game~skater Geplaatst: 4 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2008 ik zat er laatst aan te denken en volgens mij doet nintendo niks voor de hardcore gamers meer, hoeveel rommel dat er wel niet verschijnt voor de wii. noem nou eens 2 mensen boven de 65 die met game computer van nintendo gamen of met eentje van sony of microsoft. de eerste keus is al simpeler. mijn moeder had de 360 weg gedaan voor een wii. ik heb veel meer uurtjes met halo 3 en saints row door gebracht dan met wii sports en zo'n vliegspel waarbij je bijna op de vuilnisbak had gelockt en dat een wii-mote en een nunchuck op af had gevuurt. ik ben soms bang dat nintendo denkt dat ze in 2006 genoeg geld hadden verdiend om lekker achterover in een luie stoel te leunen en af en toe een spelletje op de markt te brengen met een prijskaartje van 64,99 en binnen een weekje in de budget bak ligt, terwijl halo 3 al een jaar uit is en nu nog steeds voor 64,99 in de schappen ligt, en ik ben niet de enige die er zo over denkt, (op die casuals na die alleen mario in een 2D level laten rond springen) alle hardcore gamers zijn het met mij eens. en ik denk / hoop / weet dat er op dit forum ook mensen zijn die het met mij eens zijn. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Nintendo is inderdaat de laatste jaren erg versoft. En dat is grootendeels te danken aan de GayCube. Noem namenlijk maar eens 10 spellen waar bloed in voorkomt op de GC. Maar het is niet altijd zo geweest. Sterker nog, de NES was de console voor vecht spellen. Met onder andere street fighter en River City Ransom waren er nog honderden andere beat em up´s. De N64 heeft al helemaal veel grove spellen op de markt gebracht. Turok, Conker Bad fur Day, B.I.O. Freaks etc. Maar sinds de GayCube is nintendo gewoon softer geworden. Als er nog steeds van die spellen op die WII uitkwamen zoals op de N64 zou ik er niet gek van opkijken als de wii de best verkochte console van allemaal word. Reageren
gammie_ Geplaatst: 5 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2008 Als ik je verhaal goed begrijpt, ben je teleurgesteld in Nintendo? En met name heb je de pest in de ''Wii'' ? Sorry hoor, maar de Wii is speciaal gemaakt voor de niet hardcore gamers, kijk om je heen er is genoeg voor de hardcore gamers en er word nog altijd ladingen vol aandacht aan besteedt, iemand moet toch het verschil maken? Om even af te dwalen, bepaald nou je moeder wat voor console er bij jullie in huis staat? Doelgroep van de Wii De doelgroep vergroten In de loop der tijd zijn videospellen voor veel mensen te overweldigend geworden. Het Wii-systeem maakt gamen weer toegankelijk en innoveert tegelijkertijd de ontwikkeling van het medium. De unieke Wii-afstandsbediening stelt ouders en grootouders in staat om spellen met hun kinderen en kleinkinderen te spelen. Wii geeft gamers en traditionele non-gamers een kans om dezelfde ervaringen te delen in deze nieuwe game-generatie. Mensen die met videospellen zijn opgegroeid zullen er dankzij Wii achterkomen dat de spellen ze niet boven het hoofd zijn gegroeid. Bron: http://www.console-info.nl/nintendo-wii/ Volgens mij staat ''Nintendo'' juist bekend van de lieftalige Mario en Zelda games, deze zijn juist non-hardcore en bedoeld voor een andere doelgroep of juist een verbrede doelgroep, Mario en Zelda zijn beroemd onder de tieners maar ook onder de hele jongeren generatie en volgens mij is dat juist ook het doel van Nintendo, dus ik begrijp jou kritiek totaal niet. Als je een ''Die hard hardcore gamer'' bent dan zorg je er toch met man en macht voor dat die wrede Xbox 360 in huis blijft staan? Ik vind dat Nintedo zich juist niet moet bemoeien met die hardcore games en al het bloederige, ze zijn goed in de games die wereld bekend zijn (Animal Crossing, Mario, Zelda, pokémon) en daar moeten ze zich vooral mee bezig houden, laat die bloederige zooi maar aan Playstation, xbox en pc over. Reageren
