StrongBongSmoke Geplaatst: 11 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2008 Hallo ik heb vandaag GTA SA gekocht voor de pc, maar ik vraag me af of ik version 1.0 of 2.0 Ik had gehoord dat 1 van de andere niet zo goed meer kan modden, maar daar heb ik hem voor gekocht. Reageren
.Senne Geplaatst: 11 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2008 (bewerkt) quote van denkaanhenk eens op dit forum: Je kan het zien als je GTA San Andreas opstart rechts onder het menu. Staat er niks dan heb je Versie 1 staat er V 2.0 dan heb je Versie 2. Upgraden kan helaas niet. Je kan hem wel Downgraden van Versie 2 naar Versie 1. En wel in dit topic. http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=17282 In de tweede post. Veel succes ! als je 'm pas gekocht hebt, is het waarschijnlijk versie 2. toevoeging: in versie 1.0 kan j modden, in de volgende niet meer. de rest staat in de link in de quote. Bewerkt: 11 augustus 2008 door senneken Reageren
Timske Geplaatst: 11 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2008 Ja meestal V2.. Kijk in je GTA Folder, dan de map Readme en dan het bestand Readme en dan zie je bijvoorbeeld V1 of V2 bijna bovenaan.. Reageren
.Timothy Geplaatst: 11 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2008 (bewerkt) Laat ik je die methodes besparen; als je het spel vandaag gekocht hebt, heb je V2. Dat komt nou eenmaal door het hele versie verhaal wat ik even geciteerd heb: ModdenJe kunt V1, V1.01 of V2 hebben. Met V1 kun je modden, met V2 en V1.01 niet. V1 was tot twee jaar/anderhalf jaar geleden op de markt, maar door een mod, de Hot Coffee Mod (die gemaakt is door PatrickW, admin op dit forum), ging V1 van de markt. Omdat Rockstar niet wilde dat ze verdere problemen zouden krijgen, hebben ze een tweede versie, V2 op de markt gebracht. Met V2 kun je niet modden. Voor de V1 gebruikers, die het spel dus al in het bezit hadden, werd de NoMoreHotCoffee-patch gemaakt (die je hier kunt downloaden). Door deze patch werd het spel ook niet meer moddable (kun je niet modden). Dit is versie V1.01 Omdat een aantal mensen wel weer wilde modden werd er een andere patch gemaakt, deze heeft geen versie. Hij wordt gewoon gezien als een patch waardoor je kan modden, en verandert niet aan je versie. Hij is hier te downloaden. Beide patches werken ongeveer hetzelfde, een paar keer 'Next' klikken en je GTA San Andreas-map invoeren bij de vraag om de locatie daarvan. Weer een paar keer op 'Next' klikken en je bent klaar. Savegames Voor de savegames werd er met de release ook wat veranderd, er werden wat dingen uit twee bestanden gehaald: 'main.scm' en 'script.img'. Deze bestanden kennen dus ook twee versies (niet 3 zoals die bij het modden). V1 en V2 zijn deze versies. Deze versies veranderen niets aan het modden, maar wel welke savegames je kunt afspelen. Om te kunnen zien welke versie je hebt moet je naar de grootte van het bestand 'script.img' kijken. Dit bestand vind je in de ' data\script' map in je GTA San Andreas-map. Om van versie te veranderen is hier géén patch voor gemaakt, in tegen stelling tot de versies voor het modden. Hiervoor zijn er gewoon backups van de 'main.scm' en 'script.img' gemaakt. Download één van de versies (voor V1 hier en voor V2 hier), pak die uit met WinRAR en plak de uitgepakte bestanden in de ' data\script' map in je GTA San Andreas-map, waar dus als het goed is al deze bestanden staan. Even 'Ja op alles' op de 'Vervangen?'-vraag antwoorden en je bent klaar. Bewerkt: 12 september 2008 door VWO-er Reageren
vice Geplaatst: 11 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2008 (bewerkt) Als je graag wilt modden in v2 moet je hier maar eens ergens rondkijken in het mod forum, daar is ergens een guide(dfie ik een aantal uur geleden nog had doorgelezen) over hoe je er voor zorgt dat je kunt modden in V2! Edit: V-Wo of zo heeft de guide al geplaatst 1 post hierboven . Bewerkt: 11 augustus 2008 door vice Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.