Jump to content

Cooking Tracky

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik weet niet precies de naam, of het nouw Cookie Tracking is ofsoiets. Maar ik wil weten wat het is. Ik heb er blijkbaar een op me pc. En bij norton weet ik nog niet echt goed hoe je virussen verwijder etc. Kan iemand het uitleggen wat het is en hoe ik het kan wegkrijgen.

BTW, als ik er op klik in norton zie ik emailadressen.. :7

Geplaatst:

Gewoon even scannen met Norton het lijkt me dat zich dat vanzelf wijst. Als hij klaar is zegt hij wel of je virussen hebt en of je die wil verwijderen.

Geplaatst:
Gewoon even scannen met Norton het lijkt me dat zich dat vanzelf wijst. Als hij klaar is zegt hij wel of je virussen hebt en of je die wil verwijderen.

Ik doe altijd fix, maar blijft terug komen :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik doe altijd fix, maar blijft terug komen :duh:

Dan zou ik even AdAware en Spybot Search & Destroy downloaden. Want ik weet het niet zeker maar volgens mij hoeft een tracking cookie niet per sé een virus te zijn.

Bewerkt: door Naudin

Open Norton, start de virusscanner op en als Norton een virus heeft gevonden ga je naar het tabblad "Aandacht Vereist"

nor1.jpg

Selecteer de optie "Herstellen" in het dropdown menu en druk daarna op de pijl die erachter staat:

nor2.jpg

Ik heb voor 1 minuut mijn scan aangehad, gisteren ook al gescanned toe heeft Norton er ook 1 gevonden (heb ik ook verwijdert) en Norton vond er weer een. Dit geeft Norton aan: "Een bestand dat uw computeractiviteiten kan volgen en aan derden kan doorgeven". Kortom een bestandje dat je acties doorstuurt. Ik heb er geen last van en het boeit me ook niet, als het fout gaat gaat het fout en dan zie ik wel weer verder.

EDIT: @hierboven: nee een Tracking Cookie is niet hetzelfde als een Cookie, vandaar het woord "Tracking" (volgen) wat je activiteiten bijhoud en (kan) doorstuurt / doorsturen.

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

Hier wordt redelijk begrijpelijk uitgelegd wat cookies in het algemeen zijn, en tracking cookies in het bijzonder.

Ook staat er bij met welke instellingen in je browser je tracking cookies kunt voorkomen.

Hier wordt redelijk begrijpelijk uitgelegd wat cookies in het algemeen zijn, en tracking cookies in het bijzonder.

Ook staat er bij met welke instellingen in je browser je tracking cookies kunt voorkomen.

Bedankt, alleen volgens mij is het een soor keylogger..

Van die site.

Hoe wordt een cookie op je computer geplaatst en hoe worden de gegevens uitgelezen?

Een cookie kan door 3 mechanismen worden geplaatst:

- door een script (bv. in JavaScript of VBScript), uitgevoerd vanaf de computer:

Hierbij wordt, als de computer op de betreffende site beland, met behulp van het script gekeken of er een cookie bestaat.

Als het bestaat, wordt de informatie naar de site gestuurd. Bestaat het niet, wordt een cookie aangemaakt.

Bij dit mechanisme is dus geen tussenkomst van de website nodig.

- door een script (bv. in JavaScript of VBScript), uitgevoerd vanaf de website:

Hierbij voert de website, zodra de computer op de site beland, mbv een script de handelingen van het zoeken en evt. aanmaken van het cookie uit.

- Een speciale HTML-regel (een zg. META-tag) in de kop van de index-pagina van internet-site of -pagina.

De META-tag ziet er alsvolgt uit: <meta http-equiv="set-cookie" content="value=n;expires=date; path=url">

Bij het gebruik van de META-regel wordt dus geen scripting gebruikt.

Bij een volgend bezoek aan de site kunnen de gegevens eenvoudigweg worden opgevraagd door een eenvoudige META-regel in de kop van de index-pagina van de betreffende internet-site of -pagina.

Ik doe even een dubbele post.

>>> Door Thundercover: Niet binnen twintig minuten, gebruik gewoon de Bewerk-knop. Berichten samengevoegd.<<<

Kan zo iets veel kwaad? Verwijdert het iets van je pc..

sorry

Ik doe even een dubbele post.

Kan zo iets veel kwaad? Verwijdert het iets van je pc..

EDIT:

Hij is zelf weggegaan maar dan toch bedankt voor de moeite!

Bewerkt: door Timske

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...