Lunake Geplaatst: 20 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2008 Hallo, ik kom dit hier even proberen, omdat ze op andere fora ook de oplossing niet weten. Ik ga mijn posts hier een beetje samenvatten. Hopelijk kunnen julie me verder helpen.. Al een heel tijdje heb ik mn Pc verkocht en gebruik ik een laptop. dit door werk/avondles/geen interesse in games. toch wil ik me soms eens ontspannen en eens 'cruisen' in gtaa Dus ik installeer het terug, clean, geen mods, cars, ... Soms laad het niet (bij opstarten), moet ik naar windows switchen en terug gaan. Soms blijft hij hangen in't game zelf, switch naar windows en terug, zit ik terug int spel maar zoveel xxx meter verder gecrasht tegen een muur ofzo.. Ook blijft soms mijn 'fire' knop zogezegd hangen als ik op een fietske/moto zit, dus hebk heel mn geweerke moete leegschieten.. Ook grafisch is het soms fucked up.. Ik snap er niets van? is maw woorden niet speelbaar.. op PC bolde het vlotjes. systeem: Dell Inspiron 1720 Intell Duo core 2.00 2 gig ram Nvidia geforce 8600M GT (met juiste drivers) Vista Business *edit* net toch geprobeerd met laatste dell drivers voor de laptop-graka veranderd niets.. wat me ook opvalt is dat als ik met de moto te snel rijd, hij de stad niet geladen krijgt, alles is vaag.. dan hangt ie even en als alles geladen is hangt ie volledig na 10 sec.. (de game) en moet ik het afsluiten via taakbeheer.. :/ ik ga gewoon vanuit cj's huis naar buiten, ik zie 'doherty' en de rest blijft zwart.. alsof hij blijft hangen bij het laden.. virussen etc etc is het niet, hebk niet, en windows is ook vers installed.. idd nog niet gedacht aan compatibiliteitsmodus.. maar betwijfel het. dat van die 1 core moet je me eens uitleggen. ben nu ook winlauncher XP aant installeren.. *edit* compatibiliteitsmodus maakt niets uit.. ik krijg nog geen game geladen.. scherm blijft gewoon zwart.. moet afsluiten via tskmanager.. ook windows resolutie is fcked up dan.. denk bijna 320* xxx ofzo ksnap er niets van.. nota: heb vice city er ook op gezwierd, die bolt perfect, die doet het heeeeeeel zelden, als ik bv uit mijn safehouse stap, de stad in, blijft het beeld zwart.. terwijl ik altijd quake4, tm etc, vlot heb kunnen draaien.. *edit2* winlauncherXP helpt ook niet.. net opgestart via dat programma, enkel processor 1, en nog steeds.. load screen, geladen, en dan gewoon zwart beeld.. kzit ook niet in het game, hoor geen geluid als ik schiet of beweeg.. er is iets dat crasht of hangt maar wat.. *edit* helpt ook niet.. mss iets met frame limiter of anti aliasing? frame limiter staat af en aa ook.. *edit2* door gta_sa.set te verwijderen, en dan opstarten via shortcut ipv winlauncherxp, heeft 1 x gegaan, maar is ook gecrasht toen ik terug naar het menu wouw. nu werkt zelfs de .exe niet meer "gta_sa.exe werkt niet meer" blabla nog wat gevonden: http://users.telenet.be/lunake/===files===/opties1.jpg http://users.telenet.be/lunake/===files===/opties2.jpg http://users.telenet.be/lunake/===fi...pties_menu.jpg http://users.telenet.be/lunake/===fi...overzicht1.jpg http://users.telenet.be/lunake/===fi...overzicht2.jpg http://users.telenet.be/lunake/===files===/graka.jpg *edit* om de één of andere reden pakt de img code niet? pfff nu wil ik eens zo graag spelen he! kheb ergens 1 save game, dan doet hij het wel soms.. dus ik dacht new game, waren oude save games van toen ik mods had.. new game idem dito.. niet speelbaar.. iemand? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 20 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2008 (bewerkt) Wat bedoel je exact met compatibiliteitsmodus? Dat je 'm als XP programma opstart of dat je het opstart met administrator-rechten? Lees anders even in >>dit topic<< de 2de post. Wat ik gemerkt heb met de automatische update van Vista is dat de driver die dan gevonden wordt niet de meest recente driver is, op nvidia.com kan je misschien een betere driver vinden voor je grafische kaart. Probeer daarnaast zoveel mogelijke programma's die je niet nodig hebt voor het spel af te sluiten, zoals Windows Sidebar etc. Zet ook eventuele extra grafische gadgets van Vista uit: Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen > Prestaties: [instellingen] Of je dit allemaal gaat helpen weet ik niet, succes Bewerkt: 20 augustus 2008 door _KoE_Mzungu Reageren
Lunake Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Wat bedoel je exact met compatibiliteitsmodus? Dat je 'm als XP programma opstart of dat je het opstart met administrator-rechten? Lees anders even in >>dit topic<< de 2de post.Wat ik gemerkt heb met de automatische update van Vista is dat de driver die dan gevonden wordt niet de meest recente driver is, op nvidia.com kan je misschien een betere driver vinden voor je grafische kaart. Probeer daarnaast zoveel mogelijke programma's die je niet nodig hebt voor het spel af te sluiten, zoals Windows Sidebar etc. Zet ook eventuele extra grafische gadgets van Vista uit: Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen > Prestaties: [instellingen] Of je dit allemaal gaat helpen weet ik niet, succes compatibiliteitsmodus: idd opstarten alsof het xp, of win98 etc cis.. ik heb die post gelezen, maar ik ben administrator, enige account op mn laptop.. maar ben toch even gaan kijken, dat vakje is grijs, kan het niet aanvinken? maar denk dat dat is omdat ik al administrator ben? en ivm drivers, ik heb geen nvidia drivers, ik heb dell drivers, nvidia drivers, aangepast door dell.. (dell laptop) gisteren nog iets vreemd gemerkt, één van mijn oude save games werkt PERFECT, alles kan ik doen in de stad, crasht NIET! maar als ik wil saven: http://users.telenet.be/lunake/===files===/Naamloos.jpg en alle andere savegames of new game crashen.. snapt iemand dit nog? :s Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) ik heb die post gelezen, maar ik ben administrator, enige account op mn laptop..maar ben toch even gaan kijken, dat vakje is grijs, kan het niet aanvinken? maar denk dat dat is omdat ik al administrator ben? Die fout moet je niet maken, dat heeft niets te maken met die extra beveiliging in Vista. Ik heb ook maar 1 account op mijn PC en alles werkt perfect door GTA SA en alles wat daarmee te maken heeft (SAMA, CarSpawner etc etc) te starten met administrator rechten. En als het niet werkt: het kan absoluut geen kwaad (baat het niet dan schaad het niet). En dat dat vakje grijs is heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je de XP-compatibiliteit aan hebt staan. Daarnaast staat het letterlijk in de readme van het spel: starten met administrator rechten!!!en ivm drivers, ik heb geen nvidia drivers, ik heb dell drivers, nvidia drivers, aangepast door dell..(dell laptop) Het merk v/d PC wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk de beste driver is. Ik begrijp dus dat je het (nog) niet geprobeerd hebt, probeer het toch! Als het niet werkt of minder goed werkt kan je toch altijd terug naar je oude drivers. Aangezien je een nvidia kaart hebt raad ik je sterk aan om ook een echte nvidia driver te gebruiken, ze maken regelmatig updates van hun drivers.Kortom probeer het nu maar gewoon. Bewerkt: 21 augustus 2008 door _KoE_Mzungu Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.