Jump to content

Driver 2 Versus Grand Theft Auto III

Driver 2 Versus Grand Theft Auto III  

57 leden hebben gestemd

1. 1. Welke van beide was nu echt de eerste 3D Free-Roaming Game?

• Driver 2: The Wheelman Is Back
      20
    • Grand Theft Auto III
      34

Recommended Posts

Geplaatst:

Driver 2 was de eerste free roam game, dat is een feit en geen mening. Ik vond het echt geweldig toen ik het voor het eerst speelde, je kon uit auto's en je kon vrij rondlopen in de stad, en als je dat voor het eerst meemaakt dan let je niet meer echt op de barslechte graphics. Ondanks het geweldige free roam concept vond ik de game zelf niet al te geweldig. Toen GTA III kwam, kwam er alleen nog maar een schepje free roaming bovenop, en ook de graphics en de gameplay waren velen malen beter. Daarom was het ook de eerste game die echt grote successen boekten met het free roaming genre, maar zoals ik al eerder zei blijft Driver 2 feitelijk de eerste 3D free roaming game.

• Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• 1974

5

• Naudin

4

• Miek

3

• Harrison

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Hoe kan je deze twee games ook maar met elkaar vergelijken? Ten eerste zullen de meeste leden hier makkelijk voor GTA III gaan, dit omdat het een GTA-Forum is. Maar daarnaast is het gewoon een feit dat GTA III technisch gezien veel geavanceerder is. Het spel biedt simpelweg veel meer mogelijkheden en heeft voor ieder wat wils, Driver daarentegen niet. De graphics van GTA III zien er misschien niet geweldig uit, maar het is goed genoeg om je in het spel te kunnen inleven.

GTA III heeft zeker meer mogelijkheden. Maar dat neemt niet weg dat Driver 2 een free-roam game is en dus eerder was dan GTA.

Geplaatst:
Ik denk eerder dat GTA III wat dingen van Driver heeft geinspireerd.

Miek miek miek, de GTA serie is geïnspireerd van het spel Crime Inc. dat ontwikkelt was door iemand die Mark heten (NIET AAN MARK B. DENKEN!!). Die Mark ging solliciteren bij DMA Design (Rockstar North dus.). Hij had toen een test-disc aan DMA gegeven. Het spel werd niet geproduceerd en de baan bij DMA Design kreeg hij niet. De Test-Disc heeft hij nooit terug ontvangen. Nu heeft hij toch 10 jaar later (2003) een rechtszaak aangespannen tegen DMA Design vanwegen CopyCat gedrag. Hij claimde toen 2,5 miljoen dollar van DMA Design. Meer is er niet over bekent.

Sterk verhaal, vindt je niet?

Geplaatst:

GTA 3 is denk toch wel het beste, in Driver 2 kon je alleen instappen, uitstappen (zover ik weet), maar in GTA 3 kon je ook nog eens de metro nemen, in de boot stappen enzovoort.

Geplaatst:

mensen mensen mag ik even melden dat het hier niet gaat over welk spel het beste is, of waar je het meeste kunt doen, maar welk spel nu de echte eerste freeroam was. En dat was dus zeker driver2. Ook al kun je in gta III zo veel meer doen en grafisch beter en weet ik veel wat dat boeit allemaal NIKS! Ook al kun je in driver2 alleen in en uitstappen het is toch de allereerste freeroam.

Geplaatst:
mensen mensen mag ik even melden dat het hier niet gaat over welk spel het beste is, of waar je het meeste kunt doen, maar welk spel nu de echte eerste freeroam was. En dat was dus zeker driver2. Ook al kun je in gta III zo veel meer doen en grafisch beter en weet ik veel wat dat boeit allemaal NIKS! Ook al kun je in driver2 alleen in en uitstappen het is toch de allereerste freeroam.
Y.E.P.
Geplaatst:
Y.E.P.

Er was toch nog eerder een Freeroam-game dan Driver 2, dacht ik, toch?

Geplaatst:
Y.E.P.

Ja, 1 dat was eigenlijk de eerste 3d free roaming, maar Driver 2 kwam eerder dan gta III.
Geplaatst:
Y.E.P.

Ja, 1 dat was eigenlijk de eerste 3d free roaming, maar Driver 2 kwam eerder dan gta III.

Driver 2 kwam uit in iets van 1999-2000 en GTA: III in 2001, niet zon groot verschil in tijd.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Mensen, lees eens met jullie ogen, niet met andere delen van je lichaam.

Dan lees je welke game de echte eerste free-roam game was, dit is Driver 2.

Het bleef beperkt tot in en uitstappen bij wagens, maar dit was de eerste game die dat echt ondersteunde waarbij je ook in een stad kon rondlopen.

GTA III kwam later uit, en kon je meer, maar Driver 2 is toch de eerste free-roam game.

Driver 2 heb ik veel gespeeld, binnenkort maar een kijken of mijn psx hem nog leest.

Geplaatst:
Mensen, lees eens met jullie ogen, niet met andere delen van je lichaam.

Dan lees je welke game de echte eerste free-roam game was, dit is Driver 2.

Het bleef beperkt tot in en uitstappen bij wagens, maar dit was de eerste game die dat echt ondersteunde waarbij je ook in een stad kon rondlopen.

GTA III kwam later uit, en kon je meer, maar Driver 2 is toch de eerste free-roam game.

Driver 2 heb ik veel gespeeld, binnenkort maar een kijken of mijn psx hem nog leest.

Hoe bedoel je, of mijn PSX hem nog leest, is je PSX helemaal onder het stof ofzo :{ .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...