Jump to content

Wat is t beste?

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn uiteindelijke doel is om zelf auto's en gebouwen te maken en in GTA SA te zetten.

ik begin nu pas met dat, en ik vraag me af:

Waarmee kan ik het best beginnen zodat ik uiteindelijk mijn einddoel haal?

Loete! ^_^

Geplaatst:

Dus jij wilt leren modden? Lees dan eerst de pagina uit die link helemaal door. Vervolgens kijk je in de Master Tutorial List naar een geschikte tutorial. Bij sommige tut's staat erbij vermeld voor welk niveau het is geschreven. Begin maar eens met bedenken met welk programma je wilt gaan modellen. Je kunt kiezen tussen SketchUp, ZModeler en GMax / 3D Studio Max. Elk heeft z'n voordelen en nadelen, maar de meeste mensen maken gebruik van de laatste. Dit programma heeft de meeste functies en geniet van een professionele status. Dan begin je met simpele dingen te modellen en zorg je er voor dat je zoveel mogelijk functies van het programma je eigen maakt. Dan maak je steeds moeilijkere modellen. Als je eenmaal wat leuke gebouwen of voertuigen hebt (ik zou beginnen met gebouwen, die zijn makkelijker) moet je kiezen met welk programma je textures gaat maken. Het gemakkelijkst is misschien Adobe Photoshop CS3 of als alternatief Paint Shop Pro. Alles kan ook gedaan worden met paint, maar dan krijg je wel snel lelijke textures.

Door de tutorials te blijven volgen leer je de bestanden aan elkaar te koppelen en ze te exporteren. Vervolgens moet je nog met .col bestanden aan de slag en met IPL/IDE als je een gebouw wilt spawnen ergens.

Voor elk beschreven onderdeel zijn tutorials te vinden in de Master Tutorial List. Kijk die dus helemaal door en lees de belangrijkste tutorials. Een kleine waarschuwing al vast: zelf modellen is erg moeilijk en ook heel tijdrovend. Denk vooral niet dat je binnen een paar uurtjes een mooie wagen in elkaar hebt gezet. Dat gaat nog wel even duren voor je een fatsoenlijk voertuig helemaal af kunt krijgen.

Geplaatst: (bewerkt)

Oke ^_^

Ik heb Photoshop CS2 dus zou het daar ook mee kunnen?

En welk progamma raad jij me aan?

En de laatste vraag; Welke tutorial raad je me erg aan om een goed begin te maken?

Thnx nog :)

Loetings! :sigaar:

Edit: Mijn Mapvieuwer doet ook dom, hij laad de map niet. en dat is redelijk klóte, aangezien je hem voor veel tut's nodig hebt :x

Bewerkt: door DENNISPOWER
Geplaatst:

Natuurlijk kan het ook met Photoshop CS2. Verder raad ik 3D Studio Max aan, Mapviewer, IMGTool en TXD Workshop. Hier heb je wat tutorials: klik, klik of klik. Als je in de Master Tutorial List kijkt zie je tientallen modelling tutorials, dus ik raad je ook aan die gewoon even door te nemen stuk voor stuk.

Over Mapviewer: heb je wel een games.cfg bestand aangemaakt? Dit moet je namelijk nog doen om de maps te kunnen laden. Instructies staan in het readme bestand.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...