Jump to content

Desktop PC sloom met games

Recommended Posts

Geplaatst:
Bij het installeren van nieuwe hardware is het vaak zo, dat hij (Je Besturingssysteem) de oude hardware blijft zien / met andere woorden hij herkend nog steeds wat hij eerst had. Vaak zit dit of in het register van Windows. Wat je kunt doen is Windows is lekker schoon maken door te formatteren (fabrieks instellingen) en dan het spel opnieuw installeren.

Ik zelf doe vaak terug stellen om fouten die gemaakt zijn of vaak komen te ontwijken. ^_^

Bedoel je met formatteren dat ik Windows XP geheel opnieuw moet installeren? Of bedoel je wat anders? Heb het spel namelijk gister ook al geheel opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb nog een uitgebreide antivirus scan laten uitvoeren van bijna 2 uur, ook dat helpt allemaal niet. Overigens heb ik ook nog Age of Empires III geprobeerd (die is kwa systeemvereisten wat zwaarder) zelf deze is super snel! Begint erop te lijken dat sims 2 + uitbreidingen er toch het zwaarste mee heeft...

PS: Ik heb nog even op oude drivers gezocht en kwam de NVIDIA driver tegen, toen ik klikte op verwijderen kreeg ik dit scherm: (op een of andere manier werkt het uploaden van mijn afbeelding het niet, dus ik zal het even verwoorden)

NVIDIA -componenten verwijderen

• Selecteer een van de volgende opties om NVIDIA-componenten uit uw systeem te verwijderen.
  • Verwijder alle NVIDIA-stuurprogramma's, inclusief Beeldscherm
  • Verwijder alle NVIDIA-stuurprogramma's, behalve Beeldscherm
  • Verwijder alleen het volgende

• NVIDIA Display Driver
  • NVIDIA Ethernet Driver Components
  • NVIDIA GART Driver
  • NVIDIA IDE Driver
  • NVIDIA nForce PCI System Management Driver

Waaruit ik verschillende opties kan kiezen, is deze alleen van mijn moederbord of allemaal van mij oude NVIDIA Geforce videokaart? En welke zou ik dan eventueel aan moeten klikken om te verwijderen?

@ Nemean^inf, ben jij het er trouwens ook over eens dat Service Pack 3 de boosdoener zou kunnen zijn?

Nee, een service pack kan niet zomaar 1, 2, 3 de boosdoener zijn. Ik denk dat de Sims moeite heeft met het herkennen van je grafische kaart.

Geplaatst:

Even over die Sims, heb je daar bepaalde download die groot zijn.. Ik heb ooit een huis gehad >Deze<, en dan gaat je sims wat slomer.. Mechien is dit je probleem ook ik weet het niet maar het zou kunnen :7

Geplaatst:
Even over die Sims, heb je daar bepaalde download die groot zijn.. Ik heb ooit een huis gehad >Deze<, en dan gaat je sims wat slomer.. Mechien is dit je probleem ook ik weet het niet maar het zou kunnen :7

Nee ik heb nog nooit iets voor de Sims 2 gedownload :N

@ Nemean^inf, hoe kan de sims 2 daar moeite mee hebben? Kan ik daar nog wat aan doen? En weet iemand of dat NVIDIA verwijderings lijstje van me vorige videokaart is? En wat ik dan zoal zou moeten verwijderen?

Geplaatst:

Je moet alléén de Display Driver verwijderen, de rest is voor je moederbord. Na het verwijderen wel even de nieuwe ophalen bij de nVidia website ^_^

Geplaatst:
Je moet alléén de Display Driver verwijderen, de rest is voor je moederbord.

Ik heb het verwijderd, maar geen effect...

Na het verwijderen wel even de nieuwe ophalen bij de nVidia website ^_^

Ik heb een ATI kaart ^_^ , trouwens hoe weet ik of deze voorzien is van de nieuwste drivers?

Heb nog even in de Sims 2 bij opties > beeld/prestaties alles op laag gezet, dit heeft een klein beetje effect. Overigens snap ik het nog steeds niet helemaal, want het beeld de graphics zijn helemaal goed, alleen alles verloopt zo vreselijk traag, als ik me mijn muis door het huis heen navigeer gebeurd dat een halve minuut later. Ligt het dan niet aan mijn moederbord ofzo?

Geplaatst:
Je moet alléén de Display Driver verwijderen, de rest is voor je moederbord.

Ik heb het verwijderd, maar geen effect...

