Jump to content

PHP?

Recommended Posts

Geplaatst:

php is gewoon een programeer taal om databases te programeren die je online kunt bezoeken, zoals een forum zoals dit forum

er komt html in voor maar ook delen C

ik krijg php op school maar liever heb ik ASP.NET

is ook een programmeer taal een mix van HTML en Visual Basic

antwoord op je vraag?

Geplaatst:

Okew bedankt, maar moet je daar iets voor downloaden of kan je dat gewoon met frontpage?

Geplaatst: (bewerkt)

PHP is een taal die dynamische webpagina's maakt. Dit KAN met behulp van een database zijn, maar is niet noodzakelijk.

Een PHP file wordt aan de server-side geparsed (verwerkt). Stel op een site staat de file test.php met de inhoud:

<?PHP
 echo "Hello world!";
?>

Als je die pagina opent en je bekijk de bron in de browser zie je alleen:

Hello world!

De feitelijke PHP code is voor de bezoeker dus nooit te zien.

Wil je het lokaal laten werken zul je een webserver + php parser moeten hebben. Wil je het online gebruiken dan zal je hoster PHP moeten ondersteunen. Lieft in combinatie met bij. MySQL (database).

Wil je (onder Windows) een server met PHP en MySql ondersteunig opzetten, kijk dan eens op deze site: klik

Er zijn ook webservers met PHP functionaliteit ingebouwd, zag op tweakers.net ca. 2 weken geleden een programma-update langskomen, ben helaas de naam vergeten.

Frontpage = Microsoft = ASP ~ tegenhanger van PHP

Bewerkt: door BrokenTable
Geplaatst: (bewerkt)
PHP is een taal die dynamische webpagina's maakt. Dit KAN met behulp van een database zijn, maar is niet noodzakelijk.

Een PHP file wordt aan de server-side geparsed (verwerkt). Stel op een site staat de file test.php met de inhoud:

<?PHP
 echo "Hello world!";
?>

Als je die pagina opent en je bekijk de bron in de browser zie je alleen:

Hello world!

De feitelijke PHP code is voor de bezoeker dus nooit te zien.

Wil je het lokaal laten werken zul je een webserver + php parser moeten hebben. Wil je het online gebruiken dan zal je hoster PHP moeten ondersteunen. Lieft in combinatie met bij. MySQL (database).

Wil je (onder Windows) een server met PHP en MySql ondersteunig opzetten, kijk dan eens op deze site: klik

Er zijn ook webservers met PHP functionaliteit ingebouwd, zag op tweakers.net ca. 2 weken geleden een programma-update langskomen, ben helaas de naam vergeten.

Frontpage = Microsoft = ASP ~ tegenhanger van PHP

Oke bedankt.

Maar ik ga het toch niet doen ik ga niet betalen voor een host hoor.

Ik maak maar gewoon mijn website met html op frontpage. :D

Bewerkt: door gta-SA fan
Geplaatst:

de all-in-one oplossing die ik eerder aanhaalde is hier te vinden. In de reakties op het artikel staan ook nog andere programma's.

Geplaatst:
de all-in-one oplossing die ik eerder aanhaalde is hier te vinden. In de reakties op het artikel staan ook nog andere programma's.

Is dat gratis?

Want je moet een host aanduiden maar er staat nergens bij og het betaald is.

Geplaatst:

Met dit programma kun je LOKAAL een webserver opzetten. Als je wilt gaan leren hoe PHP werkt / PHP-sites ontwikkelen is dat erg handig. Anders moet je iedere keer als je iets wilt testen het uploaden naar een host die PHP ondersteunt, en die moet je dan ook eens hebben.

Je kunt de PC waar het opstaat 24/7 met internet verbonden laten zijn en ben je dus zelf de host.

Aangezien in het programma Apache, PHP en MySql bevat en deze alledrie gratis zijn, neem ik aan dat dit programma ook niets kost.

Is dat gratis?

Dit is waarschijnlijk om je server een naam te geven. Moet je bij het instaleren van Apache ook doen dacht ik, maar daar kun je invullen wat je wilt zover ik het mij kan herinneren.

Geplaatst:

Met dit programma kun je LOKAAL een webserver opzetten. Als je wilt gaan leren hoe PHP werkt / PHP-sites ontwikkelen is dat erg handig. Anders moet je iedere keer als je iets wilt testen het uploaden naar een host die PHP ondersteunt, en die moet je dan ook eens hebben.

Je kunt de PC waar het opstaat 24/7 met internet verbonden laten zijn en ben je dus zelf de host.

Aangezien in het programma Apache, PHP en MySql bevat en deze alledrie gratis zijn, neem ik aan dat dit programma ook niets kost.

Is dat gratis?

Dit is waarschijnlijk om je server een naam te geven. Moet je bij het instaleren van Apache ook doen dacht ik, maar daar kun je invullen wat je wilt zover ik het mij kan herinneren.

Oke bedankt maar ik heb gehoord dat je computer moet aanstaan anders kunnen gasten je site niet bezoeken.

Geplaatst:
Oke bedankt maar ik heb gehoord dat je computer moet aanstaan anders kunnen gasten je site niet bezoeken.

Dat klopt, anders draaid je eigen server niet ;) Precies dezelfde als je GTA wil spelen op PS2 die uit staat :lol:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...