Wrieh Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 Veel mensen denken van hoe doen die mensen toch zn Mirc bot? hier een tutorial! een standaard mirc script bestaat uit 3 delen Het begin Het midden Het eind Je begint altijd met ON *:<hetgenewaarhetopmoetreageren>:<channel>: { we doen als Channel # dan werkt ie op alle Channels! en als het gene waar die moet reageren Join ON *:JOIN:#: { word het dan Nu het middenste! Nu gaan we erop reageren! msg $chan <text> $chan is het kanaal waar het op gezegd word! we zeggen Welkom Japie op #japie Voorbeeld in script : msg $chan welkom $nick op $chan! We hebben nu : ON *:JOIN:#: { msg $chan welkom $nick op $chan! we eindigen het script nu dat kan simpel met een } dus : ON *:JOIN:#: { msg $chan welkom $nick op $chan! } dit is een klein voorbeeldje, nu gaan we een commando maken! zelfde start aleen dan iets aangepast ON *:TEXT:!tijd:#: { Dan gaan we nu zorgen als iemand !tijd typt dat ie daarop reageert dat doen we via hetzelfde als met het joinen! msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! We hebben nu dus : ON *:TEXT:!tijd:#: { msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! weer sluiten we het script af met een } dus zo zou ie eruit moeten zien! ON *:TEXT:!tijd:#: { msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! } een standard script ziet er dus zo uit: ON *:TEXT:!tijd:#: { <= Begin msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! <= Midden } <= Einde We gaan nu iets moeilijkers maken We gaan doen als iemand !noob aap zegt dat hij dan zegt Aap is noob! weer een begin! ON *:TEXT:!noob:#: { Het midden msg $chan $2- is noob! Opmerking $2- is alles wat er achterstaat wil je dat ie aleen op het 2e woord reageert dan moet je het streepje weghalen we hebben nu dus: ON *:TEXT:!noob:#: { msg $chan $2- is noob! weer eindigen we met een } dus: ON *:TEXT:!noob:#: { msg $chan $2- is noob! } Ik hoop dat ik jullie wat geleerd heb, Groeten wrieh Reageren
GtaSlave Geplaatst: 7 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2008 (bewerkt) leuke tut ik heb zelf ook een eenvoudig kogel script voor op Omerta op mijn mIRC staan zo ziet die er uit: on *:text:*!Godfather*:# { /msg $chan 4KS: 100% Kogels 180.000+ Drank 70 Drugs 20. } Dus als iemand !godfather typt zegt mijn bot: ks: 100% kogels 180.000+ drank 70 drugs 20 Dit is dus een extra uitleg op jou begin. Bewerkt: 7 augustus 2008 door GtaSlave Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.