Venzio Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Ik weet dat ik hiervoor nog een topic hebt geopent, maar ik wil een groene Hyperlink weet iemand die css code ? Reageren
GTA Monster Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Naar mijn weten bestaan die niet.. Reageren
Venzio Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Die bestaan wel, kijk maar op habbobook.com.. Reageren
Froodooo Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Neem hier eens een kijkje. Als je alleen de kleur van een hyperlink wilt veranderen, ziet de code er ongeveer zo uit: <A HREF="pagina.html" STYLE="color: **vul hier je kleur in**">Link</A> Reageren
Venzio Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Bedankt , Hij werkt! Reageren
Woetsha Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 (bewerkt) Als je alle kleuren van links op een pagina wilt veranderen kan je beter dit gebruiken. <head> <style type="text/css"> a { color: **vul hier je kleur in**; } </style> </head> Bewerkt: 17 augustus 2008 door Woetsha Reageren
Timske Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Zulke kleuren zijn toch allemaal van die cijfer codes ofniet? Ben slapen Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 Als je Adobe Dreamweaver gebruikt, kan je in de benedenbalk op 'Page Properties...' klikken. Daarna ga je naar de tab "Links" waar je verschillende kleuren en lettertypes kan geven voor: - als je de link ziet - erover heen gaat met je muis - wanneer de link geopend is - wanneer je al eens op de link geklikt hebt. Reageren
Thundercover Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 Zulke kleuren zijn toch allemaal van die cijfer codes ofniet? (...) Je kan ook de Engelse benamingen gebruiken, dus red, purple, green. Als je een kleur toch iets wil aanpassen, ga je inderdaad over naar de kleurcodes. Bij Dreamweaver kan je kiezen uit een palet, net als bij Photoshop, anders zijn er op internet ook pagina's te vinden met een heel kleurenpalet plus bijbehorende codes. Reageren
Woetsha Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 (bewerkt) Bij Dreamweaver kan je kiezen uit een palet, net als bij Photoshop, anders zijn er op internet ook pagina's te vinden met een heel kleurenpalet plus bijbehorende codes. Zoals Wikipedia !Je moet dan wel steeds HTML kleurnaam nemen of de RGB HEX code. Plaats voor die code dan wel '#' en zonder spaties. Bewerkt: 18 augustus 2008 door Woetsha Reageren
marcootje Geplaatst: 18 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2008 (bewerkt) tussen <head> en </head>: <style type="text/css"> a { color: #00ff00; } /* algemeen, wat er ook gebeurd, groen*/ /* of: */ a:link { color: #00ff00; } /* gewoon, de link*/ a:visited { color: #00ff00; } /* als de bezoeker er al een keer geweest is*/ a:hover { color: #00ff00; } /* als je er met je muis op gaat staan*/ a:active { color: #00ff00; } /* als je erop geklikt hebt*/ </style> dat is het in css. Ik doe meestal a:link en a:visited hetzelfde: a:link, a:visited { color: #00ff00; } je kunt ook rgb-values gebruiken: #00ff00 is hetzelfde als rgb(0,255,0) succes Marco Bewerkt: 18 augustus 2008 door marcootje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.