Jump to content

Wachtwoorden

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik houd de computer nogal in de gaten thuis en nu ben ik erachter gekomen dat mijn vader "picasa2" op de één of andere manier op de computer heeft gekregen. Dat is een programma waarmee je razendsnel alle plaatjes van een persoon kan bekijken. Ook heb ik het idee dat hij elke dag mijn account binneste buiten uitspeurt of hij ook iets kan ontdekken bij mij dat niet mag. Zoals naakte foto's, dan krijg ik weer een week lang een discussie waarom dat niet goed voor mij zou zijn. Nu ga ik niet zeggen dat dat op mijn computer staat, maar ik vind het gewoon niet leuk dat hij, voor het geval dat hij het doet, op mijn account gaat rondsnuffelen. Nu staat er wel een wachtwoord op mijn naam, maar via "C:\Documents and Settings" kan je zo bij ieder zijn account komen.

Nu mijn vraag, weet ook iemand een manier om op de map "C:\Documents and Settings\Bierbuikje" een wachtwoord te zetten? Zo moet hij eerst een wachtwoord invoeren voordat hij de map kan bekijken.

Als iemand daar een oplossing voor heeft zou dat geweldig zijn.

Alvast bedankt,

Bierbuikje _O_

Geplaatst:

Dat kan met het programma Folder Lock. Ik heb het nooit geprobeert, dus ik kan je niet echt uitleggen hoe het moet. Maar je kan zelfs mappen verbergen met dit programma of gewoon beveiligen met een paswoord.

Meer info..

Geplaatst: (bewerkt)

volgens mij hoeft er niet eens een programma aan pas te komen, maar kan het gewoon via windows zelf, ik zal eens wat gaan prutsen. Je kunt wel een map verborgen maken of zelfs helemaal onzichtbaar maken. Verborgen maken doe je gewoon rechtermuisknop>eigenschappen>Verborgen aanvinken. Dan kun je het nog alleen zien als Extra>mapopties>Weergave>verborgen bestanden weergeven aanstaat. Hoe je het helemaal onzichtbaar kunt maken weet ik even niet> IK ben er wel achter gekomen hoe je zorgt dat het icoontje weg is. Rechtermuisknop>eigenschappen>tabblad aanpassen> ander pictogram> en dan ergens in het midden staan een paar lege vakjes daar gewoon op klikken. Nu alleen nog de tekst". Volgens mij was daar een code voor

nu heb ik dit gevonden:

http://www.fspro.net/hide-folders-xp/index.html

het is wel een apart programmaatje en krijg je natuurlijk weer de discussie dat je iets te verbergen hebt

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst:

Even een vraag dat offtopic gaat. Wij hebben windows XP Home Edition en wij hebben ook twee accounts. Ik heb een eigen account. Maar hoe kan ik nou op die van mijn broer komen zonder het wachtwoord in te voeren ? Dat kan dus via "C:\Documents and Settings" ? Zoja ? Hoe kom ik daar? Alvast bedankt.

Geplaatst:
Even een vraag dat offtopic gaat. Wij hebben windows XP Home Edition en wij hebben ook twee accounts. Ik heb een eigen account. Maar hoe kan ik nou op die van mijn broer komen zonder het wachtwoord in te voeren ? Dat kan dus via "C:\Documents and Settings" ? Zoja ? Hoe kom ik daar? Alvast bedankt.

Je kunt niet in zijn account komen. Maar wel zijn bestanden bekijken. Gewoon C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam van je broer. Maar pas op want als hij erachter komt dat je in zijn bestanden neust zal hij niet blij zijn:P

Geplaatst:

Je kunt inderdaad volgens de mannier van Naudin een wit icoontje kiezen.

Als je dat gedaan heb klik je op die map met de rechtermuisknop - naam wijzen. Houd dan Alt ingedrukt en typ 255. Dan krijg je dit:

Helemaal 100% waterdicht is het niet want met mouse-over in Vista licht de map op, zoals je ziet ^_^

Geplaatst:

Je kunt niet in zijn account komen. Maar wel zijn bestanden bekijken. Gewoon C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam van je broer. Maar pas op want als hij erachter komt dat je in zijn bestanden neust zal hij niet blij zijn:P

Hoe kom ik bij het bestand/map C:\Documents and Settings\ ?
Geplaatst:

Ga naar deze computer -> lokaal station (C meestal) -> Documents and settings.

Dus eerst naar deze computer gaan, en dan op je harde schijf klikken.

Geplaatst:
Ga naar deze computer -> lokaal station (C meestal) -> Documents and settings.

Dus eerst naar deze computer gaan, en dan op je harde schijf klikken.

T kan idd ook een andere schijf zijn moet je even kijken

Geplaatst: (bewerkt)

Of als je foto's heb dan moet je gwn met winrar ofzo inpakken zodat t niet als foto gezien word maar als je t nog hebt :D je t weer kan uitpakken zodat je je ding kan doen :D .

PS : Als je toch niks te verbergen hebt kan je gwn je vader aanspreken dat je t niet leukt vind omdat je je toch niet hoeft te schamen

Bewerkt: door cesar
Geplaatst:
Of als je foto's heb dan moet je gwn met winrar ofzo inpakken zodat t niet als foto gezien word maar als je t nog hebt :D je t weer kan uitpakken zodat je je ding kan doen :D .

kun je ze net zo goed op internet kijken en geschiedenis verwijderen.

Geplaatst:

Ook niet altijd. Wij hebben en router en mijn pa kan dus zo kijken wat ik allemaal op internet uitspook. Dus als je een router hebt gaat die vlieger ook niet op ^_^

Geplaatst:
Ook niet altijd. Wij hebben en router en mijn pa kan dus zo kijken wat ik allemaal op internet uitspook. Dus als je een router hebt gaat die vlieger ook niet op ^_^

hebben wij ook maar daar staat niks van geschiedenis in. Maar als dat wel zo was wisten me ouders toch niet hoe ze erin moeten komen :puh:

Geplaatst:

Start -> Uitvoeren... -> CMD -> net user * accountnaam -> Enkele keren enter. Nu kan je erin.

Geplaatst:

Start -> Uitvoeren... -> CMD -> net user * accountnaam -> Enkele keren enter. Nu kan je erin.

dat werkt niet hoor. Volgens mij moet je nog steeds iets van een wachtwoord invullen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...