Jump to content

VIRUS: HELP!

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds kort heeft er zich een virus op mijn pc geinstalleert. Het is niet echt een virus wat schade aanbrengt in mijn pc. Maar iedere keer als ik bijvoorbeeld mijn muziek map wil openen, krijg ik een berichtje met critical error, in dit berichtje staat dat er zich een zwaar virus bevind op mijn pc, die moet worden verwijdert, door software te downloade, dus wanneer je ja klikt kom je op een vervalste site.

Ik heb meerdere malen gescanned met Mcaffee, en Adaware, maar die konden niets vinden. Aub Hoe moet ik dit k*t bericht van mijn pc afhalen

groeten Tim

Geplaatst: (bewerkt)

Gebruik je Limewire, Kazalite of wat anders? Daar kan het aan liggen, omdat je daarmee virussen op je PC of andere niet- welkoms dingen op je pc kan krijgen

Wat je ook kan doen is Windows Media Player (of als je wat anders heb) verwijderen, en opnieuw installeren.

En wat gebeurt er als je op "Nee" drukt?

Of maak eens een printscreen. Dat kan je maken door op de knop naast F12 te drukken (daar zit hij meestal), er staat op: prt scr. Als je daar op drukt, maar hij een foto van je scherm. Ga dan naar Paint, druk op " Bewerken" en dan op "Plakken". Dan opslaan, en via www.tinypic.com, www.imageshack.us, of via GTAForum te uploaden.

@Hierboven:

Hij zei toch dat hij z'n pc met McAfee heeft gescant?

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Geplaatst: (bewerkt)

Download HijackThis:

http://www.download.com/Trend-Micro-Hijack...4-10227353.html

Na de installatie klik je op: ''Do a systemscan and save a logfile''. Na het scannen opent er een kladblok. Post deze Hijackthis logje, hier op Nucia forums. (Omdat je hier waarschijnlijk geen Hijack helpers vind).

Meld er wel bij dat je een bericht krijgt dat je een virus hebt etc. en zeg ook dat je gescant hebt met McAfee en Ad-aware.

Als een Hijack helper je helpt, moet je een paar regeltjes krijgen die je moet deleten. Start Hijackthis, klik nu op ''Do a systemscan only''. Wanneer die klaar is, vink je de regeltjes die de Hijackhelper gepost heeft aan en delete je ze.

Het kan ook dat de Hijackhelper je andere instructies geeft.

Hopelijk is je probleem dan opgelost.

Let op: Je krijgt waarschijnlijk (lijkt mij) altijd binnen 2 dagen een antwoord.

Succes. :Y

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

ik heb een soortgelijk probleem gehad

je moet hiervoor malwarebytes' antimalware gebruiken, werkt in 1 keer!

www.malwarebytes.org/mbam.php

ps: de trial versie is genoeg om 1keer te scannen, en da's precies genoeg :tu:

Geplaatst:

MCAffee en AdAware vind ik zelf shitty :D

Ik zou je aanraden om Kaspersky Anti-Virus / Internet Security aan te schaffen, werkt erg goed.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...