Jump to content

plasma of lcd

Recommended Posts

Geplaatst:

hey,

Ikzelf ben van plan om een plasma tv te kopen omdat hij mooier beeld geeft maar welke vinden julie het best + argument?

Ben benieuwd en overtuig me maar :eten:

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik Plasma mooier maar het verschil qua prijs is heel hoog maar als je Plasma met Full HD hebt heb je het mooiste beeld dat maar kan.

Iniedergeval er is een Topic en daar heb je een Plasma staan en die is geweldig maar ok erg duurtjes

Geplaatst:

Een plasma heeft beter beeld als een LCD. Bekijk het zo:

Een plasma heeft beter beeld doordat je een scherm hebt, en een soort kast. Door die zogenaamde "kast" wordt het beeld naar je scherm gestuurd.

Bij een LCD zit de "kast" in je scherm, waardoor het alsnog best goedbeeld is, maar wel dikker. Niet dat dat veel uitmaakt, maar ik zeg het alleen maar.

Maar, dan heb je nog de prijzen.. je hebt dure, en de wat goedkopere LCD's en plasma's. Kijk anders is op een media site, zoals bv. hier. Dat is een site waar je dingen kan vergelijken.

Succes ermee. ;)

Geplaatst:

Ik weet niet hoe grote jij wilt hebben maar plasma's die zijn er vanaf 37 inch, ze verbruiken veel meer en omdat ze veel meer verbruiken, gaan ze uit de markt. Dus als jij over 5 jaar een probleem hebt ermee, dan is de kans groot dat ze 'm niet meer kunnen maken. Om het zelfde beeld te kunnen hebben, moet je een Lcd tv hebben dat Full HD is en 100Hz. Zover ik weet heeft Panasonic de beste (klik >>=-HIER-=<< voor de tv). Ik heb die namelijk zelf ook en wat is het beeld prachtig.

Ik zeg dat je een LCD moet hebben. en dan het liefst een Hull HD met 100Hz.

Geplaatst:
Ik weet niet hoe grote jij wilt hebben maar plasma's die zijn er vanaf 37 inch, ze verbruiken veel meer en omdat ze veel meer verbruiken, gaan ze uit de markt. Dus als jij over 5 jaar een probleem hebt ermee, dan is de kans groot dat ze 'm niet meer kunnen maken. Om het zelfde beeld te kunnen hebben, moet je een Lcd tv hebben dat Full HD is en 100Hz. Zover ik weet heeft Panasonic de beste (klik >>=-HIER-=<< voor de tv). Ik heb die namelijk zelf ook en wat is het beeld prachtig.

Ik zeg dat je een LCD moet hebben. en dan het liefst een Hull HD met 100Hz.

Een Philips Full HD heeft hetzelfde beeld hoor want Full HD blijft Full HD

Geplaatst:

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel geld je eraan uit wil geven, als je het mooiste beeld wilt hebben kun je het best een full HD tv kopen maar dan ben je wel rond de duizend euro kwijt. En een plasma tv heeft volgens mij ook problemen met dat er logo`s inbranden als je een film of iets anders langs kijkt. Succes met je keuze!

Geplaatst:

Bij plasma's gaat het beeld ook sneller achteruit (kleuren worden minder mooi) en ze gaan veel korter mee (slechts 10 jaar).

Geplaatst:

Plasma zal sneller inbranden dan LCD.

Aangezien plasma nog wordt "geprojecteerd". Als je een LCD hebt en je gebruikt HDMI heb je veel beter beeld dan een plasma met ev. HDMI.

Geplaatst:

Aangezien plasma nog wordt "geprojecteerd". Als je een LCD hebt en je gebruikt HDMI heb je veel beter beeld dan een plasma met ev. HDMI.

Alleen het nadeel van een HDMI kabel is dat et ongeveer 90 euro kost.

Of je bedoelt HD-Ready of Full-HD

Geplaatst:

Alleen het nadeel van een HDMI kabel is dat et ongeveer 90 euro kost.

Of je bedoelt HD-Ready of Full-HD

Een hdmi kabeltje heb je al voor €10 hoor. Dat sluit je dan aan op alles en je hebt prachtig beeld

Geplaatst: (bewerkt)

Plasma haaft een veeeeel snellere responstijd onder andere daardoor verbruiken ze veel

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst: (bewerkt)

Plasma geeft veel beter contrast. Echt zwart is op dat beeld ook echt zwart en geen grijs-tint of iets dergelijks. Ze zijn misschien duurder als LCD tv's, maar ze zijn ook echt wel beter hoor. Nadeel is dat je bij veel licht misschien minder ziet dan bij een LCD maar de scherpte van het beeld is beter en je kan ook geen gezeik krijgen met dode pixels o.i.d.

Ik zie veel mensen dingen zeggen over inbranden maar inmiddels zijn die problemen echt veel minder voorkomend als bij de oudere plasma tv's. Dus dat is niet echt meer een geldig argument om een LCD tv te nemen want de kans dat je scherm inbrand door gewoon lang naar een zender te kijken met een bepaalt logo dat constant het zelfde is, echt heel klein is.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Plasma geeft mooier beeld, maar heeft ook veel nadelen tegenover LCD. Zo moet een plasma veel koelen, en dat hoor je dan ook goed. Het stroomverbruik kost super veel, en ook heb je kans op inbranding. Dat laatste is inmiddels al minder, echter heb je door de hitte wel snel verkleuringen op de muur achter het scherm. Ze verdwijnen dan ook zo langzamerhand van de markt, wat samen met enkele gebrekken -zoals de vlekken op de muur- mijn keus toch vaak naar een LCD TV laat gaan.

Ook overigens nóóit een HD-Ready kopen.. Nu is het misschien goedkoper, maar wanneer straks alls Full HD wordt zit je met een nutteloos ding.

Geplaatst:
Plasma geeft mooier beeld, maar heeft ook veel nadelen tegenover LCD. Zo moet een plasma veel koelen, en dat hoor je dan ook goed. Het stroomverbruik kost super veel, en ook heb je kans op inbranding. Dat laatste is inmiddels al minder, echter heb je door de hitte wel snel verkleuringen op de muur achter het scherm. Ze verdwijnen dan ook zo langzamerhand van de markt, wat samen met enkele gebrekken -zoals de vlekken op de muur- mijn keus toch vaak naar een LCD TV laat gaan.

Ook overigens nóóit een HD-Ready kopen.. Nu is het misschien goedkoper, maar wanneer straks alls Full HD wordt zit je met een nutteloos ding.

Ja maar als straks Full HD helemaal niks wordt (wat ik overigens niet als waarschijnlijk acht) zit je ook met een waardeloos ding. Met HD-Ready kun je ook best mooi HD kijken en het is een stuk goedkoper.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...