Jump to content

Vreemde Data bestanden op mijn computer

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb onlangs mijn pc plat gegooid en Windows XP home er opnieuw op gezet. Ik heb net mijn computer aan, kijk ik even bij ''Mijn Documenten''zie ik meters lange lijst van deze bestandjes:

vreemdedatabestandenhg9.jpg

Dit heb ik nog nooit gehad, heb geen idee wat dit is. Sommige bestandjes komen uit 2005, toen hadden we deze pc nog niet eens! Hij is wel tweedehands, maar al eerder een keer platgegooid en toen hadden we deze rare bestanden nog niet. Heeft iemand enig idee wat dit is? En of ik het kan verwijderen? Heb trouwens wel antivirus en spyware, gister nog laten scannen.

Geplaatst:

eigenlijk gewoon eng! dan kan je mischien nog een keer proberen je schijf te formateren? PS goit het maar allemaal in de prullenbak, dan leegmaken. het zijn dan wel cabinet bestanden, maar niet die van het besturingssysteem dus gooi maar weg denk ik.

Geplaatst:

eigenlijk gewoon eng! dan kan je mischien nog een keer proberen je schijf te formateren? PS goit het maar allemaal in de prullenbak, dan leegmaken. het zijn dan wel cabinet bestanden, maar niet die van het besturingssysteem dus gooi maar weg denk ik.

Inderdaad ik schrok er wel even van, wat zijn cabinet bestanden? Er is toch niet perongeluk persoonlijke bestanden via het web naar mijn computer getransporteerd!? Als ik op zo'n bestandje klik, kom ik in een ander mapje waarbij ik verschillende andere bestanden zie, die nog uitgepakt moeten worden... Toch doe ik het maar niet, wie weet zitten er virussen in. Alhoewel mijn antivirus en spwyware geen alarm slaan... Ook blijft mijn computer het normaal doen, zonder applicaties ofzo.

Geplaatst:

Het zijn geen virussen en ook geen andere schadelijke bestanden. Het zijn file cabinets van DirectX, te zien aan de bestandsnaam van sommige bestanden. Ik heb geen idee hoe ze in je Mijn Documenten map terecht komen, daar horen ze namelijk niet te staan. Waarschijnlijk kun je ze gewoon weggooien. Mocht het zijn dat dit nodig is voor jouw actieve DirectX dan kun je deze allemaal opnieuw downloaden op de site van Microsoft.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie, ik was al bang voor een virus. Ik heb ze al verwijderd, het waren er om precies te zijn 99 van die bestanden, op het één op het andere moment waren ze er, ook erg vreemd dat er bestandjes van 2005 tussen zaten. In iedergeval nog geen rare dingen tegen het licht gekomen, sinds ik ze verwijderd heb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...