extron Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Hallo, ik heb hier ergens al eens iets gelezen over cruisecontrol vind alleen het bericht niet terug maar nu gewoon , zit met een probleem , Ik heb de auto waar de player in zit in een variable 1@ gezet en als ik dan doe Car.SetMaxSpeed(1@, 15) dan blijft hij toch vlugger rijden , heeft er iemand raad hoe dit zou komen enof het anders zou moeten zijn ofzo ? Greetz, Extron ------- Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Hallo, ik heb hier ergens al eens iets gelezen over cruisecontrol vind alleen het bericht niet terug maar nu gewoon , zit met een probleem , Ik heb de auto waar de player in zit in een variable 1@ gezet en als ik dan doe Car.SetMaxSpeed(1@, 15) dan blijft hij toch vlugger rijden , heeft er iemand raad hoe dit zou komen enof het anders zou moeten zijn ofzo ? Greetz, Extron ------- Als ik me het goed herinner, wordt maxspeed alleen gebruikt bij auto's die vanuit een script worden aangestuurd. Dus voor de auto van de speler heeft het geen effect. Wat je wel kunt doen is steeds de snelheid van de auto van de speler opvragen en als die groter is dan een bepaalde waarde, dan zet je de snelheid van de wagen terug naar die waarde. Op die manier kun je dus ook voor de auto van de speler een maximum snelheid instellen. Reageren
Crypteq Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 (bewerkt) Hallo, ik heb hier ergens al eens iets gelezen over cruisecontrol vind alleen het bericht niet terug maar nu gewoon , zit met een probleem , Ik heb de auto waar de player in zit in een variable 1@ gezet en als ik dan doe Car.SetMaxSpeed(1@, 15) dan blijft hij toch vlugger rijden , heeft er iemand raad hoe dit zou komen enof het anders zou moeten zijn ofzo ? Greetz, Extron ------- met deze code laat je de auto niet constant sneller mee rijden, deze code is ervoor om de max-snelheid te verhogen/verlagen. als je een soort cruise control wilt maken gebruik dan deze code: 04BA: set_car 1@ speed_to 0.0 ik hoop dat het lukt! Edit: PatrickW was me voor BC7 Bewerkt: 6 augustus 2008 door BC7 Reageren
extron Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Hallo, ik heb hier ergens al eens iets gelezen over cruisecontrol vind alleen het bericht niet terug maar nu gewoon , zit met een probleem , Ik heb de auto waar de player in zit in een variable 1@ gezet en als ik dan doe Car.SetMaxSpeed(1@, 15) dan blijft hij toch vlugger rijden , heeft er iemand raad hoe dit zou komen enof het anders zou moeten zijn ofzo ? Greetz, Extron ------- met deze code laat je de auto niet constant sneller mee rijden, deze code is ervoor om de max-snelheid te verhogen/verlagen. als je een soort cruise control wilt maken gebruik dan deze code: 04BA: set_car 1@ speed_to 0.0 ik hoop dat het lukt! Edit: PatrickW was me voor BC7 Oke Ik zal het eens proberen Bedankt, Extron ------- Reageren
extron Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Nu ik heb dit geprobeerd en alles werkt alleen wanneer je cruiscontrol aan hebt en dan van een klein bergje gaat of ergens tegen bots begint je auto te vliegen , kan dit verholpen worden mijn code : //Keep your speed, press c while driving to keep speed //press x to accelarate again. //Cruiscontrol by Extron //Date: 06/08/2008 {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .cs} thread 'CRUISE' :CRUISE_1 wait 0 if and Actor.Driving($PLAYER_ACTOR) 0AB0: key_pressed 67 jf @CRUISE_1 jump @CRUISE_10 :CRUISE_10 wait 1000 0811: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 02E3: 2@ = car 1@ speed repeat wait 0 04BA: set_car 1@ speed_to 2@ until 0AB0: key_pressed 88 jump @CRUISE_1 Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Ja, dit was inderdaad nog redelijk rechttoe-rechtaan, maar nu zul je slimmere dingen moeten doen om je mod echt mooi te krijgen. Ik lees dat je twee problemen hebt gedetecteerd: Bij een aanrijding of bij en heuveltje begint je auto te vliegen. De reden hiervoor, is dat de "set_speed" opcode, de auto een snelheid geeft, precies in de richting waarin de neus wijst, en dat dus blijft doen. Een mogelijke oplossing is misschien het gebruik van opcode: if 01F3: car @1 in_air then Hiermee kun je kijken of de auto van de grond af is, in dat geval moet je dus even geen set_speed doen. Totdat je auto weer op de grond staat. Ik denk niet dat het alle problemen oplost, maar je zou het kunnen proberen, misschien dat het weer en stukje beter wordt. Iets anders waar je aan zou kunnen denken, is om te kijken of je ergens tegenaan gereden bent, in dat geval zou je de Cruise control automatisch kunnen uitschakelen. Reageren
