Jump to content

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox  

7 leden hebben gestemd

1. 1. Gebruik je deze internetbrowser?

• Ja
      7
    • Nu en dan
      0
    • Nee
      0

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Mozilla FireFox is een internetbrowser voor alle besturingsystemen, meest bij Windows. FireFox bestaat vanaf 2004 en is veel beter dan de Windows-bijgeleverde Internet Explorer. Het bestrijd automatisch virussen, vind ze gemakkelijker, blokkeert ze. FireFox mag de veiligste browser genoemd worden van het moment. Hij is even bekend geworden als inmiddels concurrent Inernet Explorer van Microsoft. Dus de vraag is simpelweg: gebruik jij het? Bewerkt: door Miek

Volgens mij de zoveelste discussie tussen FF en IE...

Ik zelgf gebruik FF dat is veel makkelijker en vind het zelf mooier.

En, maar dat is mijn mening, IE ziet er een beetje goedkoop uit...

En met de tabbladen in FF valt beter te werken dan in IE.

Bewerkt: door joppie
Volgens mij de zoveelste discussie tussen FF en IE...

Ik zelgf gebruik FF dat is veel makkelijker en vind het zelf mooier.

En, maar dat is mijn mening, IE ziet er een beetje goedkoop uit...

En met de tabbladen in FF valt beter te werken dan in IE.

Hij is ook moderner toch? Ik bedoel als je met de internetbrowser met 2000 werkt die geen tabbladen ondersteunt kan Firefox erg handig zijn. Ik heb hem nu ingesteld als standaard brower. Hij is ook sneller, en ik vind uiterlijk een mooi plusje.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Firefox is niets speciaals. Het is gewoon een browser, en meer niet.

Verder ben ik aan IE gewend dus blijf ik die gewoon gebruiken.

Automatisch virussen blokkeren vind ik zelfs irritant!

Ik bepaal voor de g0tverdedrommels zelf wel wat ik allemaal download.

Dit is mijn computer en daarover heb ik de macht en niet een FF die denkt virussen te kunnen blokkeren.

Om de zelfde reden heb ik ook een vreselijke pesthekel aan Vista, maar daar komt niemand onderuit.

Geplaatst:

IE6 was wel OK, goed te gebruiken. Maar IE7 is echt een flop. Slechte design, tabbladen werken niet zoals het moet, en dat flashy gedoe.. Jakkes. En het aflsuiten van IE na een lange sessie gaat ook langzaam.

Ik prefereer FireFox omdat die plugins/add-ons heeft, en je de tabbladen naar je eigen benodigheden kunt instellen. Van de snelheid merk ik niet veel. FireFox heeft wel een handigere downloadoverzicht.

Automatisch virussen blokkeren vind ik zelfs irritant!

Ik bepaal voor de g0tverdedrommels zelf wel wat ik allemaal download.

Dit is mijn computer en daarover heb ik de macht en niet een FF die denkt virussen te kunnen blokkeren.

Om de zelfde reden heb ik ook een vreselijke pesthekel aan Vista, maar daar komt niemand onderuit.

En Firefox blokkeert geen virussen? Het kan zijn dat het mogelijk is dat Firefox een melding weergeeft, maar bij het downloaden laat die alles toe? O.o Ik heb al zovaak virussen gedownloaded. En in Vista kun je alle dingen uitzetten.

Slechte argumenten :|

Btw, wie gebruikt hier Opera? Ook wel fijn, maar ik ben dat niet gewend.

Geplaatst:

Ik snap echt niet dat mensen FireFox gebruiken. Oké, het is een leuke browser met met een schattig vosje als logo (vosje rulez :Y ) maar daar houd het voor mij een beetje op.

Ik heb FireFox ongeveer 3 dagen gebruikt en toen heeft mijn vader het er af geflikkert omdat hij zij dat het peer 2 peer was. (lees: virusbom) Geen idee of hier iets van waar was maar het lijkt me sterk. Maar in die drie dagen heb ik niet echt de voordelen gevonden waar iedereen het over heeft. Het is niet sneller. Teminste niet als je een redelijke internet verbinding hebt. En het lijkt mij ook niet bepaald vijliger als het peer 2 peer is.

Wat ik wel leuk vond aan FireFox (op het vosje na) waren de add-on's. Zo had ik een youtube balkje aan de zijkant waar ik filmpjes in kon zetten. Of een balkje onderaan het venster waar je kon zien hoe ver al je downloads waren. Maar aangezien ik daar maar de laatste dag achter kwam heb ik niet echt veel add-on's kunnen downloaden.

Mijn conclusie: Al die voordelen vallen wel mee als je het vergelijkt. Misschien zoveel miniseconden sneller maar ik werkte er zelf weinig van. Ik vind het niet slechter als IE7, maar ook niet beter. En ik ben tevreden genoeg met IE7 dus ik zal niet snel op FireFox overstappen. Als er een FireFox 4.0 uitkomt zo ik misschien wel kijken of er wel iets interssants voor mij bijzit op de add-on'd en het vosje na.

Geplaatst:
Ik heb FireFox ongeveer 3 dagen gebruikt en toen heeft mijn vader het er af geflikkert omdat hij zij dat het peer 2 peer was. (lees: virusbom) Geen idee of hier iets van waar was maar het lijkt me sterk. Maar in die drie dagen heb ik niet echt de voordelen gevonden waar iedereen het over heeft. Het is niet sneller. Teminste niet als je een redelijke internet verbinding hebt. En het lijkt mij ook niet bepaald vijliger als het peer 2 peer is.

Vijliger niet nee :clown:. Het is geen P2P. Een browser wissels natuurlijk informatie uit. Ik weet niet of hij handig is met computers of dan jullie beveiliging goed is, maar ik weet niet waar het vandaan komt.

Mijn conclusie: Al die voordelen vallen wel mee als je het vergelijkt. Misschien zoveel miniseconden sneller maar ik werkte er zelf weinig van. Ik vind het niet slechter als IE7, maar ook niet beter. En ik ben tevreden genoeg met IE7 dus ik zal niet snel op FireFox overstappen. Als er een FireFox 4.0 uitkomt zo ik misschien wel kijken of er wel iets interssants voor mij bijzit op de add-on'd en het vosje na.

Maak eens een nieuw tabblad aan met Ctrl+T. Bij Firefox komt ie dan gelijk, bj IE7 moet je wachten. Ook als je op een link klikt en je hem in een nieuw tabblad opent, is het tabblad er gelijk en hoeft de pagina heel even te laden. In IE7 moet je eerst wachten op het tabblad en dan nog op de pagina. Al die stomme phishing filters en die plaatjes die langzaam laden, bah.

Geplaatst:

ik vind het juist veiliger....

en veel sneller en gebruikt minder processen verbruik en werk geheugen verbruik makkelijk plug-in er op te zetten

en laat gene troep achter makkelijk cookie verwijderen als je dat met IE doet dan kan je het nog is handmatig nog een x doen word je knetter gek van.

dus daarom heb ik FF er zijn nog wel wat kleine probleempjes maar dat is al opgelost na de laatste update

Geplaatst:

Ter voorkoming dat we straks voor elke browser zo'n topic krijgen. Hier kunnen jullie verder posten. :slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...