Jump to content

Ratchet & Clank PS3 vraag

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kom bij Ratchet & Clank Future Tools of Destruction niet verder bij de planeet Lombax dat ik 6 onderdelen voor me ruimteschip moet vinden, 5 onderdelen heb ik gevonden. Maar het zesde onderdeel kan ik niet vinden.

Ik ben bij het gedeelte met Clank dat je de tijd moet vertragen enzo, maar daar kom ik niet verder. Op geven moment kom ik bij een gedeelte waar allemaal banden met stekels erop zijn, in dat gedeelte weet ik niet wat ik moet doen. Aan de overkant van de banden is niets, kan iemand me helpen? Ik wil graag verder komen.

Geplaatst:

Even een stukje uit de guide van IGN:

Mission: Find the Lombax Ship Parts

You have found a damaged Lombax spaceship. Search the ruined city and find the nece-

ssary parts to repair the ship.

Destroy the enemies and the plants that they are repeatedly spawning from. There are

six parts to collect total but Ratchet can only get five of them by himself:

#1: At the beginning, go up the spiral rubble and fight your way towards it. When

you got it, ride the zipline over the pit.

#2: Spiral staircase leads to it.

#3: A cave accessible with the anti-gravity boots. The part is at the end of it.

#4: Swing across the pit and enter an alcove. Once you get it, swing back to the

main area.

#5: Inside a base where you have to swim your way to it and other treasure.

The last part requires you to send Clank into the Raritanium Mine.

Mission: Search the Mine

The mysterious creatures have appeared again. This time they want Clank to search an

abandoned Raritanium Mine. Explore the cavers to discover more about these strange

creatures and what they want from Clank.

Use the follow command to have the Zoni follow to the spot to raise the door. Wait

for it to reach its apex then run through it. Do the same in the next area but use

the Time Slow feature to make it. Next you must turn all 3 red buttons blue. Hit the

first one then Levitate across and hit the others. Use the Time Slow to avoid being

crushed at all times. The Zoni will help you fight any nearby enemies by shooting

balls of light at them. Use Time Slow to clear the conveyor belts when they are not

on the spiked sides. Use Manipulate to repair the elevator and ride it up. Kill the

enemies here and grab more zoni to perform 2 more manipulations. Use Time Slow on

the conveyor belts and use Manipulation to assemble something and activate all red

buttons. Enter the door and the cutscene gets you the last part. Grab all the loot

and exit. Once reunited, head for the ship. The ship talks. Ask it a few questions

and leave the area.

Aangezien je met het laatste onderdeel moeite hebt zal ik het stuk van Clank even vertalen:

De mysterieuze wezens zijnt erug, en deze keer willen ze dat Clank de verlaten Raritanium mijn zoekt. Verken de grot om meer van deze wezens te vinden om erachter te komen wat ze van Clank willen. Gebruik het 'volg' commando zodat de Zoni je volgen om de deur op te tillen. Wacht tot de deur helemaal opgetild is en ren er dan doorheen. Doe hetzelfde in de volgende ruimte en gebruik de 'Tijd versloom' functie om het te halen. Daarna moet je alle 3 rode knoppen blauw maken. Raak de eerste aan en zweef dan door de kamer naar de de anderen. Gebruik de tijd versloom functie om niet verpletterd te worden. De Zoni zullen je helpen met het verslaan van vijanden die in de buurt zijn door lichtballen op ze te schieten. Gebruik de tijdversloom functie om de transportband vrij te maken als hij niet op de zijde met spijkers is. Gebruik de manipulatie functie (van de Zoni) om de lift te repareren en hem te gebruiken. Ruim daarna de vijanden uit de weg en pak meer Zoni om nog 2 manipulaties te doen. Gebruik de tijd versloom functie op de transportband en gebruik de manipulatie functie om iets samen te laten komen en activeer alle rode knoppen. Ga de deur in en na een cutscene krijg je het laatste deel. Pak de buit en ga uit de grot. Eenmaal gehergroepeerd kan je naar het schip gaan, en vervolgens het gebied verlaten.

Geplaatst:

Rode knoppen dus, bedankt Max. Dankzij jou goede hulp kan ik weer mooi verder met het geweldige avontuur van Ratchet en Clank.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Rode knoppen dus, bedankt Max. Dankzij jou goede hulp kan ik weer mooi verder met het geweldige avontuur van Ratchet en Clank.

bij mij zeggen ze alles in het nederlands

Geplaatst:

Ik heb het spel ook en ik moet zeggen dat het eigenlijks helemaal niet zo'n geweldig avontuur is. Ik had het spel binnen een week uitgespeelt wat ik bijna met alle spellen heb op een of andere manier. De spellen van tegenwoordig zijn gewoon veel te makkelijk.

Geplaatst:

Hmm, ik heb Ratchet & Clank na 2 weken nog niet uitgespeeld. Ik kom niet verder bij level 16, en heb geen zin om die te doen. Aangezien ik daarna weer laat maar rekenen niet verder kom in een level. :(

Geplaatst:

Vast die level met die blauwe haarballen... Die is inderdaad moeilijk en dat is waarschijnlijk wel het moeilijkste van alle delen van Ratchet & Clank. Eerst moet je de dingen vernietigen waar ze uitkomen en dan moet je een wapen paken dat veel kills in een keer maakt bijvoorbeeld bommen of een lava geval die een straal lava afvuurt. Met dat wapen moet je over ze heen sproeien maar doet dat wel zo snel mogelijk, een druppel is genoeg om ze te doden maar als je ze niet raakt dan vermenigvuldingen ze zich weer en naar een paar seconden zijn ze weer met evenveel. Als dat lavageval is getransformeerd in de betere versie heb je echter een probleem of je moet zelf een goed wapen kiezen.

Ik hoop dat dat je een beetje verder helpt, de rest is trouwens heel makkelijk naar mijn weten...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...