Jump to content

alles is weg van mijn pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zit een beetje te surfen op het net, maar toe was mijn pc weer traag en alles haperd

ik heb mijn pc opnieuw opgestard en al mijn exe bestandjes van mijn bureablad weg en er is nog meer gewoon weg ik kon zelfs mijn internet explorer opstarten

.ik weet niet of dit een foutje is of zo dat firefox opstarte want als ik op het ikoontje druk dan wil hij ook niet meer starten.

wat is er aan e hand met mijn pc :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

Download de volgende programma's:

- Tuneup Utilities 2007: http://www.tuneup-software.nl/download/tu2007/

- Adaware 2008: http://lavasoft.com/products/ad_aware_free.php

Start Tuneup Utilities. Ga naar 'Cleanup & Repair' en druk op Diskcleaner. Scan nu met diskcleaner (die tijdelijke internet bestanden en vele zooi verwijdert). Na het scannen met diskcleaner voer je 'Registry cleaner' uit (menu: clean up & repair). Na het scannen druk je op: ''Repair'' of ''Clean'' zodat je je registry opschoont.

Als je klaar bent met deze twee klik je op (alweer in het menu..) Cleanup & Repair en dan 'Tuneup Disk Doctor'. Tuneup scant nu naar fouten op je hardeschijf en lost die ook op. Het kan ook zijn, dat hij na het scannen, je computer automatisch opnieuw opstart voor een grondige scan.

Als je met alles klaar bent start je Adaware 2008 op. Download eerst de laatste updates en voer dan een scan uit (links in het menu: scannen/scan). Druk op ''slimme'' of ''smart'' scan.

En dat Firefox niet opstart, zou misschien kunnen liggen omdat je hem ook fout of onverwacht hebt afgesloten. Hij kan nog in jou processen zitten als ''firefox.exe''.

Scan ook eens met een virusscanner.

Bewerkt: door Gangsta

mijn firefox slaat nu niet meer de hele tijd uit dus ik kan al weer op het net.

Maar zou het ook werken door mijn pc terug te doen naar de fabrieks instellingen en zo ja hoe moet ik dat doen.

@ sprunk: het moest nogal snel gaan

@ gangsta: tu2007trailnl kan ik niet instaleren vanwegen een ongeldig station g

Bewerkt: door js007
Geplaatst:
mijn firefox slaat nu niet meer de hele tijd uit dus ik kan al weer op het net.

Maar zou het ook werken door mijn pc terug te doen naar de fabrieks instellingen en zo ja hoe moet ik dat doen.

Als je backups maakt van je bestanden en gewoon alles naar fabrieksinstellingen tovert zou het wel kunnen helpen ja. Maar als ik jou problemen lees, denk ik niet dat dat nodig zou zijn eigenlijk.

Probeer eens Tuneup Utilities, tijdens de installatie, in je Program Files folder op te slaan. Of maak anders een map aan op je bureaublad en installeer hem daar. Of sla hem tijdens het opslaan (downloaden) op je bureaublad.

Om je computer naar de fabrieksinstellingen terug te doen kan het met de legale Windows CDrom. Mocht je die niet hebben gekregen bij je computer, tijdens het opstarten moet je op F11 of op F10 (op je toetsenbord) drukken.

Ik raad je niet aan om het naar fabrieksinstellingen te doen maar mocht je dat wel doen: maak backups van je bestanden. Een beetje je PC schoonmaken kan ook helpen. Heb je BTW al gescant met adaware? Nadat je Tuneup installeert, lees even wat ik hierboven heb gepost ^.

Wat ook kan is Systeem herstel. Start > Alle Programma's > Bureau Accessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel. Bijvoorbeeld: Je hebt je PC gekocht in oktober 2007. Zet hem dan met behulp van systeemherstel naar bijvoorbeeld, januari 2008 áls je een herstelpunt hebt gemaakt.

Succes.

met dat Tuneup Utilities werkt het niet

en als ik siesteem herstel doe dan herstelt hij het systeem naar vandaag

ik heb vista dus naast de start knop staan een paar snelkoppelingen die zijn bij mij weg hoe krijg ik die terug.

Ook alles in uit mijn gebruikers map is weg dus ook mijn documenten, en ik zit net te kijken naar mijn mail ( windows mail) en ze zijn ook alemaal weg hoe krijg ik die mails weer terug .en als er iemand een mail stuurt komt hij niet aan .

En nog iets als ik f 11 druk als ik hem opstart dan doet hij niets en ik heb de cd niet van windows vista.

Bewerkt: door js007
Geplaatst:
Probeer eens Kaspersky 2009 te downloaden. Die had ik ook toen m'n PC zware virussen had en die verwijderde echt alle virussen in 1 keer.

er zitten geen vierussen op mijn pc

ik heb hem net nog daarnet gescand

Geplaatst:
Probeer eens Kaspersky 2009 te downloaden. Die had ik ook toen m'n PC zware virussen had en die verwijderde echt alle virussen in 1 keer.

er zitten geen vierussen op mijn pc

ik heb hem net nog daarnet gescand

Nou.. eerlijk gezegt denk ik dat je welvirussen hebt anders gebeurt dat niet hoor xD

ik zou norman adviseren (niet norton maar norman ja xD)

Scan em dan effe en kijk of ie weer werkt

Geplaatst:

is het gratis want er staat buy now ?

Geplaatst:

is het gratis want er staat buy now ?

Het bestand download je van de server van Kaspersky zelf. Op de site van Kaspersky staat hetzelfde bestand op dezelfde server en wordt het daar een trial genoemd. Dus na een maand moet je inderdaad betalen. :Y

Geplaatst:

Weet iemand hoe ik windows mail kan opnieuw opstarten of instaleren of zoiets.

Want ik heb dat nodig voor mijn mail en nu krijg ik geen berichten meer, maar er zitten geen vierussen op ik heb gescand met bulgard :Y

Geplaatst:

Want ik heb dat nodig voor mijn mail en nu krijg ik geen berichten meer, maar er zitten geen vierussen op ik heb gescand met bulgard :Y

Je bedoelt het programma Windows Live Mail?

Dat kan je hier downloaden :)

Geplaatst:

Je bedoelt het programma Windows Live Mail?

Dat kan je hier downloaden :)

nee geen chat

maar gewoon windows mail,

je weet wel gewoon een inbox en een uitbox

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...