Jump to content

mod aanbrengen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

het is misschien wel de duizende topic die jullie zien over hoe iemand een mod aan moet brengen, maar door een of andere manier is het me nog niet echt duidelijk.

ik heb namelijk geprobeerd om een mod aan te brengen (GTA3.img loaden in IMG tool, .tff vervangen, rebuilden en game starten), maar kennelijk is de manier die ik gebruik niet de goeie.

kan iemand me vertellen waar ik de fout in ga?

grts Mark

Edit: ik heb nu een uitgebreide handleiding gevonden... dus het aanbrengen is nu gelukt... de enige vraag die ik nu heb... als ik een auto heb vervangen met een andere gemodde auto (stratum verwisseld voor een mazda RX8) hoe kan ik dan die Mazda RX8 vinden? is dat te doen met een cheat, of meot ik hem ergens opzoeken?

Edit2: als ik nu gta op wil starten, en ik klik op start game ; load game ; green doo (das mijn missie) dan blijft ie vast zitten tijdens het laden... waar ligt dat eigenlijk aan?

grts Mark

Bewerkt: door MarkStraatman
het is misschien wel de duizende topic die jullie zien over hoe iemand een mod aan moet brengen, maar door een of andere manier is het me nog niet echt duidelijk.

ik heb namelijk geprobeerd om een mod aan te brengen (GTA3.img loaden in IMG tool, .tff vervangen, rebuilden en game starten), maar kennelijk is de manier die ik gebruik niet de goeie.

kan iemand me vertellen waar ik de fout in ga?

grts Mark

Edit: ik heb nu een uitgebreide handleiding gevonden... dus het aanbrengen is nu gelukt... de enige vraag die ik nu heb... als ik een auto heb vervangen met een andere gemodde auto (stratum verwisseld voor een mazda RX8) hoe kan ik dan die Mazda RX8 vinden? is dat te doen met een cheat, of meot ik hem ergens opzoeken?

Edit2: als ik nu gta op wil starten, en ik klik op start game ; load game ; green doo (das mijn missie) dan blijft ie vast zitten tijdens het laden... waar ligt dat eigenlijk aan?

grts Mark

Reactie op Edit:

Je kan hem vinden op de locatie waar de stratum staat.

Hier

Reactie op Edit2:

Waarschijnlijk heb je niet de vereiste versie voor het gebruiken van die mod of is de mod niet goed. Ik raad je aan om alles terug te zetten als je een backup hebt gemaakt. anders opnieuw installeren. Op deze website kun je goeie mods vinden voor San Andreas die gegarandeerd werken.

Bewerkt: door WaRioRZ
Geplaatst:

Je kan even checken welke versie je hebt. :Y

Hoe zie ik welke versie ik heb?

V1: Je ziet rechtsonder in het startmenu van SA niks.

V1.1: Je ziet rechtsonder in het startmenu V1.1 staan.

V2: Je ziet rechtsonder in het startmenu V2 staan.

Als je V2 hebt kun je niet modden en zal je spel blijven hangen bij het laden. Dan moet je deze downgrader downloaden en SA patchen. Daarna moet het modden wel lukken. :)

ik heb versie 2, de script.img is 562kb...

eens kijken als ik die downgrader gebruik...

btw, waar kan ik eigenlijk zien dat mijn versie gedowngrade is?

Edit: ik heb nu de downgrade patch gedownload en het bestand (volgens mij de gta-sa.exe) gepatcht.

hierna heb ik de 2 bestanden van een mod gedownload, de naam veranderd van de bestanden in de bestanden die er orgineel in zaten (bij mij heb ik ze veranderd in peren.txd en peren.dff)

maar als ik nu naar gta ga, is het spel zo gigantisch langzaam :S

is dit normaal of is hier nog wat aan te doen?

Bewerkt: door MarkStraatman

Ik heb er zelf nooit op gelet of er rechtsonder in het beginscherm nou wat verandert (of er niets meer zal staan of dat er nog gewoon wat blijft staan), maar in feite zou je dat gewoon moeten testen door GTA San Andreas op te starten of de patcher opnieuw te starten. Als hij al gepatcht is, zal er voordat de patch z'n werkt doet nog de melding 'Nothing to do, files are already updated' verschijnen;heb je 't nog niet gedaan, doet de patch gewoon z'n werk en kan je modden.

Als je wilt modden, moet je bestanden aanpassen. Modden is de korte naam van modificeren, wat aanpassen betekent..je moet dus niet dingen gaan aanbrengen die er niet horen te zijn (waaronder ik (als voorbeeld) 'blistac.dff' naar 'peren.dff' versta). Je zult dus (als voorbeeld) 'blistac.dff' met 'blistac.dff' vervangen, en 'blistac.txd' met 'blistac.txd'. Ga niet namen aanpassen, als je dat doet zal je de Blista Compact (als voorbeeld) ook niet tegenkomen ('blistac.dff' is de .dff van de Blista Compact, vandaar). Gewoon doen wat er in de tutorials wordt beschreven, kan er niets mis gaan. :)

Een andere mogelijkheid is dat je videokaart (en/of bijbehorende drivers/aanstuurprogramma's) niet up-to-date zijn. Kijk eerst maar of het met de vorige mogelijkheid werkt, mocht dat niet zo zijn, leg ik (of een ander) dat ook wel even uit..

P.S. Via de 'script.img' je versie bekijken kan wel, al geeft die de versie voor de savegames aan. Die van GhostRider geeft die voor het modden aan.

Bewerkt: door VWO-er

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...