Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zit dus met een stukje code waarbij ik wat problemen heb met de coördinatie , het volgende :

04C4: store_coords_to 11@ 12@ 13@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset -5.0 5.0 0.0

04C4: store_coords_to 14@ 15@ 16@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 5.0 40.0 0.0

053E: 5@ = get_random_car_with_model -1 in_rectangle_cornerA 11@ 12@ cornerB 14@ 15@

Dus ik weet dat de 053E een rechthoek maakt met de coördinaten van waar de speler is enzo

en dan kijkt of er een voertuig is maar ik snap niet echt daar die offset,

kan iemand uitleggen:

with_offset -5.0 5.0 0.0

die -5.0 , waar ligt dit dan ongeveer , voor de speler achter , verandert dit als de speler in een andere directie kijkt of blijft dit op dezelfde plaats ?? en dan nog voor de 2 andere getallen wat die voorstellen , de hoogte enzo ??

Dus graag wat meer uitleg over with_offset x y z waar deze getallen dan zijn enzo .

Greetz,

Extron

-------

Geplaatst:

De offsets worden altijd bepaald relatief ten opzichte van de kijkrichting van de player.

Ik dacht dat:

X de links-rechts offset aangaf. Negatieve X is dan links van d speler, positieve rechts van de speler.

De Y is voor-achter. Negatieve offset ligt achter de speler, positieve vooruit ( dus in de kijkrichting).

De derde offset (Z) is boven-onder. negatieve oiffsets onder de speler, positieve offsets boven de speler.

( -5.0 5.0 0.0 ) ligt dus 5 meter links van de speler en 5 meter voor hem.

( 5.0 40.0 0.0 ) ligt dus 5 meter rechts van de speler en 40 meter voor hem.

Als je dat dus als rectangle gebruikt, krijg je een gebied van 10 meter breed recht voor de speler, tussen een afstand van 5 meter en 40 meter.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...