Jump to content
PatrickW

GTA-IV voor de PC bevestigd!


gallery_748_15_13008.png
Vele fans keken de afgelopen maanden al vol verwachting naar Rockstar, omdat het telkens weer gonsde van geruchten op het internet over een PC versie van GTA IV.
Vandaag heeft Rockstar de release officieel in een persbericht bekend gemaakt. Het spel zal op 18 November in USA gereleased worden, terwijl dat in Europa drie dagen later dus op 21 November gebeurd.

De PC versie van GTA IV zal uitbreidingen bevatten in de multiplayer mogelijkheden die exclusief voor de PC zijn.

Persbericht

( :tu: voor karamanci, die het nieuws als eerste op ons forum melde)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik kan san andreas makkelijk draaien maar toch heb ik maar een geforce 6600. Jullie vragen je al af of t met 8600 wel lukt nou dan kan ik wel weer inpakken. Kosten van een (goede) computer zijn wel weer hoger dan een ps3:S

DONDERS :duh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit worden denk ik de hardware eisen:

OK: Van de veronderstelling dat GTA ook op wat oudere PC's loopt, kun je twisten. De vorige GTA's hadden oudere graphics. Je moet kijken naar Crysis: die graphics zaten ongeveer op 8GB. Crysis loopt alleen op zwaardere PC's. Nou zal Rockstar dat niet snel doen, want dan gaan ze inkomsten mislopen. Maar waar wel het bewijs van is, is dat de GTA IV XBOX 360 Image 6,5 GB is. Die graphics kunnen zwaar zijn, wat toch de eis naar een DirectX 10 medium of hig-end kaart groter maakt. Goed, we gaan even uit van het zware werk: De PlayStation 3:

Videokaart (GPU): NVIDIA/SCEI RSX 'Reality Synthesizer' op 550MhZ.

Dat is zeker niet weinig, maar als je er van uitgaat, dat één GPU is, en de moderne videokaarten al op kloksnelheden hoger dan 700MhZ lopen is dit weinig, en dan te bedenken dat SLI configuraties (meerdere videokaarten naast elkaar) steeds vaker voorkomen.

Processor (CPU): 3.2 GHz Cell Broadband Engine

Dit is wel veel, want dit zijn 8 Kernen (waarvan er 7 gebruikt worden). Maar let wel: Een goed geklokte QuadCore processor kan ongeveer het zelfde rendement halen.

OK, dat van een PS3 ziet er goed uit. Nu ga ik mijn philosophie over de computer "loslaten"

Er van uitgaand, dat dit een zwaar spel is:

Minimum eisen:

Voor de mensen die nog een AGP/DDR1 configuratie hebben kunnen het zeker schudden. Zelfs GTA SA loopt daar al traag op (zelf meegemaakt). Dus zal je PCI-Express nodig hebben, en DDR2/3

2GB RAM (DDR2/3)

NVidia GeForce 7300, 7600 ((PCI-E)Let wel: Het moeten GT/GTX/GX2 kaarten zijn, dus GS kan het denk ik niet hebben) (Of een verglijkbare ATI kaart)

Intel/AMD Dual/Quad core, hoger dan 2 GhZ

Aanbevolen Eisen:

4GB RAM (DDR2/3)

NVidia GeForce 8600/8800/9600/9800/GTX260/GTX280 (Ook minimaal met GT erachter, dus GS(O) valt af), Of een verglijkbare ATI kaart met DirectX 10 (SLI bevorderd natuurlijk de gameprestaties)

Intel/AMD Dual/Quad core, hoger dan 3GhZ

Dit lijken mij reële eisen, maar let wel: Dit is slechts mijn philosophie, dus het kan altijd anders uitpakken...

Over laptops denk ik een ding: Ze moeten minimaal een GeForce 8 Serie hebben, en Dual-Core (Of je moet zo'n superlaptop van Dell hebben, met een 8800GTX SLI mobile, dan is het probleem denk ik wel weg)

Sef

PS: Crysis komt naar de PS3. Maar de ontwikkelaars zijden dat ze de game moesten "optimaliseren" om het goed te kunnen laten lopen op een PS3, dat zegt toch wel weer iets over de PS3 i.v.m. de PC...

Bewerkt: door Sef

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kom net terug van vakantie; hoe goed wilo je nieuws krijgen :tu: mooi moment om een paar upgrades te doen in mn kastje, schoonmaken, kaartje erbij bankjes erbij, waterkoeling maby? :Y

heb er helemaal zin in :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is het niet een beetje heel erg vroeg om je nu al druk te maken over je configuratie terwijl er nog geen minimale systeemeisen bekend zijn van GTA IV? Kan ook aan mij liggen hoor. :7

Dan moet je ook nog bedenken dat ik gta IV al voor de playstation3 heb.:puh: Daarom weet ik ook niet eens zo zeer of ik er wel behoefte aan heb. :schater:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Whahaha! Zul je zien, is het released onder Games For Windows. En dat houd met andere woorden in, betalen is online spelen, en dan bedoel ik een Godl account, 60 euro per jaar.

Dus nu is de vraag, word het Games for Windows en moeten we net zoals op de Xbox betalen voor Gold om online te spelen, denk het zelf wel. :Y

Nee nee nee.