Na het verwijderen wel even de nieuwe ophalen bij de nVidia website ^_^

Ik heb een ATI kaart ^_^ , trouwens hoe weet ik of deze voorzien is van de nieuwste drivers?

Heb nog even in de Sims 2 bij opties > beeld/prestaties alles op laag gezet, dit heeft een klein beetje effect. Overigens snap ik het nog steeds niet helemaal, want het beeld de graphics zijn helemaal goed, alleen alles verloopt zo vreselijk traag, als ik me mijn muis door het huis heen navigeer gebeurd dat een halve minuut later. Ligt het dan niet aan mijn moederbord ofzo?

Tja, als je een ATI kaart hebt, en er staat nVidia Display Driver op je PC gaat dat sowiezo niet samen... ^_^

Download hier de laatste versie van de driver en download ook meteen even de nieuwste versie van Catalyst, dat heeft dacht ik ook met gamen te maken.

Je hebt XP right? Ga dan naar start - rechter muisknop op "Deze computer" en ga dan naar het tabje "Hardware" o.i.d. en dan "Apparaatbeheer". Kijk of en bij beelscherm van die gele vraagtekentjes staan, of kijk of de goede videokaart is aangegeven. Kijk ook meteen even of er ergens anders vraagtekentjes staan ^_^

Geplaatst:
Download hier de laatste versie van de driver en download ook meteen even de nieuwste versie van Catalyst, dat heeft dacht ik ook met gamen te maken.

Helaas lukt dat niet, ik heb via Windows XP home > Radeon > HD 2400 gekozen (mijn video kaart is namelijk een ATI Radeon HD 2400 pro AGP, om precies te zijn) Andere keuze was er namelijk ook niet, dus deze leek mij de juiste. Krijg ik deze foutmelding:

driverfoutscreendf4.jpg

Je hebt XP right? Ga dan naar start - rechter muisknop op "Deze computer" en ga dan naar het tabje "Hardware" o.i.d. en dan "Apparaatbeheer". Kijk of en bij beelscherm van die gele vraagtekentjes staan, of kijk of de goede videokaart is aangegeven. Kijk ook meteen even of er ergens anders vraagtekentjes staan ^_^

Ik heb inderdaad Windows XP Home SP3, ik zie overigens nergens een ''geel'' vraagtekentje staan.

Geplaatst:

*dubbelpost*

ik heb het al op verschillende forums gevraagd, zelf die zich alleen maar met computer en gaming bezig houden, ook staat daar al een paar dagen mijn topic zonder reacties open. Ik denk dat ik gewoon met een zeer moeilijk probleem zit of misschien wel onverklaarbaar, althans zo zie ik het wel. Ik ga als ik een dag de tijd heb dan toch maar me hele pc platgooien en Windows XP home editie er weer opnieuw op installeren, andere mogelijkheden zijn er denk ik verder ook niet :N Aangezien ik dat platgooien slechts 2 keer ooit is heb gedaan, weet ik niet meer precies hoe dat moet, ik heb maar één schijf van ongeveer 200 Gig, dus ik denk dat ik met de XP installatie cd-rom gewoon de schijf leeg moet laten maken en daarna Windows XP er alleen op moet installeren? Ik heb trouwens bij deze computer nog een doos van me moederbord met de nodige software cd's, moet ik deze allemaal installeren? Of doet windows XP dat zelf?

Geplaatst:

Probeer is : Te defragmenteren ( JE sims gaat erniet aleen sneller van maar je PC ook !) Virus scannen (dat kan met de gratis versie van AVG!) Spyware scannen (een goed proggramma daarvoor is Ad-Aware ook deze is gratis te downloaden van hun site!)

Geplaatst:
Probeer is : Te defragmenteren ( JE sims gaat erniet aleen sneller van maar je PC ook !) Virus scannen (dat kan met de gratis versie van AVG!) Spyware scannen (een goed proggramma daarvoor is Ad-Aware ook deze is gratis te downloaden van hun site!)

Heb ik allemaal al gedaan en vermeld in één van mijn posts ;) Gedefragmenteerd paar dagen geleden nog, verder nog antivirus Avast! (met avast heb ik betere ervaringen dan met AVG) opnieuw geïnstalleerd en een volledige scan van dik 2 uur laten draaien. Mijn spyware update nog altijd elke dag. Volgens mij heb ik wel van alles geprobeerd wat er maar gebeuren kan, sims opnieuw geïnstalleerd, computer opgeruimd ect ect. Vandaar dat ik post om maar mijn hele pc plat te gooien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...