Gta-killer Geplaatst: 15 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 (bewerkt) Onze vorige harde schijf was kapot en daarom hebben we er een nieuwe in laten zetten. Omdat de vorige (120 GB = 114 GB) wat aan de kleine kant was hebben we meteen gekozen voor een van 250 GB. Bij de winkel hebben ze alle data van de vorige harde schijf overgezet naar de nieuwe. Ik denk dus dat ergens in die gegevens ook stond hoeveel geheugen de harde schijf heeft, oftewel de 250 GB harde schijf denkt dat hij onze vorige harde schijf is van 114 GB was. Ik vroeg me dus af hoe ik hem normaal moet krijgen, zonder dat ik alle gegevens verloren gaan door te formatteren ofzo. Bewerkt: 15 augustus 2008 door Gta-killer Reageren
GTA Monster Geplaatst: 15 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 Laat al je clusters scannen met een tooltje van Microsoft dat je kan vinden in je Systeemwerkset te vinden bij Menu Start. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 15 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 Laat al je clusters scannen met een tooltje van Microsoft dat je kan vinden in je Systeemwerkset te vinden bij Menu Start. Bij systeemwerkset staan bij mij (Windows XP heb ik) alleen: Beveiligingscentrum geplande taken schijfdefragmentatie schijfopruiming speciale tekens systeemherstel systeeminfo Windows activeren Windows bestanden en instellingen overzetten Geen van deze leek mij een programma om clusters te scannen, is het toch een van deze of waar moet ik het anders vinden / downloaden? Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 15 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 (bewerkt) Het is mogelijk dat je moederbord niet meet dan 114 gb ondersteund, In dat geval moet je je harde schijf opdelen in 3 partities van b.v. 100,100 en 50 gb. Bewerkt: 15 augustus 2008 door phantom Reageren
Gta-killer Geplaatst: 15 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 Het is mogelijk dat je moederbord niet meet dan 114 gb ondersteund, In dat geval moet je je harde schijf opdelen in 3 partities van b.v. 100,100 en 50 gb. Dit is mijn moederbord: [*]Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc. [*]Model: K8V-X [*]BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. [*]BIOS Model: Rev 2.00 Harde schijf is via sata aangesloten, maar kan me niet voorstellen dat me moederbord niet meer ondersteund. Zo heel oud is die ook weer niet. Reageren
Tjerk Geplaatst: 15 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 Het ligt aan Windows XP. In de begintijd van Windows XP waren er namelijk nog geen harde schijven van meer dan 120Gb. Maar het schijnt dat als je Service pack 2 van Windows XP installeert, dat windows XP dan wel je hele harde schijf kunt zien. Reageren
Naudin Geplaatst: 15 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2008 Als je een oudere versie van de Flitskikker Infotool gebruikt is de harde schijf bug nog niet gefixt. Dus als je die gebruikt even updaten en dan nog eens kijken. Of gewoon bij deze computer rechtermuisknop op de schijf en dan eigenschappen. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 16 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2008 Als je een oudere versie van de Flitskikker Infotool gebruikt is de harde schijf bug nog niet gefixt. Dus als je die gebruikt even updaten en dan nog eens kijken. Of gewoon bij deze computer rechtermuisknop op de schijf en dan eigenschappen. Niet alleen flitstikker infotool geeft aan dat me harde schijf 114 GB is, ook eigenschappen bij deze computer en zelfs bij defragmenteren geeft die maar een totaal van 114 GB aan Het ligt aan Windows XP. In de begintijd van Windows XP waren er namelijk nog geen harde schijven van meer dan 120Gb. Maar het schijnt dat als je Service pack 2 van Windows XP installeert, dat windows XP dan wel je hele harde schijf kunt zien. Er staat nu service pack 3 op, allen die is niet op de harde schijf geinstalleerd maar gewoon overgezet van me oude harde schijf, net als alle andere data. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 16 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2008 download en draai ubuntu ns, die hoef je niet te instaleren om m te kunne gebruiken, dan zie je of het aan je moederboard ligt, of aan windows. Als linux m ook niet als een 250 gb ziet, ligt het of aan je moederboard of aan de harde schijf Reageren
Gta-killer Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Misschien dat iemand hier iets uit kan halen: Ook heb ik ergens gezien dat de datum van het stuurprogramma 1-7-2001 is (stuurprogrammaversie 5.1.2535.0) misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben? Reageren
Tjerk Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Hij ziet in ieder geval wel de totale grote, maar dat is niet toegewezen. Er bestaan programma's om de 'niet toegewezen ruimte' weer bij de harde schijf terug de stoppen, zodat je weer de normale capiciteit hebt. Helaas ken ik maar een programma die dat kan, en die is niet gratis. Reageren
FerryN Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Hij ziet in ieder geval wel de totale grote, maar dat is niet toegewezen. Er bestaan programma's om de 'niet toegewezen ruimte' weer bij de harde schijf terug de stoppen, zodat je weer de normale capiciteit hebt. Helaas ken ik maar een programma die dat kan, en die is niet gratis. Of opnieuw installeren en dan van de overige ruimte een partitie maken. Was bij mij ook, nu heb ik gewoon de volle 300 gig(320gig). Reageren
Gta-killer Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 (bewerkt) Hij ziet in ieder geval wel de totale grote, maar dat is niet toegewezen. Er bestaan programma's om de 'niet toegewezen ruimte' weer bij de harde schijf terug de stoppen, zodat je weer de normale capiciteit hebt. Helaas ken ik maar een programma die dat kan, en die is niet gratis. Of opnieuw installeren en dan van de overige ruimte een partitie maken. Was bij mij ook, nu heb ik gewoon de volle 300 gig(320gig). Je bedoeld Windows opnieuw installeren? dat is beetje erg veel werk want staan veel programmas ect op die ik dan zeker ook opnieuw moet installeren. Zeker als het met programmetje heel makkelijk te doen is. Hij ziet in ieder geval wel de totale grote, maar dat is niet toegewezen. Er bestaan programma's om de 'niet toegewezen ruimte' weer bij de harde schijf terug de stoppen, zodat je weer de normale capiciteit hebt. Helaas ken ik maar een programma die dat kan, en die is niet gratis. Ach alles is toch gratis aan te komen op het internet Als je naam geeft kan ik wel even zoeken of naar soortgelijk programma zoeken Bewerkt: 17 augustus 2008 door Gta-killer Reageren
Tjerk Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Ach alles is toch gratis aan te komen op het internet Als je naam geeft kan ik wel even zoeken of naar soortgelijk programma zoeken Partition Magic 8.0. Maar hij schijnt plotseling gratis te zijn, maar als hij toch beperkingen oplegt, kun je altijd nog de echte versie dwnldn: Kluk Reageren
Gta-killer Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Ach alles is toch gratis aan te komen op het internet Als je naam geeft kan ik wel even zoeken of naar soortgelijk programma zoeken Partition Magic 8.0. Maar hij schijnt plotseling gratis te zijn, maar als hij toch beperkingen oplegt, kun je altijd nog de echte versie dwnldn: Kluk Gratis versie heeft inderdaad beperkingen, je kan wel alles gaan veranderen maar als je op apply drukt staat er koop volledige versie om het toe te passen. Maar dankzij programma naam heb ik verder gezocht op google en kwam toen ergens uit waar stond dat je via: configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> schijfbeheer daar kan je een nieuwe partitie maken en alle ongebruikte ruimte toevoegen. Via die manier heb ik het niet aan de C schijf kunnen toevoegen, maar zo is het ook wel goed met een 2de partitie. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.