Om te beginnen kan je online spelen met een silver account, je mist alleen een paar features zoals cross platform gaming en een paar andere dingen.

Ten tweede, windows live gold is gratis geworden voor iedereen, omdat ze gestoord waren om te denken dat pc gamers gaan betalen om online te spelen...

De specs gaan niet al te hoog liggen, want het blijft een console port, en consoles hebben in deze tijd erg langzame videokaarten ( ps3 vergelijkbaar met een 7900GS, 360 vglb. m. x1800xt....). Hoewel de framerate echt crap is op de consoles, denk ik dat je met een simpele geforce 8800 GT de game minstens zo mooi op 1920x1280 kan spelen als op de ps3 en 360 en met een iets hogere framerate...

Heb je een goeie kaart zoals een gtx280 of een hd4870 dan hoef je je niet druk te maken :).

Heb je iets ouds zoals een geforce 7300 of slechter, dan zou ik aan een upgrade denken... Zelfs voor agp zou ik dan een 1950 pro of zoiets dergelijks halen om zeker te zijn dat je pc de game aankan...

Voor de mensen die nog een AGP/DDR1 configuratie hebben kunnen het zeker schudden. Zelfs GTA SA loopt daar al traag op (zelf meegemaakt). Dus zal je PCI-Express nodig hebben, en DDR2/3

Verder is dat wat je zegt oevr ddr2/3 onzin, geheugensnelheid maakt weinig uit voor games, iemand met ddr-400 zal het niet slechter hebben dan iemand met ddr3 1100mhz ofzo... Zolang die maar 2gb goed geheugen heeft lukt het wel...

Verder zal een goeie agp configuratie ( amd x2 4800+ evt overgeclocked, 2gb ram en een ati 1950 pro of de nieuwere agp kaarten ( volgens mij hebben ze laatst ook een hd 3 of 4 series kaart naar agp gebracht) de game veel beter spelen dan een crappy pcie systeem met pentium4/celeron/single core amd met een pcie 8500gt/7300gt ofzo ...

NVidia GeForce 8600/8800/9600/9800/GTX260/GTX280 (Ook minimaal met GT erachter, dus GS(O) valt af), Of een verglijkbare ATI kaart met DirectX 10 (SLI bevorderd natuurlijk de gameprestaties)

Intel/AMD Dual/Quad core, hoger dan 3GhZ

8600GT ? Da's niet echt een goeie kaart, oudere geforce 7900gto's en dingen al;s ati 1950 pro's zijn snellere kaarten, geen directx10 maar dat is sowieso al een flop en het loopt echt crap, tenzij je de nieuwste gen toprange kaarten hebt... Overigens zijn gf9800's dezelfde chips als een 8800GT maar dan iets overclocked en triple sli support, dus een beetje zinloos lijkt me om een 9 series te kopen want het is 1 en al belazering, het is dezelfde gen als de 8 series....

Maja ik ben een pc fanboy en ik zal altijd me pc upgraden als een game niet meer loopt met de graphics op 100% en op mijn native res, de engine console game die mij echt boeit is gta dus nu het naar pc komt is er geen reden voor mij meer om een xbox 360 te halen :D, ipv dat ga ik weer es me pc upgraden ( als dat nodig blijkt):D.

Bewerkt: door Snowdog

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dus jij denkt dat je het met een 8600GT wel kan schudden. Ik speel ook Crysis op deze kaart dus zo "crap" is hij nou ook weer niet. :N

(Crysis op 1280x1024 en mid/low config, 25 FPS)

Niet schudden, je zal hem gemakkelijk kunnen spelen, alleen het is niet de ''recommended'' spec voor het spelen met volle eye candy en performance...

De minimum spec ligt ergens rond de geforce 6800/7600gt verwacht ik maar da's voor 1024x768 en op low verwacht ik...

Het ligt er ook aan wat je acceptabel vind, 25fps vind ik te weinig :Y , maar da's persoonlijk, ik wil niet dat de fps lager komen dan 40... 45+ zou erg leuk zijn maar meer dan dat is natuurlijk ook niet nodig...

Ook ben ik het type die alle games op max ''moet'' spelen :D.

Hij is niet crap maar ik bedoel, vergeleken met de beste kaarten nu, is je kaart zo'n 4 tot 5 keer langzamer...

Maarja de minimum specs die net acceptabel zijn worden volgens mij:

PentiumD / low range amd x2 ( 3600+ ed.)

1gb voor xp als je je pc optimized ( alle junk afsluit)6, 1.5 minimaal voor vista liefst 2gb minimaal)

256mb videokaart met shader 3.0 en niet te weinig gpu power ( ik denk dat met ca. 20 fps en 800x600 zelfs een geforce 6600GT nog net kan, ik bedoel, ze zeggen een 6800gt is het minumum voor crysis, maar in die tijd speelde ik de beta op low en 800x600 op mijn 6800GS)

Bewerkt: door Snowdog

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar omdat ik gewend ben games te spelen met een lage framerate (o.a. door mijn oude videokaart) spring ik een gat in de lucht als ik ook GTA 4 op 1280x1024 kan spelen met 25 FPS. En zelf denk ik dat Crysis zwaarder is dan GTA 4 zal worden. Maar we wachten het gewoon af! ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...