xxRolie. Geplaatst: 12 september 2008 Rapport Geplaatst: 12 september 2008 Als ik je verhaal goed begrijpt, ben je teleurgesteld in Nintendo? En met name heb je de pest in de ''Wii'' ? Sorry hoor, maar de Wii is speciaal gemaakt voor de niet hardcore gamers, kijk om je heen er is genoeg voor de hardcore gamers en er word nog altijd ladingen vol aandacht aan besteedt, iemand moet toch het verschil maken? Om even af te dwalen, bepaald nou je moeder wat voor console er bij jullie in huis staat? Doelgroep van de Wii De doelgroep vergroten In de loop der tijd zijn videospellen voor veel mensen te overweldigend geworden. Het Wii-systeem maakt gamen weer toegankelijk en innoveert tegelijkertijd de ontwikkeling van het medium. De unieke Wii-afstandsbediening stelt ouders en grootouders in staat om spellen met hun kinderen en kleinkinderen te spelen. Wii geeft gamers en traditionele non-gamers een kans om dezelfde ervaringen te delen in deze nieuwe game-generatie. Mensen die met videospellen zijn opgegroeid zullen er dankzij Wii achterkomen dat de spellen ze niet boven het hoofd zijn gegroeid. Bron: http://www.console-info.nl/nintendo-wii/ Volgens mij staat ''Nintendo'' juist bekend van de lieftalige Mario en Zelda games, deze zijn juist non-hardcore en bedoeld voor een andere doelgroep of juist een verbrede doelgroep, Mario en Zelda zijn beroemd onder de tieners maar ook onder de hele jongeren generatie en volgens mij is dat juist ook het doel van Nintendo, dus ik begrijp jou kritiek totaal niet. Als je een ''Die hard hardcore gamer'' bent dan zorg je er toch met man en macht voor dat die wrede Xbox 360 in huis blijft staan? Ik vind dat Nintedo zich juist niet moet bemoeien met die hardcore games en al het bloederige, ze zijn goed in de games die wereld bekend zijn (Animal Crossing, Mario, Zelda, pokémon) en daar moeten ze zich vooral mee bezig houden, laat die bloederige zooi maar aan Playstation, xbox en pc over. Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Voor de Wii zijn nu trouwens ook best wel leuke spellen te verkijgen.. Reageren
Ferre Geplaatst: 13 september 2008 Rapport Geplaatst: 13 september 2008 Het lijkt me logisch dat je je keuze van een PlayStation 3, Xbox 360 of een Nintendo Wii baseert op het aantal games die jij leuk vindt. Het is natuurlijk een game-apparaat. Kies je de Wii vanwege de besturing, dan moet je wel games hebben die deze optimaal benutten. Veel mensen hebben een Wii gekocht omdat er in potentie veel leuke, vernieuwende games op zouden komen. Je kunt veel beter een paar jaar wachten. De console is dan vast goedkoper en er is een veel groter aanbod van games. De PlayStation 2 is nu wat oud, maar had je hem een paar jaar geleden gekocht had je een goedkope console plus ongelofelijk veel spellen. Reageren
M4X Geplaatst: 14 september 2008 Rapport Geplaatst: 14 september 2008 Ik ben het redelijk met je eens Game Skater, Nintendo richt zich steeds meer op de non hardcore gamer. Op zich geen slechte ontwikkeling, maar wat wel een slechte ontwikkeling is, is dat er nu nog alleen maar bagger en prut uitkomt op de Wii, op de nieuwste delen uit de Zelda en Mario reeks na. Op de Nintendo '64 en op de Gamecube vond ik de games veel beter in vergelijking met de Wii, en dat was ook de reden voor mij om niet de nieuwste Nintendo console aan te schaffen. Maargoed, omdat gamen steeds populairder wordt onder de normale mensen wordt de Wii buitengewoon goed verkocht, en enkele hardcoregamers hebben ook in Wii in huis, voor spellen als Super Smash Bros Brawl, Zelda: The Twilight Princes en Super Mario Galaxy (3 van de weinige goeie spellen die op de Wii verschijnen). Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 september 2008 Rapport Geplaatst: 14 september 2008 Hhmmm, jullie klagen wel met steen bij voet, dat Nintendo zogenaamd zo ''versoft'' wordt, alsof de hardcore gamers in de steek worden gelaten, maar ik begrijp die kritiek niet helemaal. Noem nou eens één andere console die voor de wat jongere kids zijn, of juist de oudere? Nee die zijn er niet alleen de Wii. De Wii heeft ervoor gezorgd voor een hele nieuwe game ervaring en tal van games die in de familie kunnen worden gespeeld, je weet wel zo'n gezellig avondje met je vriendjes/vrienden even na een etentje lekker bowlen of een potje biljarten met Wii play. Eindelijk eens een console die zich probeert te richten op een andere generatie: Vrouwen, jonge kinderen, ouderen enz. Na al die hardcore game consoles: PS1, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360, PSP ect. Is Nintendo de gene die is een andere weg in slaat, die ik nog niet eerder heb gezien. De game industrie draait voornamelijk voor de hardcore gamers, zorgen voor de beste graphics en consoles die om de zoveel tijd geupdate worden, vette harde shit daar houden die echt gamers wel van. Nu mogen de non-hardcore gamers eens van een ''spelletje'' genieten, die nog enorm popu is ook. Is daar nou zoveel mis mee? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.