Jump to content

van 3600+ naar 5000+

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik wil van een ADM Athlon X2 3600+ naar een AMD Athlon x2 5000+

(dus van 1.9 Gzh naar 2.6 Gzh,)

Zal dat verschil maken met zowel in games als gewoon met toepassingen in Windows. Want ik kan veel spellen niet spelen met deze processor, dat is jammer.

BTW, kan een processor eigenlijk wel veranderd worden op een normale manier*, niet dat ik eerst 7 jaar in de BIOS moet gaan zitten kloten om nét dat ene instellinkje te wijzigen... ^_^

Alvast dank _O_

* normale manier is: oude eruit, nieuwe erin :puh:

Bewerkt: door Sprunk

Merk je zeker! Maar als je een slechte videokaart hebt kun je ook het beste een nieuwe videokaart kopen anders merk je er nog niet veel van bij spellen. Ja gewoon eruit en erin maar misschien moet je BIOS resetten ofzo weet ik niet zeker. Alleen op letten dat het dezelfde socket is, maar dat lijkt me wel (am2?) Tip: voordat je je processor aanraakt altijd eerst even je handen op een groot metalen voorwerp zetten (verwarming bijv) zodat de statische elektriciteit van je handen is anders kun je je processor beschadigen.

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik ben even naar helpmij.nl geweest en ik ben daar al verder geholpen. Bedankt Naudin i.i.g. voor de tip.

Deze vraag is dus opgelost :Y

Geplaatst:

Is ook afhankelijk van je moederbord. Als je moederbord deze processor niet ondersteunt zal hij ook niet werken.

Geplaatst:
Is ook afhankelijk van je moederbord. Als je moederbord deze processor niet ondersteunt zal hij ook niet werken.

ja dat heeft dus met de socket te maken. maarja is al opgelost :)

Geplaatst:

Dat wilt ook nog niets zeggen hoor, want op bijvoorbeeld de eerste goedkoopste am2 bordjes zullen de nieuwere processoren niet werken. Sterker nog, op mijn moederbord moest (wat niet eens zo heel oud is) kon ook eerst geen quadcore, pas na bios update.

Geplaatst:

Ik heb denk ik ook een BIOS update nodig.

Moet ik die nou eigenlijk vóór, of ná het vervangen van de processor doen? :?

volgens mij erna. Maar als je nu een 3600+ hebt zal dat niet nodig zijn. Want zo oud is die nog niet. Btw de 6000+ is helemaal niet meer duur!

Bewerkt: door Naudin

volgens mij erna. Maar als je nu een 3600+ hebt zal dat niet nodig zijn. Want zo oud is die nog niet. Btw de 6000+ is helemaal niet meer duur!

Maar die kan ik met mijn 380Watt waarschijnlijk niet aan i.c.m een 8600GT. De 6000+ kost idd nog maar 99 euro! ^_^ Ik ga denk ik voor de 5200+ (2x 2700 Mhz) voor €65, dan heb ik ook een goede processor in huis ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Maar die kan ik met mijn 380Watt waarschijnlijk niet aan i.c.m een 8600GT. De 6000+ kost idd nog maar 99 euro! ^_^ Ik ga denk ik voor de 5200+ (2x 2700 Mhz) voor €65, dan heb ik ook een goede processor in huis ^_^

Volgens mij is de 6000+ maar 125 Watt. En hij kost zelfs nog maar 80 euro! Maarja je moet doen wat je zelf het beste lijkt ik weet niet wat jij wil ;)

Geplaatst:

Hij gebruikt idd 125 Watt, maar met mij 380Watt voeding, en met een 8600GT, blijft er weinig over voor de rest van mijn PC :cry:

Geplaatst:
Hij gebruikt idd 125 Watt, maar met mij 380Watt voeding, en met een 8600GT, blijft er weinig over voor de rest van mijn PC :cry:

hmm ja ik weet niet echt hoe dat werkt met voeding enzo

• 2 weken later...
Geplaatst:

hoe doe je een bios update

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...