Jump to content

PSP 2

Fuffie

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Sony, blijkbaar doodsbenauwd dat mensen het apparaat ooit daadwerkelijk zullen gebruiken om te gamen, is van plan om de opvolger van de PSP uit te rusten met een camera en streaming video mogelijkheden.

Dat zegt althans de site PSPworld. Ze maken gebruik van een "anonymous source", dus hoe betrouwbaar de informatie dan is laten we nog even in het midden. Het klinkt in ieder geval wel interessant en ik kan me ook goed voorstellen dat dit inderdaad de kant is die Sony op wil met de PSP.

"De volgende versie van Sony's PSP zal zijn uitgerust met een digitale video camera die gebruikers in staat stelt live video beelden naar de Playstation 3 te streamen. Deze functie, die gebruik maakt van de Wi-Fi ondersteuning door de PSP, zal worden gepromoot als de nieuwe manier om onderweg met je vrienden te praten.

Volgens onze anonieme bron zal de "PSP 2" inderdaad ook het NAND flash geheugen hebben waar onlangs al geruchten over opdoken. Hoewel er daarbij op dit moment wordt uitgegaan van 8GB zal de eerste generatie van het nieuwe model slechts worden uitgerust met 4GB geheugen. Sony krijgt het ook nog voor elkaar om de opvolger ca. anderhalve centimeter kleiner te maken. Hij zal worden verkocht in 3 verschillende kleuren - zwart, wit en zilver.

Andere bronnen beweren dat de kleine camera een al bestaand model is die op dit moment ook wordt gebruikt in verschillende Sony Ericsson mobiele telefoons. Hij zal gebruikers ook in staat stellen om foto's te maken, naast de al genoemde video streaming. De camera komt onder het scherm van de PSP te zitten, waar in het huidige model het PSP logo zit.

De video streaming van de nieuwe PSP zal in de markt worden gezet als een absolute must-have aanvulling op de aankomende PS3 console. Hoewel technische details op dit moment nog niet aanwezig zijn, vertellen onze bronnen dat het streamen wordt mogelijk gemaakt door de Playstation HUB service, Sony's tegenhanger van Xbox Live."

Het klinkt allemaal erg intrigerend. Als Sony dit werkelijk waar kan maken (nog maar zeer de vraag totdat we concrete informatie van Sony zelf horen) liggen ze op online gebied mijlenver voor op Nintendo en zelfs op Microsoft. Mensen met een PSP staan straks gewoon 24 uur per dag in verbinding met hun Playstation 3. Telefoongesprekken lopen vloeiend over in online gaming sessies en je online tegenstanders heb je continu met een videostream in beeld. Welcome change indeed.

Bron: PSPWorld

Is dit waar, of een gerucht ?

Want mijn vriend is benieuwd.

Bewerkt: door Fuffie
Geplaatst:

Er is wel een concept voor PSP2, wat dus betekent dat hij komt (niet vastgesteld maar dat lijkt mij, ze proberen altijd nieuwe dingen uit om geld te verdienen) Maar zoals ik al zei, het is nog maar een concept. Ik denk dat hij pas over 2 jr uitkomt ofzo, ik weet niet eens of het dan nog een spelcomputer is, het is meer een GSM/PC/Spelcomputer.

Anyway, klinkt wel leuk...

Geplaatst:

Zoals Masturmind al zegt zal de eventuele opvolger van de PSP de komende wee jaar nog niet verschijnen, want de PSP doet het nog te goed. Als je kijk naar Japan verkoopt de PSP als het goed is beter dan de Wii en 360, dus is er nog geen redenen voor Sony om een nieuwe PSP te introduceren. Zullen de verkoopcijfers dalen dan word de kans groter dat er een nieuwe PSP opkomst is. :)

Geplaatst:
Was de PSP Slim & Lite dan niet de PSP 2?

Dat is de verbeterde versie van de FAT. ;) Verder duiken er geruchten op at er weer een verbeterde versie komt, maar dat is niet echt de moeite, want daarin veranderen maar 2 knoppen en de wifi antenne.

Geplaatst:

Ja hoor. Heb ik een paar weken geleden een psp gekocht gaan de geruchten al weer rond over de psp 2. :duh:

En wat die informatie betreft, die boeit mij vrij weinig. Het cameratje en ingebouwt flash geheugen is wel interessant. Voor de rest is het alleen maar een betere conectie en functies met de ps3. Ik koop een console om op te gamen en niet om er met een andere console ongein me te kunnen uithalen. Nee, wat ik wil weten over dat nieuwe ding is hoe veel mhz de nieuwe processor heeft. Of ze de batarij verbeteren, of hij backward comptable is, of er nou echt een 2e analoge stick komt. Dingen die met het gamen op de console te maken hebben en niet wat je er mee kan op een andere console die ik toch nooit zal kopen omdat hij te duur is en de spellen me er niet voor aanstaan.

Geplaatst:
Was de PSP Slim & Lite dan niet de PSP 2?

Dat is de verbeterde versie van de FAT. ;) Verder duiken er geruchten op at er weer een verbeterde versie komt, maar dat is niet echt de moeite, want daarin veranderen maar 2 knoppen en de wifi antenne.

En ik maar denken dat de Sim & Lite nummer 2 was :puh:. Het wordt maar afwachten, hopelijk word het net zo goed als de DS, want dat is ook een perfect ding :tu:.

Geplaatst:

Wel een mooi ding zo te zien, evenals de PS3 met 160GB die Sony gister aankondigde op de Leipzig gameconference. Maar voor mij is het geen reden om een nieuwe PSP aan te schaffen aangezien me PSP van de eerste generatie nog prima mee gaat :Y

Geplaatst:

volgens psp-forum.nl is van deze psp alleen het scherm sneller waardoor je geen "loopsporen" ziet (het mannetje verdwijnt niet direct, maar delen van de vorige beweging blijven altijd nog even in beeld). Voor de rest istie iets kleiner, iets dunner, meer afgeronde vormen, en heeftie een ingebouwde microfoon. Geen sterkere proccessor oid. Als je daarom nu een nieuwe zou moeten kopen....

een storm in een glas water dus als je het mij vraagt

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zag net op IGN dat er een PSP 3000 komt (Blijkbaar stond de PSP slink bekent als PSP 2000)

Hier is meer info: >klik<

Bewerkt: door Masturmind
Geplaatst:
Niet echt wat je zegt een nieuw revolutionair design.

De PSP is toch prima zoals 'ie nu is? Ik vind hem goed in de hand liggen en hij is eigenlijk precies groot genoeg. Niets over te klagen dus. Wel vond ik hem een beetje blokkerig maar daar hebben ze al wat aan gedaan, hij ziet er lekker smooth uit. Laat maar komen, zou ik zeggen! :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...