kadee Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Hey allemaal! ik heb een probleem , als ik teveel dingen open doe op internet ofzo of gewoon op mijn pc , valt mijn pc gewoon uit, en ik ben het beu . Zou iemand kunnen verklaren hoe dit komt ? Of kan het helpen als ik heel mijn pc opkuis enzo, Anders doorvoor wil ik ook tips voor heel mijn pc op orde te zetten ! Alvast bedankt ! Reageren
Jorair Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Er zijn 2 mogelijkheden (minstens ) 1. tip -> Teveel stof in je kast!! Als je al een redelijk oude pc hebt is het waarschijnlijk dit. Doorheen de jaren stapelt het stof zich maar op binnenin je behuizing. Op een keer wordt dit teveel en kunnen je onderdelen het niet meer aan en valt je pc uit of start hij niet meer op. Blaas het stof binnenin je pc eens weg met een blazertje en kijk of het probleem opgelost is. Ik had hier overlaatst ook nog last van. 2. Misschien word er een onderdeel van je PC te warm en sluit hij daarom af. Dit kan ook door het stof komen. Kijk eens met Realtemp of je Processor niet te warm wordt bij hoge belasting. Een oplossing hiervoor kan zijn: - Je pc helemaal opschonen - Het stof uit je pc blazen Het kan ook dat het aan iets anders ligt, zoals een kapot onderdeel bv. Maar probeer dit allesinds eens, misschien is het opgelost Reageren
Masturmind Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Er zijn 2 mogelijkheden (minstens )1. tip -> Teveel stof in je kast!! Als je al een redelijk oude pc hebt is het waarschijnlijk dit. Doorheen de jaren stapelt het stof zich maar op binnenin je behuizing. Op een keer wordt dit teveel en kunnen je onderdelen het niet meer aan en valt je pc uit of start hij niet meer op. Blaas het stof binnenin je pc eens weg met een blazertje en kijk of het probleem opgelost is. Ik had hier overlaatst ook nog last van. 2. Misschien word er een onderdeel van je PC te warm en sluit hij daarom af. Dit kan ook door het stof komen. Kijk eens met Realtemp of je Processor niet te warm wordt bij hoge belasting. Een oplossing hiervoor kan zijn: - Je pc helemaal opschonen - Het stof uit je pc blazen Het kan ook dat het aan iets anders ligt, zoals een kapot onderdeel bv. Maar probeer dit allesinds eens, misschien is het opgelost Ik denk ook dat het stof is, mr je moet daar niet op gaan blazen, dan komt het juist in de kleine onderdeeltjes. Pak gwn de stofzuiger en zet hem op een iets lagere stand, dat moet genoeg zijn denk ik. Wat ook kan is dat er in, w8 ik pak even mijn techniek boek erbij Verdorie, vorig jr stond 't r wel in (ben blijven zitten) Anyway, miss verbruikt je PC dan teveel elektriciteit. Dan haakt de meterkast (tijdelijk) af om kortsluiting te voorkomen. Check eens of j zekeringen hebt of een ander systeem. Als het zekeringen zijn is dat 't niet. Anders zou je de PC op meerdere stopcontacten moeten aansluiten. Reageren
Jorair Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 ...Blaat... Ik denk ook dat het stof is, mr je moet daar niet op gaan blazen, dan komt het juist in de kleine onderdeeltjes. Pak gwn de stofzuiger en zet hem op een iets lagere stand, dat moet genoeg zijn denk ik. Wat ook kan is dat er in, w8 ik pak even mijn techniek boek erbij Verdorie, vorig jr stond 't r wel in (ben blijven zitten) Anyway, miss verbruikt je PC dan teveel elektriciteit. Dan haakt de meterkast (tijdelijk) af om kortsluiting te voorkomen. Check eens of j zekeringen hebt of een ander systeem. Als het zekeringen zijn is dat 't niet. Anders zou je de PC op meerdere stopcontacten moeten aansluiten. Ik deed het anders altijd met de hogedruk hoor Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 dit gebeurt zeker alleen in de zomer dan word je pc te warm Reageren
FerryN Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Anyway, miss verbruikt je PC dan teveel elektriciteit. Dan haakt de meterkast (tijdelijk) af om kortsluiting te voorkomen. Check eens of j zekeringen hebt of een ander systeem. Als het zekeringen zijn is dat 't niet. Anders zou je de PC op meerdere stopcontacten moeten aansluiten. Denk eerder dat het dan aan de voeding zou liggen. Ontopic: Krijg je van te voren een bluescreen? Zo ja, dan kan het zijn dat je pc te warm word, blaas je pc uit en kijk of alle fans het gewoon naar behoren doen. Reageren
kadee Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2008 Anyway, miss verbruikt je PC dan teveel elektriciteit. Dan haakt de meterkast (tijdelijk) af om kortsluiting te voorkomen. Check eens of j zekeringen hebt of een ander systeem. Als het zekeringen zijn is dat 't niet. Anders zou je de PC op meerdere stopcontacten moeten aansluiten. Denk eerder dat het dan aan de voeding zou liggen. Ontopic: Krijg je van te voren een bluescreen? Zo ja, dan kan het zijn dat je pc te warm word, blaas je pc uit en kijk of alle fans het gewoon naar behoren doen. alvast bedankt voor de hulp allemaal! Ja ik heb dit het meest van al in de zomer , op soms hele warme dagen valt mijn pc direct uit met het op starten . Nee ik krijg nooit een bleuscreen. Bedankt! Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2008 Dan worden er bepaalde onderdelen te warm in je PC. Volg de bovenstaande adviesen van stofzuigen eens op, en kijk meteen of er een goede airflow is in de kast (dat warme lucht snel word afgevoerd) Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 13 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2008 Kadee, ik leef met je mee. < dat rijmt. Hoe-dan-ook, mijn PC valt uit als zegmaar een soort intro filmpje, of een cutscené krijg te zien. Dan gaat mijn PC ze geluid hangen, en mijn PC staat stil. Bij het geluid dat blijft hangen, hoor je zo'n ZZZZZZ!!! geluidje, echt héél erg %$@!. Kan iemand me helpen!? Reageren
The Distortion Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...ortion&st=0 heb het ook gehad met me vorige pc, lees de topic even door, mischien zie je wat oplossingen die je zou kunnen proberen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.