Jump to content

nieuwe videokaart


Black Force

Recommended Posts

Hallo beste GTAforumers,

Ik zou binnenkort graag een nieuwe videokaart aan willen schaffen voor mijn pc. Heeft iemand van jullie enig idee wat een goede videokaart is? Ik ben bereid er maximaal tussen de 100 en 150 euro voor uit te geven.

En ik weet dat ik een PCI-e kaart moet hebben, maar meer ook niet, zouden jullie me bijvoorbeeld kunnen informeren of het nog uitmaakt welke kaart ik koop, of kunnen gewoon alle kaarten in mijn moederbord met PCI-e, en moet ik er nog naar kijken welke processor/voeding ik heb en of dat voldoende is?

Graag zoveel mogelijk informatie dus. :puh:

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

Deze is wel iets meer maar dan heb je ook echt een superkaart: http://tweakers.net/pricewatch/219359/asus...-htdp-512m.html

Het ligt er natuurlijk wel aan of je liever Nvidia of Ati hebt. Of dat wat uit maakt met je voeding enzo weet ik niet. Volgens mmoet het gewoon allemaal passen.

@ hieronder:

GS zou ik niet doen. Die hebben toch geen koeler?

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je enige voorkeur voor ATI of nVidia?

Als je voor nVidia bent heb je voor 150 euro ongeveer een GeForce 9600GT.

Afhankelijk van de fabrikant kan de prijs iets boven of onder de 150 euro liggen.

(Je kan ook een GeForce 8800GS in huis halen voor rond de 130 euro als je dat wil, maar ik zou eerder opteren voor de 9600GT.)

Als je voor ATI Radeon bent heb je voor de prijs van 150 euro een HD 3850.

Vergelijkbaar met de 9600GT van nVidia.

Maar als ik jou was, zou ik 20-30 eurootjes meer uitspenderen en een ATI Radeon HD 4850 kopen.

Je betaald dan wel ietsje meer, maar dan heb je ook een van de beste kaarten van dit moment. :Y

Het is de prijs-prestatiekoning van dit moment.

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je enige voorkeur voor ATI of nVidia?

Als je voor nVidia bent heb je voor 150 euro ongeveer een GeForce 9600GT.

Afhankelijk van de fabrikant kan de prijs iets boven of onder de 150 euro liggen.

(Je kan ook een GeForce 8800GS in huis halen voor rond de 130 euro als je dat wil, maar ik zou eerder opteren voor de 9600GT.)

Als je voor ATI Radeon bent heb je voor de prijs van 150 euro een HD 3850.

Vergelijkbaar met de 9600GT van nVidia.

Maar als ik jou was, zou ik 20-30 eurootjes meer uitspenderen en een ATI Radeon HD 4850 kopen.

Je betaald dan wel ietsje meer, maar dan heb je ook een van de beste kaarten van dit moment. :Y

Het is de prijs-prestatiekoning van dit moment.

Voor 150 euro. heb je de nieuwste kaart van ATI

http://www.azerty.nl/8-165-80943/radeon-hd4850.html

en het is een beest

Link to comment
Delen op andere websites

Okeej bedankt voor de snelle reacties! Alleen nu moet ik nog weten of ik moet letten op het feit dat mijn voeding genoeg stroom kan afstaan voor die kaart..., of dat zoieso wel iets uitmaakt, en of elke PCI-e kaart in mijn PCI-e slots van mijn moederbord kan...?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn voorkeur ligt bij Nvidea. (A) Hoeveel Watt's mijn voeding is zou ik even moeten nakijken, is het nodig om al mijn specs van mijn PC te posten?

nee lijkt me niet nodig. Maar volgens mij maakt de voeding niet zoveel uit. Alleen bij processor. Maar je gaat dus voor nvidia. Dan zou ik zeker deze nemen! http://tweakers.net/pricewatch/219359/asus...-htdp-512m.html

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn voorkeur ligt bij Nvidea. (A) Hoeveel Watt's mijn voeding is zou ik even moeten nakijken, is het nodig om al mijn specs van mijn PC te posten?

nee lijkt me niet nodig. Maar volgens mij maakt de voeding niet zoveel uit. Alleen bij processor. Maar je gaat dus voor nvidia. Dan zou ik zeker deze nemen! http://tweakers.net/pricewatch/219359/asus...-htdp-512m.html

Bedankt voor het snelle reageren allemaal!! Ik zal jullie laten weten wat het geworden is over een week of 3 á 4... En als iemand nog tips/aanraders heeft of informatie, dit is altijd welkom natuurlijk in dit topic. ;)

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

mijn excuses voor de dubbelpost, maar ik wil deze zaak even weer heropenen... :puh:

Ik heb nog een vraag over of de Nvidea Geforce 9600GT wel in mijn pc kan, ik heb wel PCI-E, maar ik zit te twijvelen of mijn voeding het wel trekt, mijn voeding is 250Watt heb ik gezien op de stikker, dit is zeker niet veel, maar mijn PCtje is ook niet zo nieuw meer.

Hier de verdere specs van mijn PC:

Intel Pentium4 3.06 Ghz.

1024MB RAM

Voeding 250 Watt.

250GB Harde schijf

Mijn vraag is dus, hoeveel Watt de Geforce 9600GT van mijn voeding eist, want ik vrees dat 250 Watt wel te weinig is, maar omdat ik er zelf weinig vanaf weet zou ik graag van een van jullie bevestiging willen hebben.

Alvast bedankt voor het antwoorden,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

Je voeding is niet sterk genoeg,maar je processor ook niet. Als je een kaart als de 9600gt koopt kan je hem maar voor ongeveer 40% gebruiken met die processor.

Bewerkt: door phantom
Link to comment
Delen op andere websites

Je voeding is niet sterk genoeg,maar je processor ook niet. Als je een kaart als de 9600gt koopt kan je hem maar voor ongeveer 40% gebruiken met die processor.

Maar waar vind je dan hoeveel wat je videokaart nodig heeft? Ik zie dat nooit ergens staan. En als je wilt kijken of je voeding genoeg is. Moet je dan alleen de watt van de vkaart en de processor bij elkaar optellen of nog niets anders..?

Bewerkt: door Naudin
Link to comment
Delen op andere websites

Je voeding is niet sterk genoeg,maar je processor ook niet. Als je een kaart als de 9600gt koopt kan je hem maar voor ongeveer 40% gebruiken met die processor.

Dus jij raad me aan om gewoon een heel nieuw systeem aan te schaffen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...