gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 (bewerkt) Hallo leden, ik speel al een hele tijd geen games meer op de computer, eigenlijk vooral internetten wat soepel en snel gaat. Sinds kort Flight Simulator X de demo gespeeld, wat ook niet erg soepel ging (specs moeten het op low graphics wel aankunnen) vliegen gaat trouwens perfect, maar laadtijden niet. Tot ik vanmiddag de sims weer eens wilde spelen, heeft het altijd perfect, snel gedaan en ooit problemen mee gehad tot vandaag, ik heb de volgende delen erop staan: Sims 2> nachtleven> Gaan het maken> Glamour accessoires> seizoenen. Als ik naar de specs kijk moet mijn computer dit op zijn gemak aan kunnen. Systeemvereisten van de sims 2: Systeem: Windows 98/2000/ME/XP Processor Intel pentium 3: 800 MHz / bij uitbreiding 1,3 GHz Geheugen: 256 MB Ram Harde schijf: 3,5 GB Cd/Dvd: speler 8x Grafische kaart: 32 MB Geluidskaart: DirectX 9.0 Mijn computer specificaties: Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ , kloksnelheid 2,01 GHz Geheugen: 512 MB Harde schijf: 46 GB gebruikt van de 200 GB Cd/DVD: DVD BENQ Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB (nieuw, paar maanden oud) Geluidskaart: Creative SB Live! Verder heb ik als antivirus: Avast, die dagelijks update en voor spyware: Spyware Terminator die ook dagelijks update en cookies ect. verwijderd. Verder een maand of 2 geleden een nieuwe voeding gekocht De Seasonic S12II-430HW, werkt verder ook uitstekend. Over de videokaart naar mijn weten heeft de verkoper (die hem tevens voor mij in de computer heeft gemonteerd) ook de drivers geupdate. Maar op het gebied van grafisch/beeld zien de games (die ik tot nu toe gespeeld heb) er allemaal mooi uit en geen schrokkerige toestanden, het is echt alleen maar de reuze lange laadtijden en met het navigeren in de sims wat erg sloom gaat, dat ben ik niet gewend met name van de Sims 2. Overigens zijn mijn games legaal. Bewerkt: 7 augustus 2008 door gammie_ Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Hallo leden,ik speel al een hele tijd geen games meer op de computer, eigenlijk vooral internetten wat soepel en snel gaat. Sinds kort Flight Simulator X de demo gespeeld, wat ook niet erg soepel ging (specs moeten het op low graphics wel aankunnen) vliegen gaat trouwens perfect, maar laadtijden niet. Tot ik vanmiddag de sims weer eens wilde spelen, heeft het altijd perfect, snel gedaan en ooit problemen mee gehad tot vandaag, ik heb de volgende delen erop staan: Sims 2> nachtleven> Gaan het maken> Glamour accessoires> seizoenen. Als ik naar de specs kijk moet mijn computer dit op zijn gemak aan kunnen. Systeemvereisten van de sims 2: Systeem: Windows 98/2000/ME/XP Processor Intel pentium 3: 800 MHz / bij uitbreiding 1,3 GHz Geheugen: 256 MB Ram Harde schijf: 3,5 GB Cd/Dvd: speler 8x Grafische kaart: 32 MB Geluidskaart: DirectX 9.0 Mijn computer specificaties: Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ , kloksnelheid 2,01 GHz Geheugen: 512 MB Harde schijf: 46 GB gebruikt van de 200 GB Cd/DVD: DVD BENQ Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB (nieuw, paar maanden oud) Geluidskaart: Creative SB Live! Verder heb ik als antivirus: Avast, die dagelijks update en voor spyware: Spyware Terminator die ook dagelijks update en cookies ect. verwijderd. Verder een maand of 2 geleden een nieuwe voeding gekocht De Seasonic S12II-430HW, werkt verder ook uitstekend. Over de videokaart naar mijn weten heeft de verkoper (die hem tevens voor mij in de computer heeft gemonteerd) ook de drivers geupdate. Maar op het gebied van grafisch/beeld zien de games (die ik tot nu toe gespeeld heb) er allemaal mooi uit en geen schrokkerige toestanden, het is echt alleen maar de reuze lange laadtijden en met het navigeren in de sims wat erg sloom gaat, dat ben ik niet gewend met name van de Sims 2. Overigens zijn mijn games legaal. ik denk dat het probleem legt in service pack 3 heel veel mensen die dat hebben krijgen zomaar problemen dus met andere woorden service pack 3 zit nog vol met bugs heb ik gehoord ik denk dat het daar aan legt. en bij videokaart heb je eerst DirectX 9.0 en bij jouw video kaart Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB maar is die wel directX 9.0 geupdate? en probeer even je drivers te update misschien helpt dat Veel succes! als er nog wat is laat het maar weten Reageren
