar als je een gamer bent die het echte leven en de games wereld niet kunnen onderscheiden. Dit soort mensen verpesten het voor de andere gamers die dit wel kunnen. Buiten dat zie je altijd dat de schuld op de games worden geschoven, maar waarom geen films? Films zijn ten eerste gemaakt met film camera's en niet met computer software. Daarom vraag ik iedereen om in dit topic een reactie te achterlaten met hun mening, wat vind jij vind je dat game te recht de schuld krijgen of denk jij er anders over. Post hier je mening! Reageren
ZUMZUM Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Helemaal mee eens. Het is zo makkelijk om iets zomaar de schuld te geven, maar bewijzen? Ho maar. Wat betreft de films, hier heb ik hetzelfde idee bij. Maar je hebt wel gelijk dat films nooit de schuld krijgen. Reageren
.Mic Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 mee eens, slaat nergens op om games de schuld te geven, films zijn nog realistischer en vaak ook gewelddadig, dus waarom niet meteen ook allemaal films verbieden en de schuld geven van echte gebeurtenissen? en vroeger (middeleeuwen bijv. lol) waren mensen toch ook gewelddadig, maar toen hadden ze geen games waardoor ze beinvloed zouden zijn. Reageren
gammie_ Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik ben het er ook volledig mee eens. Het is puur zoeken naar een antwoord. Net zoals jij zegt Rullez gamers die de game wereld en het echte leven niet weten te onderscheiden, zijn psychisch al niet helemaal in orde. Ook over films daar horen we nooit wat over, terwijl deze veel ''echter'' zijn en soms nog berusten op waar gebeurde ''gruwelijke'' verhalen... Tevens zie ik gewelddadige games juist iets om je agressie in af te reageren, zodat je daar niet mee rond blijft lopen. Reageren
ZUMZUM Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Klopt, ik vind geweldadige games ook iets om mij op af te reageren. Ik wordt er eerder kalmer dan aggresiever van. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Klopt, ik vind geweldadige games ook iets om mij op af te reageren. Ik wordt er eerder kalmer dan aggresiever van. Helemaal gelijk, ZUMZUM, hoe heerlijk vind ik het niet om mensen af te knallen en denken dat het mensen zijn die je haat Of bij NFS: Most Wanted door de wegblokkades scheuren Maar GTA word echt benadeeld, als je door een game iemand gaat vermoorden, dan ben ik een seriemoordenaar MegaPilot. Reageren
Rullez Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Blij om te horen dat ik er niet als enige zo over denk. Reageren
oostzaan Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Netzoals vuurwerk. Paar gasten vernielen en de rest mag later(of zelfs niet) afsteken. Kortom door die gasten worden de regels steeds strenger. Reageren
DdJDean Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Netzoals vuurwerk. Paar gasten vernielen en de rest mag later(of zelfs niet) afsteken. Kortom door die gasten worden de regels steeds strenger. Ja, de regels worden steeds strenger. Dat komt ook door de vuurwerkramp. De vuurwerkfabriek die ontplofte stond midden in een woonwijk. Na de ramp werden de regels aangepast met als gevolg dat veel vuurwerkdealers naar Duitsland en België gingen of ermee gekapt zijn. Ik ben het ook eens met Rullez. De games krijgen altijd de schuld. Ik kan me nog herrineren dat een jaar geleden iemand 32 mensen doodschoot op een universiteit in de VS. Dr.Phill zei dat het door de games kwam en dat hij door die games gek was geworden, maar daar geloof ik niks van, want hij was erg arm dus ik geloof niet dat hij games speelde. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik vind dat mensen die games de schuld geven zich moeten doodschamen. Games is een van de bekendste reden als een echte schuld. Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Er is maar één keer een moord voor ge komen door games, door de game Manhunt. Een jongen had zijn vriend in een park vermoord op een bloederige manier net als in het spel Manhunt, maar dat is ook het enige. Voor de rest is er nooit meer een moord voor ge komen, allemaal lulkoek. Als het pas op RTL nieuws komt klopt het, en alleen dat kwam op het RTL nieuws. Reageren
FerryN Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 (bewerkt) Maar als jullie een film zien, worden jullie er in betrokken? Moet je dingen doen? Nee, en bij games word je er meer in betrokken waardoor je sneller agressiever erover word. Maar dat games de oorzaak zijn van een moord ofzo, geloof ik niet echt, maarja. Maar bij sommige, is het zo dat als ze spellen spelen, dat ze later als ze stoppen ook wat agressiever reageren. Bewerkt: 4 augustus 2008 door FerryN Reageren
gammie_ Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Maar als jullie een film zien, worden jullie er in betrokken?Moet je dingen doen? Nee, en bij games word je er meer in betrokken waardoor je sneller agressiever erover word. Maar dat games de oorzaak zijn van een moord ofzo, geloof ik niet echt, maarja. Maar bij sommige, is het zo dat als ze spellen spelen, dat ze later als ze stoppen ook wat agressiever reageren. Dat zou kunnen, maar ik blijf erbij dat de persoon die agressief van games wordt en daarbij gewelddadige misdrijven pleegt, zelf psychisch niet helemaal in orde is. Daarmee kan je dus niet iedere gamer erop na kijken, net zo als bij drank/drugs verslaafde, als iemand zo stom is om verslaafd te raken en bijvoorbeeld niet te wilt stoppen, is dat ook zijn fout en dan kijk je ook niet iedere persoon aan die wel eens een drankje drinkt. Tevens kun je dat ook niet gaan verbieden, zo kun je alle ''normale'' zaken wel gaan verbieden, maar wat schiet je daar dan mee op? Het is gewoon die kleine groep die het voor de andere verpest, of zelf wat mankeert. Het is gewoon normaal omgaan met de (dagelijkse) dingen, als je dat niet kan, moet zo'n persoon zich toch is na laten kijken. Reageren
game~skater Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 je hebt helemaal gelijk. en eentje die het helemaal gek krijgt is de Rockstar hater jack thompson. omdat hij redelijk hoog staat in de maatschapij krijgt hij veel aanzien en steeds meer volgelingen. en de enige die er het meest last van hebben maar er niks aan kunnen doen zijn de gamers zelf! Reageren
Rullez Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Maar als jullie een film zien, worden jullie er in betrokken?Moet je dingen doen? Nee, en bij games word je er meer in betrokken waardoor je sneller agressiever erover word. Maar dat games de oorzaak zijn van een moord ofzo, geloof ik niet echt, maarja. Maar bij sommige, is het zo dat als ze spellen spelen, dat ze later als ze stoppen ook wat agressiever reageren. Ik word juist rustig van games spelen omdat ik dan mijn woede afreageren op mensen die niet echt bestaan. Buiten dan zijn er ook genoeg gamers die gamen om dingen te doen die in het echt niet kunnen of niet mogen. En over dat erin gezogen worden dat is mij nog nooit gebeurd in die 10 jaar dat ik game. Dit heb ik meer met films die ik vroeger altijd na deed in plaats van games. Buiten dat kan de regering eigenlijk geen games gaan verbieden, want dan krijgen ze er weer een hoop problemen bij waaronder illegale import/export en er zal natuurlijk meer worden gedownload. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.