demontventoux Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 (bewerkt) M'n titel is waarschijnlijk niet zo duidelijk, maar kan het niet echt goed beschrijven. Wat ik zou willen proberen maken is om een parcours dat ik heb gefietst op een wegenkaart aanduiden, van start tot finish met een lopende lijn. Vb (maar moet wel een lopende lijn zijn) : Op deze kaart dus bijvoorbeeld de weg laten "lopen" van Etampes naar Paris. (dit is maar een voorbeeld natuurlijk) Met welk programma doe ik dit het best? ---- Als dit gelukt is, is het dan ook mogelijk om, terwijl de lijn loopt, onderweg er informatie bij te voegen die verschijnt? Weer vb op die kaart, dat als de lijn bij die twee 4'en komt (dat zijn colletjes), er een informatie"bordje" verschijnt met daarop vb: [Col maaktnietuit] Hopelijk begrijpen jullie zo'n beetje wat ik wil bedoelen Alvast bedankt Bewerkt: 17 augustus 2008 door demontventoux Reageren
M4X Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Zo een geel lijntje om het parcours aan te duiden kan je vrij gemakkelijk maken met Adobe Photoshop. Als je Photoshop hebt, dan raad ik je aan het op deze manier te proberen: 1) Maak een nieuwe layer aan met Shift + Ctrl + N 2) Selecteer een zwarte ronde brush, ongeveer 3 a 4 px, ongeveer de breedte die de zwarte lijn bij het voorbeeld moet zijn. 3) Trek nu hiermee de weg over die je hebt gefiets 4) Ga naar Edit -> Stroke, en zet hem op 'outside'. Typ bij het aantal px de breedte van de gele lijn in, ik denk ongeveer 8-10. Zo een pop up informatie bordje weet ik niet, wel kan je er tekst bijschrijven in bijvoorbeeld zo een stripwolkje dat er dan boven hangt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.