Jump to content

Processor, Wie van de drie


Jorair

Recommended Posts

Wat ben je uberhaubt van plan Jorair? Het is niet dat een goede processor ook een goede computer garandeert?

Wil je jou huidige PC upgraden of ga je alles nieuw bij elkaar stellen?

Je dient er sowieso mee rekening te houden dat elke soort processor wel zijn eigen moederbord nodig heeft. Ook is daar weer het werkgeheugen van afhankelijk.

Kortom je kan wel opzoeken in reviews welke processor het 'snelst' is maar dit is afhankelijk van zoveel andere factoren in de hardware en software.

Overclocking?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben van plan een volledig nieuwe pc samen te stellen.

Ik weet dat elk moederbord anders is, maar ik koop mijn pc bij een 'hobbysamensteller' of hoe je zoiets ook mag noemen.

Ik zeg dus aan hem welke onderdelen ik wil, en hij kiest dan welk moederbord,geheugen,voeding optimaal zijn voor het systeem.

Volgende onderdelen zijn zo goed als zeker:

Grafische kaart: Sapphire Intl. ATI Radeon HD 4850 1GB GDDR3

Werkgeheugen: 4gb, merk nog niet zeker

Voeding: Antec Neopower 650 Watt

Harde schijf: Samsung 320gb

TV Kaart

Het moederbord word er hoogstwaarschijnlijk een van Gigabyte Tech.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat je het vooral voor gamen wilt gebruiken kan je het best voor een dualcore, processor kiezen omdat games nog niet gericht zijn op multicore, en ik geloof als de intel processoren over het algemeen nog het snelste zijn qua clocktik, en de athlon is al aardig verouderd, dus intel zou hierbij sneller zijn.

als je goedkoper wilt: amd dualcore (X2 6000+)

als je sneller wilt: Intel dualcore (E8400)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een Core 2 Duo gaan, Core 2 Quad is helemaal niet nodig.

Klopt. 2 cores is echt wel genoeg. De meeste spellen kunnen toch maar van 1 of 2 cores tegelijk gebruik maken. En als je gewoon heel veel programma's draait. Zijn 2 cores idd genoeg

@ dead-dodo dat is niet helmaal waar. 6000+ is ook ontzettend snel. Nu ik het eens goed bekijk sneller zelfs volgens mij. ze hebben allebei 3ghz. Maar in verhouding is dit voor AMD meer.

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een Core 2 Duo gaan, Core 2 Quad is helemaal niet nodig.

Klopt. 2 cores is echt wel genoeg. De meeste spellen kunnen toch maar van 1 of 2 cores tegelijk gebruik maken. En als je gewoon heel veel programma's draait. Zijn 2 cores idd genoeg

@ dead-dodo dat is niet helmaal waar. 6000+ is ook ontzettend snel

De amd 6000+ heeft wel maar 2mb L2 cache, tegen de E8400 die 6mb cache heeft. Kan dit geen probleem vormen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een Core 2 Duo gaan, Core 2 Quad is helemaal niet nodig.

Klopt. 2 cores is echt wel genoeg. De meeste spellen kunnen toch maar van 1 of 2 cores tegelijk gebruik maken. En als je gewoon heel veel programma's draait. Zijn 2 cores idd genoeg

@ dead-dodo dat is niet helmaal waar. 6000+ is ook ontzettend snel

De amd 6000+ heeft wel maar 2mb L2 cache, tegen de E8400 die 6mb cache heeft. Kan dit geen probleem vormen?

hmm het zou kunnen dat dat de intel toch sneller maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

intel is echt wel sneller dan AMD hoor.

87110754212qh3.png

qward core is inderdaad niet nodig voor optimaal gamen en intel is gewoon beter.

verder is 4G echt overbodig en zeker als je XP gaat gebruiken wand XP gebruikt maar maximaal 3G. en aan 2 heb je ook sekers wel genoeg. en als je nog mag kiesen tussen moederbord sou ik wel een asus nemen bijvoorbeeld een asus p5k.

merk geheugen een paar echt goede zijn: ozc kingston of corsair.

succes er mee :)

Link to comment
Delen op andere websites

fps ligt niet alleen aan de processor, maar vooral aan de videokaart, dus die moeten goed samenwerken maar dit zal waarschijnlijk allemaal met dezelfde videokaart gedaan zijn. Waarschijnlijk met een nvidia. Maarja helaas heb ik alleen am2 socket

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Dus de E8400 is toch wat beter.

4G is misschien nu overbodig, maar wees er maar zeker van dat dit volgend jaar niet meer zo is hoor.

@Naudin: werkt een E8400 dan goed samen met een ATI ?

nee juist andersom. ATI is van AMD dus het lijkt me dat ATI en AMD beter samenwerken. Maar let op; bij supreme commander presteert de e8400 beter, maar dit kan toch wel redelijk fluctueren bij verschillende spellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een ati kaart werkt prima met intel,en een nvidia prima met een amd. De intel e8400 is een stuk sneller als de amd x2 6000. De intel kan per mhz meer aan,overclocked beter en heeft een grotere L2 cache.

ja maar helaas heb ik alleen am2 socket :( maar ik neem aan dat er binnenkort weer wat nieuwe processortjes voor am2 komen :) weet misschien iemand of er nog processors voor am2 zijn aangekondigd? anders wordt het misschien toch een nieuw moederbord..

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

De amd 6000+ heeft wel maar 2mb L2 cache, tegen de E8400 die 6mb cache heeft. Kan dit geen probleem vormen?

Dat komt omdat AMD een ingebouwde geheugen controller heeft en Intel niet. Intel overbrugt dit probleem met extra cache geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...