Jump to content

Twee keer GTA SA op 1 Pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, is het mogelijk om 2x GTA SA te instaleren op 1pc?, Zodat ik 1tje met allemaal gemodde auto's heb bijv. en eentje helemaal normaal?

Geplaatst: (bewerkt)

dat is wel mogelijk :duh:

installeer je San andreas, kopieer en plak gewoon zoveel keer als je wil de geïnstalleerde San andreas map in de c/program files/rockstar games, en mod enkel in een van die mappen (die je een andere naam kan geven, bv. gta san andreas modded version).

als je de gemodde san andreas wil opstarten, klik je gewoon op de GTA_SA.exe in die map.

wil je de schone san andreas spelen, klik dan op de exe in de map waarin je niet gemod hebt, enzovoort. ^_^

ik heb zo'n stuk of 5 san andreas mappen: één goed gemodde, een met de mistery mod, een met de modern mod, een schone, en nog een. :D

:cya:

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:

Jah maar dat is juist het probleem ,ik heb nu een gemode versie.. maar wil dus ook gewone erbij.. maar die kan ik nu dus niet instaleren :(

Geplaatst:

maak gewoon een backup (kopieer, niet knip!) van die gemodde map, en plak 'm ergens in mijn documenten ofzo.

uninstall nu san andreas, en hij zal de map in de c-schijf verwijderen, maar die in documenten laten staan. (bij mijn weten toch. :cab: )

installeer nu san andreas terug met je schijfje, en hij zal een schone map plaatsen in rockstar games.

knip en plak dan desgewilds die san andreas uit mijn documenten weer in de map rockstar games.

(is niet echt nodig, je kan ook gewoon die laten staan daar.)

en voila, dan heb je een niet-gemodde san andreas (die die je juist geinstalleerd hebt) en de gemodde versie, die je gewoon even geback-upt hebt. ^_^

Geplaatst:
maak gewoon een backup (kopieer, niet knip!) van die gemodde map, en plak 'm ergens in mijn documenten ofzo.

uninstall nu san andreas, en hij zal de map in de c-schijf verwijderen, maar die in documenten laten staan. (bij mijn weten toch. :cab: )

installeer nu san andreas terug met je schijfje, en hij zal een schone map plaatsen in rockstar games.

knip en plak dan desgewilds die san andreas uit mijn documenten weer in de map rockstar games.

(is niet echt nodig, je kan ook gewoon die laten staan daar.)

en voila, dan heb je een niet-gemodde san andreas (die die je juist geinstalleerd hebt) en de gemodde versie, die je gewoon even geback-upt hebt. ^_^

het is ook anders mogelijk. Maak gewoon een nieuw account aan en instaleer hem dan daar opnieuw, maar die andere manier is wel veel handiger denk ik ;)

Geplaatst:
duh natuurlijk kan dat ik heb 2x vice city op mijn

pc

een op lokale schijf c:

en op dataschijf d:

snapje!!!

data schijf leg is uit

Geplaatst:
duh natuurlijk kan dat ik heb 2x vice city op mijn

pc

een op lokale schijf c:

en op dataschijf d:

snapje!!!

data schijf leg is uit

De C schijf is altijd de standaard schijfnaam van windows.

Maar je kan je schijven in zogeheten partities opdelen. Bijvoorbeeld:

Je harde schijf (C schijf dus) is 250GB. Deze wil je opdelen in partities. Dan maak je er bijvoorbeeld 5 partities van. Zoals:

C partitie > 50GB

D partitie > 50GB

E partitie > 50GB

F partitie > 50GB

G partitie > 50GB

Partities zijn, zo vind ik zelf, erg handig. Want ik heb een partitie waar ik games op zet, een voor foto's en video's en nog een voor programma's. Het schijnt dat je pc er ook minder traag van wordt.

Greetzz

GTAgangsta :cya:

een op lokale schijf c:

en op dataschijf d:

data schijf leg is uit
Dat is gewoon precies hetzelfde. Elke computer heeft een of meerdere hardeschijven. Afhankelijk van hoe jij je partities verdeelt hebt, krijg je bijvoorbeeld een C:, D:, E: en F: schijf. (Dit is zo bij mij, ik heb 2 SATA schijven elk verdeeld in 2 partities.) Deze heten allemaal standaard Lokaal Station in Windows (XP). Je kunt ze natuurlijk zelf andere namen/labels geven. iefen heeft waarschijnlijk 2 partities op zijn computer. Met lokale schijf bedoelt hij de C: schijf en met dataschijf de D: schijf. Het is verder hetzelfde. Het is overigens niet nodig om GTA SA op 2 verschillende partities te installeren. (Dit is anders als je een XP/Vista Dualboot-systeem wilt opzetten.) Het maakt feitelijk niks uit waar je je GTA('s) installeert.

Edit @ senneken: Niet helemaal waar. Zoals je kunt zien reageren GTAgangsta en ik op de vraag van cavorpa, die niet wist wat er met dataschijf bedoeld werd. We verduidelijken de boel een beetje voor hem. Alleen reageerden we op hetzelfde moment waardoor het er nu 2 keer staat. De vraag van de topicstarter was inderdaad al opgelost.

Bewerkt: door K.O.

En je kan de SA map gwoon kopieren naar een andere partitie. Als je mods heb zou ik hem als ik jou was ff opnieuw installeren en dan die 'schone map' kopieren. Dan weer modden op de oude.

Bewerkt: door GTAgangsta

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...