extron Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Ja, dit was inderdaad nog redelijk rechttoe-rechtaan, maar nu zul je slimmere dingen moeten doen om je mod echt mooi te krijgen.Ik lees dat je twee problemen hebt gedetecteerd: Bij een aanrijding of bij en heuveltje begint je auto te vliegen. De reden hiervoor, is dat de "set_speed" opcode, de auto een snelheid geeft, precies in de richting waarin de neus wijst, en dat dus blijft doen. Een mogelijke oplossing is misschien het gebruik van opcode: if 01F3: car @1 in_air then Hiermee kun je kijken of de auto van de grond af is, in dat geval moet je dus even geen set_speed doen. Totdat je auto weer op de grond staat. Ik denk niet dat het alle problemen oplost, maar je zou het kunnen proberen, misschien dat het weer en stukje beter wordt. Iets anders waar je aan zou kunnen denken, is om te kijken of je ergens tegenaan gereden bent, in dat geval zou je de Cruise control automatisch kunnen uitschakelen. Idd bedankt en daarvoor was het iets van if ... collided ofziets zkr zal het straks even opzoeken Extron -------- Reageren
extron Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Zou er iemand mij misschien kunne helpen met die collision detection ?? hier heb ik nog geen ervaring mee dus als je misschien gewoon de codes die nodig zijn doorstuurt Bedankt, Extron -------- Reageren
Crypteq Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Zou er iemand mij misschien kunne helpen met die collision detection ?? hier heb ik nog geen ervaring meedus als je misschien gewoon de codes die nodig zijn doorstuurt Bedankt, Extron -------- volgens mij kan je niet met een code kijken of de auto ergens tegenaan botst. maar ja kan wel bijvoorbeeld de health van de auto opvragen en daarna vergelijken met de nieuwe opgevraagde health. is de health dan anders dan heb je ergens tegen aan gebotst. Mischien dat je hier wat aan hebt. BC7 Reageren
extron Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 -------- volgens mij kan je niet met een code kijken of de auto ergens tegenaan botst. maar ja kan wel bijvoorbeeld de health van de auto opvragen en daarna vergelijken met de nieuwe opgevraagde health. is de health dan anders dan heb je ergens tegen aan gebotst. Mischien dat je hier wat aan hebt. BC7 Wel ik heb dit al eens geprobeert zonder resultaat dus zo deed ik het in het begin van mijn code : 3@ = car.healt(1@) en dan verder om te controleren 4@ = car.healt(1@) if 3@ == 4@ jf @CRUISE_1 ... Maar ik zal het nog eens proberen Toch bedankt, Extron -------- Reageren
extron Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Zoals ik dacht het werkt dus niet Iemand een oplossing ?? Greetz, Extron -------- Reageren
wesley123 Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 ik weet niet of het ook zo in het script staat, maar healt is fout geschreven, het hoort health te zijn. Reageren
extron Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 ik weet niet of het ook zo in het script staat, maar healt is fout geschreven, het hoort health te zijn. Ja in het script heb ik het juist geschreven , heb het jusit ook opgemerkt dat ik fout zat Nu zou het niet gaan om een model van de auto waar ik in te zit te maken en die als object aan mijn auto koppelen en dan met deze kijken of hij gobotst is of niet ? Greetz, Extron ------- Reageren
extron Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Hoe kan ik kijken welke objecten er rondom mij zijn als ik met een auto rijd , dus ik heb het over objecten , auto's , ... rondom mij ?? Greetz, Extron -------- Reageren
extron Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Alles werkt, je kan mijn cruiscontrol mod downloaden op : http://www.wzforumz.org/laurens/others/Cru...rol-CleoMod.rar Er zit een readme bij met alle knoppen enzo have fun!! Extron ------- ps: als je hem aanpast wil je mij eerst contacteren ?? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.