Jump to content

5.1 Luidsprekers

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden 5.1 luidsprekers gekocht. Nu ben ik erachter gekomen dat niet alle luidsprekers altijd werken.

Als ik Crysis speel dan werken alle 5 luidsprekers en de subwoofer, maar als ik gewoon muziek luister met WMP, dan werken er alleen maar 2 en de subwoofer. Ook Windows geluiden, youtube,... hoor ik alleen door 2 luisprekers.

Ik heb K-Lite Codecs geïnstalleerd en bij de instellingen 5.1 gezet. Ik heb bij Realtek HD Audio manager ook 5.1 geselecteerd als ik een test met Realtek uitvoer werken ze allemaal. Dus het werkt alleen bij programma's niet, zoals WMP. Heeft er iemand een idee waardoor ik al mijn luidsprekers kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Geplaatst:
Ik heb een tijdje geleden 5.1 luidsprekers gekocht. Nu ben ik erachter gekomen dat niet alle luidsprekers altijd werken.

Als ik Crysis speel dan werken alle 5 luidsprekers en de subwoofer, maar als ik gewoon muziek luister met WMP, dan werken er alleen maar 2 en de subwoofer. Ook Windows geluiden, youtube,... hoor ik alleen door 2 luisprekers.

Ik heb K-Lite Codecs geïnstalleerd en bij de instellingen 5.1 gezet. Ik heb bij Realtek HD Audio manager ook 5.1 geselecteerd als ik een test met Realtek uitvoer werken ze allemaal. Dus het werkt alleen bij programma's niet, zoals WMP. Heeft er iemand een idee waardoor ik al mijn luidsprekers kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Als je een filmpje op youtube bekijkt dat staat hij er vaak op in stereo .Dan kun je hem alleen instereo beluisteren

Een filmpje moet er wel op staan met dolby surround anders wil het volgens mij niet.

Geplaatst:

ik heb ook 5.1 maar alleen muziek en filmpjes die 5.1 geluid hebben hoor je maar welk sturing programma gebruik je voor je 5.1systeem? en je moet ff wat aanpassen ga naar start>configuratiescherm>(klassieke weergaven als je dat nog niet heb)>geluiden en audioapparaten daar bij luidspreker instellingen op geavanceerde instelling en op 5.1 zetten

veel geluk!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb ook een 5.1 speakerset http://www.alternate.be/html/product/summa...00&cat3=013 En als ik dan muziek luister van youtube. Dan heb ik ook maar 2.1 geluid. Maar ik heb er een handig knopje op zitten. Voor matrix mode. dan laat hij het geluid over alle 5 boxen klinken. Dan is het nog steeds niet Surround. maar ik heb wel geluid over alle boxen. maar op jouw speakers heb je geen Matrix mode. dus ik denk dat het niet gaat lukken.

Bewerkt: door osmgek11
Geplaatst:

ik heb het anders aangepakt: ik heb er een aparte versterker die ook 5.1 ondersteunt tussen gegooid. Dan heb je dus altijd 5 boxen

Geplaatst:
ik heb het anders aangepakt: ik heb er een aparte versterker die ook 5.1 ondersteunt tussen gegooid. Dan heb je dus altijd 5 boxen

Maar dan is de surround weg, weet niet of hij dat wilt behouden.

Geplaatst:

bij mij is er nog gewoon surround hoor, keurig center, front en achter, die allemaal iets anders down

Geplaatst:

nou kijk, ik heb een versterker aan mijn pc gehangen, de versterker kon surround aan, en toen heb ik mij 5 boxen + de subwoofer eraan gehangen, en toen had ik 5.1!

Geplaatst:

jonges ik heb dit probleem ook gehad en ik weet wat het is

1. je muziek moet gemaakt zijn 5.1 aan te kunnen meestal films en spellen zijn dat en youtube meestal niet legt er net aan hoe is het opgenomen.

2.heb je een bestuurings programma voor je 5.1 boxen?? ik raad je aan om realtek hd te gebruiken geen soundblaster is rot realtek ken je heel veel kanten op en is makkelijk!

3. als je er dan neit uit komt stuur dan maar pb

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...