caion Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Hallo leden,ik speel al een hele tijd geen games meer op de computer, eigenlijk vooral internetten wat soepel en snel gaat. Sinds kort Flight Simulator X de demo gespeeld, wat ook niet erg soepel ging (specs moeten het op low graphics wel aankunnen) vliegen gaat trouwens perfect, maar laadtijden niet. Tot ik vanmiddag de sims weer eens wilde spelen, heeft het altijd perfect, snel gedaan en ooit problemen mee gehad tot vandaag, ik heb de volgende delen erop staan: Sims 2> nachtleven> Gaan het maken> Glamour accessoires> seizoenen. Als ik naar de specs kijk moet mijn computer dit op zijn gemak aan kunnen. Systeemvereisten van de sims 2: Systeem: Windows 98/2000/ME/XP Processor Intel pentium 3: 800 MHz / bij uitbreiding 1,3 GHz Geheugen: 256 MB Ram Harde schijf: 3,5 GB Cd/Dvd: speler 8x Grafische kaart: 32 MB Geluidskaart: DirectX 9.0 Mijn computer specificaties: Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ , kloksnelheid 2,01 GHz Geheugen: 512 MB Harde schijf: 46 GB gebruikt van de 200 GB Cd/DVD: DVD BENQ Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB (nieuw, paar maanden oud) Geluidskaart: Creative SB Live! Verder heb ik als antivirus: Avast, die dagelijks update en voor spyware: Spyware Terminator die ook dagelijks update en cookies ect. verwijderd. Verder een maand of 2 geleden een nieuwe voeding gekocht De Seasonic S12II-430HW, werkt verder ook uitstekend. Over de videokaart naar mijn weten heeft de verkoper (die hem tevens voor mij in de computer heeft gemonteerd) ook de drivers geupdate. Maar op het gebied van grafisch/beeld zien de games (die ik tot nu toe gespeeld heb) er allemaal mooi uit en geen schrokkerige toestanden, het is echt alleen maar de reuze lange laadtijden en met het navigeren in de sims wat erg sloom gaat, dat ben ik niet gewend met name van de Sims 2. Overigens zijn mijn games legaal. ik denk dat het probleem legt in service pack 3 heel veel mensen die dat hebben krijgen zomaar problemen dus met andere woorden service pack 3 zit nog vol met bugs heb ik gehoord ik denk dat het daar aan legt. en bij videokaart heb je eerst DirectX 9.0 en bij jouw video kaart Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB maar is die wel directX 9.0 geupdate? en probeer even je drivers te update misschien helpt dat Veel succes! als er nog wat is laat het maar weten Vind ik niet hoor , vind het juist perfect werken Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 (bewerkt) ik denk dat het probleem legt in service pack 3 heel veel mensen die dat hebben krijgen zomaar problemen dus met andere woorden service pack 3 zit nog vol met bugs heb ik gehoord ik denk dat het daar aan legt. en bij videokaart heb je eerst DirectX 9.0 en bij jouw video kaart Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB maar is die wel directX 9.0 geupdate? en probeer even je drivers te update misschien helpt dat Veel succes! als er nog wat is laat het maar weten Nou heb ik net nog even Gta San Andreas geprobeerd en die verloopt vlekkeloos en soepel! Wel erg vreemd, maar die vraagt ook DirectX 9.0 dus die zal ik dan wel hebben . Verder zou ik niet weten hoe ik Service pack 3 er af gooi, ik heb namelijk nog niet zo lang geleden deze van 2 naar sp 3 geupdate... Zitten er dan nog steeds bugs in? Bewerkt: 7 augustus 2008 door gammie_ Reageren
Wrieh Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Bij een maat van me werkte GTA SA ook perfect maar moest je ook 5 minuten wachten voor dat de sims 2 is opgestart op deze pc duurt het 10 seconden >.< Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Bij een maat van me werkte GTA SA ook perfect maar moest je ook 5 minuten wachten voor dat de sims 2 is opgestart op deze pc duurt het 10 seconden >.< Bij mij is juist het probleem dat sims 2 een tijdje geleden, het ook altijd super snel deed en opstarten. Hopelijk heeft iemand nog een idee... Trouwens ik keek even bij Systeeminformatie weergeven > hardware > Apparaatbeheer > staat er onder Beeldschermadapters me huidige videokaart: ATI Radeon HD 2400 PRO AGP, maar onder het kopje ''IDE ATA/ATAPI-controllers'' staat 3x NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6), kan dit het misschien zijn? Ik had vroeger namelijk wel een Nvidia geforce en nu een ATI, is dat het zelfde? Of staan er nu dubbele drivers op mijn pc geïnstalleerd? Als dat zo is nog vreemd dat ik sommige andere games wel vlekkeloos kan spelen... Reageren
GTA Monster Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Speedreaction Je hebt toch wel de drivers verwijdert toen je je videokaart had vervangen? Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 (bewerkt) Speedreaction Je hebt toch wel de drivers verwijdert toen je je videokaart had vervangen? Ik heb het allemaal laten doen door die gene van de computer zaak, die mijn nieuwe videokaart erin heeft gezet en de oude heeft verwijderd. Of hij er oude drivers op heeft laten staan geen flauw idee. Maar moet ik die ''3x NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6)'' verwijderen? Ik heb namelijk ook geen idee of deze bij mijn nieuwe videokaart behoren... Edit: Net nog even sims opgestart, hij is vooral heel erg sloom als ik een familie begin of in een huis ga en dan de tijd op normaal zet, overal waar ik door het huis heen scrol of op klik gebeurd pas een halve minuut later. Als ik het gehele spel wil afsluiten word het scherm eerst zwart en pas minuten later keert hij terug naar het bureau blad... Bewerkt: 8 augustus 2008 door gammie_ Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 8 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2008 hij zal best wel andere drivers hebben ingezet of anders zou je pc niet opstarten hoe lang is dat geleden in de tussen tijd komen er ook nog wel is update ik heb geen verstand van ATI kaarten rot kaarten me moeder heeft er een nooit aan beginnen en service pack 3 zit vol met bugs niet doen gwn lekker laten op 2blijfen Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2008 hij zal best wel andere drivers hebben ingezet of anders zou je pc niet opstarten hoe lang is dat geleden in de tussen tijd komen er ook nog wel is update ik heb geen verstand van ATI kaarten rot kaarten me moeder heeft er een nooit aan beginnen en service pack 3 zit vol met bugs niet doen gwn lekker laten op 2blijfen Bedoel je hoelang het geleden is dat mijn videokaart erin is gezet? Dat was rond april/mei van dit jaar, overigens is me voeding nu 2 maanden oud. Die Service pack 3 heb ik denk ik nu ook 1 á 2 maanden erop staan, via microsoft/windows update, maar ik wil toch wat meer informatie over die Service pack 3 is het echt zo erg dan? En hoe krijg ik die dan weer naar service pack 2? Heb daar echt totaal geen verstand van. Tevens heb ik vanmiddag nog me computer gedefragmenteerd, maar dat helpt ook niet... Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Sims 2 opeens traag verloopt en Gta Sa nog altijd soepel... Btw: Ik ga nog even alle sims proberen te herinstalleren. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 8 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2008 Die nvidia drivers zijn nForce drivers,geen Geforce. Die nForce drivers zijn voor je moederbord. Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2008 Die nvidia drivers zijn nForce drivers,geen Geforce. Die nForce drivers zijn voor je moederbord. Oké, dan zal dat wel goed zijn. Heb trouwens alle sims nog opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet het blijft sloom. Iemand nog suggesties? Reageren
Wrieh Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Defragmenteren,Virus scannen,Spyware Scannen, en desnoods Windows opnieuw instaleren? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Bij het installeren van nieuwe hardware is het vaak zo, dat hij (Je Besturingssysteem) de oude hardware blijft zien / met andere woorden hij herkend nog steeds wat hij eerst had. Vaak zit dit of in het register van Windows. Wat je kunt doen is Windows is lekker schoon maken door te formatteren (fabrieks instellingen) en dan het spel opnieuw installeren. Ik zelf doe vaak terug stellen om fouten die gemaakt zijn of vaak komen te ontwijken. Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Bij het installeren van nieuwe hardware is het vaak zo, dat hij (Je Besturingssysteem) de oude hardware blijft zien / met andere woorden hij herkend nog steeds wat hij eerst had. Vaak zit dit of in het register van Windows. Wat je kunt doen is Windows is lekker schoon maken door te formatteren (fabrieks instellingen) en dan het spel opnieuw installeren.Ik zelf doe vaak terug stellen om fouten die gemaakt zijn of vaak komen te ontwijken. Bedoel je met formatteren dat ik Windows XP geheel opnieuw moet installeren? Of bedoel je wat anders? Heb het spel namelijk gister ook al geheel opnieuw geïnstalleerd. Ik heb nog een uitgebreide antivirus scan laten uitvoeren van bijna 2 uur, ook dat helpt allemaal niet. Overigens heb ik ook nog Age of Empires III geprobeerd (die is kwa systeemvereisten wat zwaarder) zelf deze is super snel! Begint erop te lijken dat sims 2 + uitbreidingen er toch het zwaarste mee heeft... PS: Ik heb nog even op oude drivers gezocht en kwam de NVIDIA driver tegen, toen ik klikte op verwijderen kreeg ik dit scherm: (op een of andere manier werkt het uploaden van mijn afbeelding het niet, dus ik zal het even verwoorden) NVIDIA -componenten verwijderen Selecteer een van de volgende opties om NVIDIA-componenten uit uw systeem te verwijderen. Verwijder alle NVIDIA-stuurprogramma's, inclusief Beeldscherm Verwijder alle NVIDIA-stuurprogramma's, behalve Beeldscherm Verwijder alleen het volgende NVIDIA Display Driver NVIDIA Ethernet Driver Components NVIDIA GART Driver NVIDIA IDE Driver NVIDIA nForce PCI System Management Driver Waaruit ik verschillende opties kan kiezen, is deze alleen van mijn moederbord of allemaal van mij oude NVIDIA Geforce videokaart? En welke zou ik dan eventueel aan moeten klikken om te verwijderen? @ Nemean^inf, ben jij het er trouwens ook over eens dat Service Pack 3 de boosdoener zou kunnen zijn? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.