Dark_Zemy Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Wat ik zojuist vond op Nu.Nl, is dit: 'Thaise student pleegt moord door GTA IV' Uitgegeven: 4 augustus 2008 17:30 Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 17:26 Thaise winkeliers hebben de distributie van GTA IV stopgezet nadat bekend werd dat een 18-jarige student een taxichauffeur had neergestoken naar aanleiding van deze game. De jongen bekende maandag schuldig te zijn aan de moord en wist zelfs te vertellen dat hij dit deed om een bepaalde scène uit Grand Theft Auto IV na te spelen. De jonge student werd opgepakt toen hij de taxi achteruit een straat in Bangkok probeerde te rijden met de bloedende chauffeur op de achterbank. Volgens de politie heeft de jongen duidelijk aangegeven de moord te hebben gepleegd door de game GTA IV. Gewelddadige games verbieden “Hij wou er naar eigen zeggen achter komen of het in werkelijkheid net zo makkelijk was om een taxi te beroven als in de game”, aldus hoofdinspecteur Veeravit Pipattanasak. Volgens het Thaise Ministerie van Cultuur is dit voorval een moment om wakker te worden en gewelddadige games in zijn geheel te verbieden. “Het is een tijdbom die is gebarsten en de situatie kan nog erger worden”, zegt Ladda Thangsupachai van het Ministerie. “Vandaag is het een taxi-chauffeur, maar morgen kan het de eigenaar van een gameshop zijn." De beschuldigde student loopt nu kans de doodstraf te krijgen in de vorm van een fatale injectie. Het is natuurlijk verschrikkelijk maar wat vinden jullie hiervan en wat vinden jullie van het tweede kopje? Vriendelijke groet; Dark_Zemy. Reageren
oostzaan Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 Het komt nu wel vaak voor dat er iets gebeurd door een videospelletje, maar ik denk dat als die er niet zouden geweest zijn dat die gene die dat doen alsnog iets gedaan zouden hebben. Reageren
Stunna Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 (bewerkt) Kon evengoed door een scené uit een gewelddadige film zijn. Hij is gewoon ziek in zijn hoofd. Bewerkt: 4 augustus 2008 door Stunna Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Tuurlijk, geef de schuld maar weer aan een game. Die gozer die spoort gewoon niet want een normale 18 jarige jongen weet toch dat je niet zomaar een taxi kunt stelen. Maar R* zal nu wel weer een schadeclaim aan zijn broek krijgen, want tja, wat de jongen zegt is per definitie altijd waar volgens de overheid. Als ouders hun kinderen opvoeden en het kind verteld dat je geen "taxi's" mag stelen krijg je ook geen situaties als deze. Vind het een beetje onzin dat het door GTA komt, het is niet voor niets een A.O. spel. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 Reageren
ikt Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Woei. Afknallen die jongen. Maar vertel hem daarvoor dat het leven geen game is en er geen respawn is. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Woei. Afknallen die jongen. Maar vertel hem daarvoor dat het leven geen game is en er geen respawn is. LOL! Hier is al topic over... Reageren
Swiggers Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 18 jaar en dan nog steeds geen verstand ? Jezus, die kerel is vreselijk gestoord ! Wil gaat er nu een scéne uit GTA IV na spelen ? Wat een sukkel. Hij zet GTA IV/Rockstar Games ten schande. Ik weet zeker dat Rockstar Games hier uiteindelijk de schuld van krijgt. Omdat hun zo'n geweldadige game hebben ontworpen en dat is niet eerlijk! Ik vind dat die jongen de doodstraf verdiend ! Maar goed, dat vind ik bij elke 'moord' zowel in Nederland als in andere landen. Best jammer dat het in Nederland verboden is. Dan leren de moordenaars er ook nog eens wat van ! Echt diep triest dat iemand van 18 dit doet ! Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Woei. Afknallen die jongen. Maar vertel hem daarvoor dat het leven geen game is en er geen respawn is. Trieste opmerking... Ik moet zeggen dat het een beetje kansloos is om Grand Theft Auto de "schuld" hiervan te geven. We weten allemaal dat je inderdaad een taxi kan stelen, maar om dat na te gaan doen. Dan is er toch echt iets mis daar boven in dat Thaise hoofd van hem. Ik vind niet dat ze hem de doodstraf moeten geven, een jaar of 10 cel lijkt me ook wel genoeg. Waarom? Omdat het een tiener was, niemand weet wat hij had meegemaakt en ook niemand weet of hij iets mankeert... “Het is een tijdbom die is gebarsten en de situatie kan nog erger worden”, zegt Ladda Thangsupachai van het Ministerie. “Vandaag is het een taxi-chauffeur, maar morgen kan het de eigenaar van een gameshop Nee, lijkt me dus echt van niet. Dit zal voorlopig het enige blijven, omdat mensen die dit verplan waren. En dit lezen nu toch wel zoiets zouden moeten hebben van: "Oei, doodstraf.. Toch maar niet". Nee, ik denk niet dit de komende weken no voor gaat komen... Gewelddadige games verbieden“Hij wou er naar eigen zeggen achter komen of het in werkelijkheid net zo makkelijk was om een taxi te beroven als in de game”, aldus hoofdinspecteur Veeravit Pipattanasak. Volgens het Thaise Ministerie van Cultuur is dit voorval een moment om wakker te worden en gewelddadige games in zijn geheel te verbieden. Nee, als ze dit gaan verbieden lopen veel zaken de schit in. Er kom duizenden mensen op straat te staan zonder werk. Dit kunnen ze niet maken, en ze zullen het ook vast niet doen. Ik ben er niet bang voor moet ik zeggen . Reageren
ikt Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Woei. Afknallen die jongen. Maar vertel hem daarvoor dat het leven geen game is en er geen respawn is. Trieste opmerking... Ik moet zeggen dat het een beetje kansloos is om Grand Theft Auto de "schuld" hiervan te geven. We weten allemaal dat je inderdaad een taxi kan stelen, maar om dat na te gaan doen. Dan is er toch echt iets mis daar boven in dat Thaise hoofd van hem. Ik vind niet dat ze hem de doodstraf moeten geven, een jaar of 10 cel lijkt me ook wel genoeg. Waarom? Omdat het een tiener was, niemand weet wat hij had meegemaakt en ook niemand weet of hij iets mankeert... Maar als iemand al niet het verschil weet tussen fictie en realiteit.. Denk eens aan de mensen daar in de buurt bij hem. Hoe zouden ze zich voelen als hij elk moment iets 'kan uittesten'. Opsluiten is ook een optie, maar als die weer vrijkomt zal hij aan een game denken en lekker 'wraak gaan nemen'. Dat soort mensen valt gewoon niets te leren. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Woei. Afknallen die jongen. Maar vertel hem daarvoor dat het leven geen game is en er geen respawn is. Trieste opmerking... Ik moet zeggen dat het een beetje kansloos is om Grand Theft Auto de "schuld" hiervan te geven. We weten allemaal dat je inderdaad een taxi kan stelen, maar om dat na te gaan doen. Dan is er toch echt iets mis daar boven in dat Thaise hoofd van hem. Ik vind niet dat ze hem de doodstraf moeten geven, een jaar of 10 cel lijkt me ook wel genoeg. Waarom? Omdat het een tiener was, niemand weet wat hij had meegemaakt en ook niemand weet of hij iets mankeert... Maar als iemand al niet het verschil weet tussen fictie en realiteit.. Denk eens aan de mensen daar in de buurt bij hem. Hoe zouden ze zich voelen als hij elk moment iets 'kan uittesten'. Opsluiten is ook een optie, maar als die weer vrijkomt zal hij aan een game denken en lekker 'wraak gaan nemen'. Dat soort mensen valt gewoon niets te leren. Vast wel, als hij opgesloten word en goede therapie krijgt kan hij net zo worden als een normaal mens... Reageren
Robin B Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Excuss,excuss. Weer zo'n domme nerdje die dat spel de schuld.Wat een domme lul.Hij heeft dat gewoon uit zich zelf gedaan.Een spelletje laat je leven niet beinvloeden hoor. Reageren
Ferre Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Als ik Pong ga spelen en dan een bank overval, is Pong dan de lul? Reageren
moechy Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Als ik Pong ga spelen en dan een bank overval, is Pong dan de lul? Wahahaha . Zalige opmerking. Of natuurlijk kan dit er ook gebeuren en gaan ze dat nadoen. http://www.myvideo.be/watch/3468359 Reageren
Jozz Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 mensen die iemand vermoorden zijn zoiezo geschift, net alsof alleen gta IV de schuld ervan is, ik bedoel, er zijn vast gamers die de hele dag, ja de hele dag GTA IV zitten te spelen, die plegen toch ook geen moorden? Reageren
Timske Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Het zelfde als Jackass.. Iedereen probeert het na en er komen ongelukken van Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.