Jump to content

Details Windows 7 in oktober.

Recommended Posts

Geplaatst:
Microsoft gaat in oktober details vrijgeven over de opvolger van Windows Vista. Deze week begon Microsoft met een blog over de vorderingen bij het maken van het nieuwe systeem.

Dat meldt de BBC. Het nieuwe besturingssysteem, dat nu bekend is onder de werktitel Windows 7, moet in januari 2010 uitkomen. Op twee conferenties in oktober zullen ontwikkelaars werk voor het eerst gaan demonstreren. Tot vandaag hield Microsoft angstvallig zijn mond over de nieuwe mogelijkheden in Windows 7. Volgens het nieuwe blog wilde men geen functies noemen die het uiteindelijk toch geen onderdeel zouden gaan uitmaken van het nieuwe pakket, een fout die het bedrijf met Windows Server 2008 al wel eens maakte. Daarnaast zou een te uitgebreide vooruitblik op de volgende Windows-versie van negatieve invloed kunnen zijn op de verkoop van Windows Vista. Of er op het nieuwe log veel onthullingen komen valt dan ook nog te bezien.

Enkele dingen zijn wel al bekend over het nieuwe systeem. Windows 7 is gebaseerd op de kern van Windows Vista, maar zal een nieuwe gebruikservaring gaan bieden. 'Touch' wordt het toverwoord, met een speciaal scherm kun je straks allerlei functies met je vingers bedienen. Daarbij kun je meerdere vingers tegelijk gebruiken. Ook zullen de verschillende onderdelen van Windows Live (het oude MSN, Hotmail, online tekstverwerken enzovoorts) veel meer door alle onderdelen worden verwoven. Ook wordt het nieuwe systeem waarschijnlijk nog grafischer.

Op het blog stellen de schrijvers dat er al sinds de introductie van Vista, nu 18 maanden geleden, hard is gewerkt aan een opvolger. Windows 7, waarvan de handelsnaam nog bekend gemaakt moet worden, komt als het goed is precies drie jaar na de introductie van Windows Vista in de winkel te liggen. Windows XP heeft ruim vijf jaar in de schappen gelegen als vlaggenschip.

Geplaatst:

Ik vind het best wel snel eigenlijk.. :{:cab:

Ook wordt het nieuwe systeem waarschijnlijk nog grafischer.

Dat hoop ik niet. :cry: Ik haat al die neppe effecten in Windows. Alsof je daar wat aan hebt..

Geplaatst:
Ik vind het best wel snel eigenlijk.. :{:cab:
Ook wordt het nieuwe systeem waarschijnlijk nog grafischer.

Dat hoop ik niet. :cry: Ik haat al die neppe effecten in Windows. Alsof je daar wat aan hebt..

ja dat maakt het alleen maar nog onoverzichtelijker. Waarom maken ze niet gewoon een zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk systeem als XP. Vista is niks geworden, en willen ze nog eens de kern van Vista gebruiken en NOG grafischer maken,. Als je het mij vraagt wordt dit weer een flop.

Geplaatst: (bewerkt)

ik zweer trouw aan m'n XP'tje zolang er geen vervanger is voor Vista, en als die vervanger dan niet wordt uitgeroepen als flop door Bill Gates in hoogsteigen persoon, overweeg ik dat wel aan te schaffen. :Y:cya:

EDIT: typo :$

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:
ik zweer trouw aan m'n XP'tje zolang er geen vervanger is voor Vista, en als die vervanger dan niet wordt uitgeroepen als flop door Bill Gates in hoogsteigen persoon, overweeg ik dat wel aan te schaffen. :Y:cya:

EDIT: typo :$

Same here ;)

Geplaatst:

Ik ga binnenkort een PC kopen met Windows Vista, maar het is- vind ik- veel te vroeg voor al een opvolger voor Windows Vista. Wat heb je trouwens een die touch bullshit? Moet je weer een scherm kopen, word het in no-time vuil.. Als je wil kan je een beta versie van Windows 7 downloaden op een virtuele partitie, die heeft een grote PC kenner, een goeie vriend van me. Vandaag ga ik er eens naartoe, kan ik wat bekijken. Ik hoop dat ze XP- door dat ze nu weer 2 generaties verder liggen dan XP nu- nog lang word ondersteunt in 2010.. Ik ga in 2010 net m'n nieuwe PC kunnen kopen, mét Windows Vista, waarschijnlijk zullen ze wel nog PC's verkopen met Windows Vista zeker? Anders koop ik een 2dehands hoor. Ik vind het veel te vroeg.. Tja, nog maar 2 jaar Vista, die trouwens nog niet zo op punt gesteld is, weer een nieuwe Windows... Laat ons eerste nog genieten van wat er nu op de markt is..

