Jump to content

Harde schijf werkt niet meer.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

Laat ik bij het begin beginnen. Ik weet dat het afgeraden is om Hitman Pro te gebruiken maar toch ben ik zo eigenwijs geweest hem toch te gebruiken. Dus ik zet hem aan en ga weg. Kom ik weer thuis is hij nog niet klaar en met Adaware bezig. Ik sluit hem af omdat ik toch graag wil computeren. Blijkbaar stond hij nog op "computer afsluiten na inspectie" want hij sloot af toen ik hem stopte. Toen startte ik de computer weer opnieuw op. Toen verscheen een schermpje alsof je Windows Messenger installeert. Wat ook wel eens gebeurt als je de schijf loskoppelt waar Messenger op geinstalleerd is. Toen het balkje vol was starte Messenger gewoon op. Toen wilde ik mijn H schijf openen. Ik kreeg de melding: "De schijf in station H is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?" Ik kan dus niet in de schijf komen. (schijf H is een externe schijf) En ik ga ook niet formatteren omdat er belangrijke data op staat. Nu heb ik een beetje gegoogled en nu heb ik gevonden dat het met programmaatje Testdrive verholpen zou moeten worden. Maar ik snap niks van de uitleg. Kan iemand mij aub helpen! Als ik de eigenschappen van schijf H bekijk krijg ik dit: Bestandssysteem: Geen. Bytes beschrikbaar: 0. Bytes gebruikt: 0. Bij Testdisk staat: Bootsector Status: OK Backup boot sector ntfs_boot_sector: Can't read backup boot sector. Status: Bad

Alvast bedankt,

Naudin

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst:

Volgens mij kan je computer de partitie (deel) NTFS niet openen / booten. Ook geeft TestDrive aan dat er niks op je schijf staat wat kan wijzen op dat de gegevens structuur is gewijzigd. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, ik dacht ook dat mijn HDD kapot was maar dat was niet het geval. Omdat ik mijn PC nodig had (stond ook belangrijke informatie op) heb ik de schijf geformatteerd vanuit de BIOS en daarna Vista er opnieuw op geïnstalleerd. Probleem was verholpen en had de laatste 7 maanden er geen last meer van gehad (HDD was hooguit 2,5 maand oud toen het gebeurde). Volgens mij bestaan er wel programma's om op je HDD in te 'breken'. Echter heb ik besloten voor een frisse installatie ondanks de cruciale bestanden. Ik raad je persoonlijk niks aan, wacht even tot iemand anders hier met een inhoudelijk antwoord heeft gereageerd.

Geplaatst:
Volgens mij kan je computer de partitie (deel) NTFS niet openen / booten. Ook geeft TestDrive aan dat er niks op je schijf staat wat kan wijzen op dat de gegevens structuur is gewijzigd. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, ik dacht ook dat mijn HDD kapot was maar dat was niet het geval. Omdat ik mijn PC nodig had (stond ook belangrijke informatie op) heb ik de schijf geformatteerd vanuit de BIOS en daarna Vista er opnieuw op geïnstalleerd. Probleem was verholpen en had de laatste 7 maanden er geen last meer van gehad (HDD was hooguit 2,5 maand oud toen het gebeurde). Volgens mij bestaan er wel programma's om op je HDD in te 'breken'. Echter heb ik besloten voor een frisse installatie ondanks de cruciale bestanden. Ik raad je persoonlijk niks aan, wacht even tot iemand anders hier met een inhoudelijk antwoord heeft gereageerd.

Ok bedankt, maar je was dus wel al je data kwijt die op die schijf stond? Want ik kan hem echt niet formatteren. Daar staat al mijn muziek op en alle backups van spellen enzo..

Geplaatst:

Aanvulling op de vorige post:

Ik heb die oude hardeschijf gelaten voor wat het was en had op een andere 10GB hdd even vista geïnstalleerd. Daarna allebei de HDD's aangesloten en ik kon al mijn (algemene) mappen zien. Dit houd in: Bureablad, afbeeldingen, muziek etc. Echter kon ik niet bij deze mappen door een of andere foutmelding dat het pad niet klopte. Hierna heb ik die HDD geformatteerd en vista op die HDD geïnstalleerd. Daarna wél al mijn gegevens en data kwijt geraakt maar geen problemen er meer mee gehad.

Zoals ik al zei zijn er programma's die je kunt installeren om de belangrijkste informatie van je HDD te halen waarna je hem kunt formatteren en hem weer opnieuw kunt gebruiken

Geplaatst: (bewerkt)
Aanvulling op de vorige post:

Ik heb die oude hardeschijf gelaten voor wat het was en had op een andere 10GB hdd even vista geïnstalleerd. Daarna allebei de HDD's aangesloten en ik kon al mijn (algemene) mappen zien. Dit houd in: Bureablad, afbeeldingen, muziek etc. Echter kon ik niet bij deze mappen door een of andere foutmelding dat het pad niet klopte. Hierna heb ik die HDD geformatteerd en vista op die HDD geïnstalleerd. Daarna wél al mijn gegevens en data kwijt geraakt maar geen problemen er meer mee gehad.

Zoals ik al zei zijn er programma's die je kunt installeren om de belangrijkste informatie van je HDD te halen waarna je hem kunt formatteren en hem weer opnieuw kunt gebruiken

Daar ben ik naar op zoek maar kan niet echt iets vinden..

Edit: Het is opgelost, ik heb de schijf aangesloten op de pc van mijn broer, waar hij het gewoon deed! Toen heb ik hem weer op mijn eigen pc aangesloten en deed hij het daar ook weer :D:slotje:

Bewerkt: door Naudin

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...