Jump to content

Een tweede CJ als actor?


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had graag een tweede CJ als actor willen spawnen die de hoofd CJ volgt:

$CJ2 = Actor.Create(4, #NULL, -87.4, 1378.90, 10.27)

Player.SetClothes($CJ2, "PLAYER_FACE", "HEAD", BODY_PART 1)

Player.SetClothes($CJ2, "FIELD", "FIELD", BODY_PART 0)

Player.SetClothes($CJ2, "WATCHPRO2", "WATCH", BODY_PART 14)

Player.SetClothes($CJ2, "JEANSDENIM", "JEANS", BODY_PART 2)

Player.SetClothes($CJ2, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", BODY_PART 3)

Player.Build($CJ2)

maar het lukt blijkbaar niet. Is er een andere wijze?

Is het ook mogelijk om een sphere te maken dat dient als teleport? Stel om een sphere te maken in Los Santos die je teleport naar een missie in Whetstone?

Groeten

Leumas

Bewerkt: door Leumas
Geplaatst:
Ik had graag een tweede CJ als actor willen spawnen die de hoofd CJ volgt:

$CJ2 = Actor.Create(4, #NULL, -87.4, 1378.90, 10.27)

Player.SetClothes($CJ2, "PLAYER_FACE", "HEAD", BODY_PART 1)

Player.SetClothes($CJ2, "FIELD", "FIELD", BODY_PART 0)

Player.SetClothes($CJ2, "WATCHPRO2", "WATCH", BODY_PART 14)

Player.SetClothes($CJ2, "JEANSDENIM", "JEANS", BODY_PART 2)

Player.SetClothes($CJ2, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", BODY_PART 3)

Player.Build($CJ2)

maar het lukt blijkbaar niet. Is er een andere wijze?

Groeten

Leumas

heb snel een scriptje voor je gemaakt:

dit is gewoon voor het maken ervan. het zou moeten werken. je hoeft geen player.setclothes te doen. volgens mij krijgt je 2e CJ dezelfde kleren van die jij aan hebt

Het laden:

04C4: store_coords_to $X $Y $Z from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 3.0 0.0 


:NONAME_0
model.Load(#NULL)
038B: load_requested_models 

:NONAME_1
wait 0
if
model.Available(#NULL)
else_jump @NONAME_1
$SECOND_CJ = actor.Create(CivMale, #NULL, $X, $Y, $Z)

en voor het volgen gebruik je de volgende code:

0850: AS_actor $SECOND_CJ follow_actor $PLAYER_ACTOR

Veel suc6 :tu:

BC7

Geplaatst: (bewerkt)

Hey, dank je! Ook een nachtmens? ^_^

Alles werkt, alleen dat ik met de volgcode:

0850: AS_actor $SECOND_CJ follow_actor $PLAYER_ACTOR

het niet lukt om de $SECOND_CJ mee in voertuigen te laten stappen.

Ik was nog een deel vergeten te plaatsen in de vraag, is het mogelijk om een sphere te maken in Los Santos die je teleport naar een missie in Whetstone bijvoorbeeld?

Groeten.

Leumas

Bewerkt: door Leumas
Geplaatst:

Ik denk dat je dan het volgende moet doen:

if

00DF: actor $PLAYER_ACTOR driving

then

03C0: 2@ = actor $PLAYER_ACTOR car

05CA: AS_actor $SECOND_CJ enter_car 2@ passenger_seat 0 10000 ms

end

Hier moet je dan een beetje mee stoeien tot je het gewenste resultaat hebt.

Wat je wel moet controleren, want dat weet ik niet zeker, is of die eerste "driving" alleen geldt als je ook werkelijk gas geeft, of ook als je alleen in de auto zit. Dat kan je zelf wel controleren denk. :)

Dat van die marker, is wel mogelijk hoor. Beetje proberen en het lukt vanzelf. :tu:

Geplaatst:

Thanx.

Het volgende dat ik wens te doen is een actor brengen naar een bepaalde plaats aan de hand van een voertuig, dit lukt maar het probleem is dat de actor telkens de baan volgt om de weg te nemen. Ik heb alle "AS_actor... drive" opcodes geprobeerd om hem via mijn zelf gemaakte weg te laten rijden maar zonder succes.

Ik had eigenlijk graag de actor laten rijden zoals in de missie van Smoke, waar je van achter zit op de moto, in het leegstaand kanaal.

Groeten

Leumas

Geplaatst:
Thanx.

Het volgende dat ik wens te doen is een actor brengen naar een bepaalde plaats aan de hand van een voertuig, dit lukt maar het probleem is dat de actor telkens de baan volgt om de weg te nemen. Ik heb alle "AS_actor... drive" opcodes geprobeerd om hem via mijn zelf gemaakte weg te laten rijden maar zonder succes.

Ik had eigenlijk graag de actor laten rijden zoals in de missie van Smoke, waar je van achter zit op de moto, in het leegstaand kanaal.

Groeten

Leumas

dus je actor moet in een auto gaan zitten en een weg gaan volgen? net als in missie's

dan kan ik je het beste paths gebruiken. ik heb een tutorial gemaakt over het maken ervan. het is niet moeilijk en je hebt geen extra programma's nodig

Tutorial: Klik

BC7 :cya:

Geplaatst:

Als je het niet met Cleo wilt doen, kan je het doen met de volgende opcodes:

0754: define_new_animation_path 
0755: add_animation_path_3D_coord 2526.887 2752.617 10.8203 animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2582.135 2754.495 10.8203 animation "NONE" IFP_file "NONE" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2580.428 2778.38 10.8203 animation "NONE" IFP_file "NONE" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2515.005 2782.261 10.8203 animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 
0817: assign_actor $595[0] to_animation_path_with_walk_mode 4 route_mode 3

EDIT: Oeps, te snel gelezen, je moest auto hebben...

Ik schets maar even snel wat, hoor...

05D6: clear_scmpath 
05D7: add_point_to_scmpath 372.0 -120.1 1000.5 
05D7: add_point_to_scmpath 370.5 -132.3 1000.4
07E7: AS_assign_scmpath_to_actor -1 in_car 102@ speed 25.0 flags 1 0 1 
05D6: clear_scmpath

Geplaatst:

Black Force had ooit een code hiervoor. Hij had toen verteld dat het afsluiten niet correct verliep. Misschien weet hij iets meer?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...