Geplaatst:

Ik heb echt geen zin in al dat 'touch' gezeik :t .

Komaan, dan is het toch geen pc meer.

Dus binnen 2 jaartjes als we GTA aan het spelen zijn, en we moeten iemand vermoorden. Duwen we er eens met onze vinger op en hij is dood ofwat :bonk: .

Nee hoor, ik vind het toetsenbord en muis een prachtige uitvinding, dus laat het ook zo...

Tenminste toch als ze dat Touch gedoe letterlijk nemen.

En weer een nieuwe windows? Nuja zoveel slechter kan Windows Vista toch niet, dus dat is al een meevaller.

Als hij terug wat meer naar XP gaat vind ik het prima :Y .

En nog grafischer?

Zo grafisch als vista is wel mooi hoor, maar je kan ook overdrijven

Geplaatst:

MS vraagt erom dat mensen een gedowntunede geripte versie van WIndows gaan downloaden waarmee je meer snelheid en functionaliteit hebt. Okay, al dat blingbling is mooi voor een tiener die alleen MSN'ed en niet veel geeft om goede games. Srsly, waarom heb je als je op Windows Vista speelt betere hardware nodig? Waar in hemelsnaam zijn al die processen goed voor? O.O

Je hebt er maar een paar nodig, die zijn om Windows levend te houden. De rest kan voor mijn part helemaal uit, wat ik dan ook uitzet.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat is de reden dat ik het verloopig nog bij Windows XP houd. Ik heb 6 processen draaien soms ofzo :7. Ik wil geen Windows met een uitgebreide gebruikersinterface etc etc. Ik wil gewoon een basis lichtgewicht desktop die ik naar eigen smaak kan aanpassen. BTW, Toetsenbord en muis blijven voor gaming. MS heeft het touch gedeelte alleen gewild voor "gewone" consumenten.

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:
Dat is de reden dat ik het verloopig nog bij Windows XP houd. Ik heb 6 processen draaien soms ofzo :7. Ik wil geen Windows met een uitgebreide gebruikersinterface etc etc. Ik wil gewoon een basis lichtgewicht desktop die ik naar eigen smaak kan aanpassen. BTW, Toetsenbord en muis blijven voor gaming. MS heeft het touch gedeelte alleen gewild voor "gewone" consumenten.

6? Zelfs met alle onnodige processen houd je er minimaal 10 ofzo over :puh:

Geplaatst:
Okay, al dat blingbling is mooi voor een tiener die alleen MSN'ed en niet veel geeft om goede games.

Precies! Ik bedoel, wtf moet je met dit?

Mijn dunne armpjes worden vast wel moe van al die foto's te verplaatsen en in/uit te zoomen. Mochten ze toch in 2010 zulke onzin gaan maken, ga ik gewoon Macintosh gebruiken. :cab:

6? Zelfs met alle onnodige processen houd je er minimaal 10 ofzo over

Pff.. Ik heb er 52. :bonk:

Geplaatst:
Okay, al dat blingbling is mooi voor een tiener die alleen MSN'ed en niet veel geeft om goede games.

Precies! Ik bedoel, wtf moet je met dit?

Mijn dunne armpjes worden vast wel moe van al die foto's te verplaatsen en in/uit te zoomen. Mochten ze toch in 2010 zulke onzin gaan maken, ga ik gewoon Macintosh gebruiken. :cab:

6? Zelfs met alle onnodige processen houd je er minimaal 10 ofzo over

Pff.. Ik heb er 52. :bonk:

Angry German Kid + Touch = fail.

En als je nou vieze vingers hebt? BIj een muis kun je het er makkelijk afdoen, maar bij een scherm verneuk je het scherm :|

Geplaatst:

Waarschijnlijk kan je het ook met een soort pennetje bedienen, zoals bij de DS. Wie weet komen er dan eindelijk veel verschillende soorten voor alle soorten handen. :D

Geplaatst:

Kijk eens naar Gangsta's filmpje.

Hoe hij die foto's (probeert) te verslepen enzo, het werkt geneens deftig. :puh:

Als ze dit door apple lieten doen, zou het in ieder geval beter werken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...