NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Hallo op school moet ik een site maken maar ik wil een Cheat site maken maar ik wil er ook een klein forumpje bij, Weet iemand de HTML Code van een Forum of is die er helaas niet? Want ik ben redelijk goed met sites maken maar daarmee weet ik niks en wat is de skin van dit forum? Orange dawn mag ik die skin ook in mijn forum zetten? Wat is dan de code? MVG zamg0d1 Reageren
Kloep Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Volgens mijn is er geen HTML-Code voor een forum, ik heb er iig nog nooit van gehoord. De skin, ik denk dat de admins je het beste kunnen helpen, maar ik weet niet of ze je de code willen geven Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Volgens mijn is er geen HTML-Code voor een forum, ik heb er iig nog nooit van gehoord.De skin, ik denk dat de admins je het beste kunnen helpen, maar ik weet niet of ze je de code willen geven ok maar toch vraag ik me af hoe je een Forum maakt of het nou een HTML code is of niet. Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Het makkelijkste voor een forum is als een gratis forumsysteem download en dat op je website plaatst. Dan denk ik aan bijvoorbeeld phpBB of SimpleMachines phpBB is denk ik nog wel het eenvoudigst te installeren doordat er een Nederlandstalige handleiding bij is. voorwaarde daarvoor is wel dat je een site hebt met ftp toegang en waarbij je een Mysql database kunt aanmaken. Met de skin van deze site -al zou je die hebben- kun je niets beginnen, aangezien IP-board niet gratis is. Ik ga er vanuit dat je niet van plan bent er voor te betalen daarbij: wees origineel en verzin zelf iets! Bewerkt: 21 augustus 2008 door Ymosky Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Het makkelijkste voor een forum is als een gratis forumsysteem download en dat op je website plaatst.Dan denk ik aan bijvoorbeeld phpBB of SimpleMachines phpBB is denk ik nog wel het eenvoudigst te installeren doordat er een Nederlandstalige handleiding bij is. voorwaarde daarvoor is wel dat je een site hebt met ftp toegang en waarbij je een Mysql database kunt aanmaken. Met de skin van deze site -al zou je die hebben- kun je niets beginnen, aangezien IP-board niet gratis is. Ik ga er vanuit dat je niet van plan bent er voor te betalen daarbij: wees origineel en verzin zelf iets! ik zal proberen. maar ik snap er nog niet veel van. Reageren
timwing Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Een forum zoals deze is gemaakt met php, dat is een "server side script taal" een soort programmeer taal dus. Ik weet niet of je al goed html en css kan, anders is php leren sterk af te raden. Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Je hebt voor een forum veel meer dingen nodig dan voor een gewone HTML site en daarbij de nodige kennis. Als je er niet zoveel van snapt, raad ik het je af omdat je waarschijnlijk niks van PHP af weet. Het systeem van dit forum kost zo'n 300 euro en alleen voor dit systeem is Orange Dawn beschikbaar, misschien is die skin ook betaald. Ik zou, als ik jou was, gewoon een site met HTML maken want bij dit soort opdrachten gaat het toch alleen maar om het scripten en met een PHP gescript forum denk ik niet dat je meer punten binnen haalt... Ik zou je er desnoods nog bij willen helpen Bewerkt: 21 augustus 2008 door Galiorix Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Hoezo php-kennis nodig? voor een forumsysteem is dat totaal niet noodzakelijk. Als je een webhost hebt die php ondersteund, als je een mysql-database aan kunt maken en als je via ftp je spullen kunt uploaden ben je klaar. (met het forum zelf, dan heb je dus zoiets) De rest is lay-out instellen, het forum instellen enz. maar dat gaat ook gewoon via beheerderpanels e.d. waar totaal geen php-kennis voor nodig is. Bewerkt: 21 augustus 2008 door Ymosky Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Nu heb ik er nog steeds niets aan. Is er dan een manier om zonder te veel kennis en teveel werk een forum te starten? ik wil even nog een keertje melden dat ik Kompozer gebruik Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 met Kompozer gaat het je nooit lukken om een forum te maken. Als je niets anders wenst te gebruiken als Kompozer dan maak je gewoon geen forum Simpeler methode als ik hierboven verteld heb is er niet. Als je even de tijd en moeite neemt om een gebruiksaanwijzing bij bijvoorbeeld phpBB door te lezen moet het zeker te doen zijn. (zelfs ik kan het, en ik weet totaal niets van php, en heel weinig van html.) Maargoed, als je toch perse een forum wilt hebben, dan raad ik je aan om gewoon een systeem uit te kiezen en daarmee aan de slag gaan. Je leert echt door gewoon te doen, als je dan ergens vastloopt is het vroeg genoeg om dingen te vragen. met de vraag "hoe maak je een forum" zullen we echt nooit verder komen. Reageren
Woetsha Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Of maak anders een forum aan op IPBFree.com. Daar kan je zonder kennis van FTP, MySQL, HTML, CSS en PHP een forum maken. Dat is toch wat je wilt . BTW, er staat dan wel een reclame banner op je site. Bewerkt: 21 augustus 2008 door Woetsha Reageren
Timske Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Forums zijn PHP dacht ik.. Zoek op leejoo.nl Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Of maak anders een forum aan op IPBFree.com. Daar kan je zonder kennis van FTP, MySQL, HTML, CSS en PHP een forum maken. Dat is toch wat je wilt .BTW, er staat dan wel een reclame banner op je site. ik heb al zo'n soort Forum maar dan van xsbb. maar ik zoek nog steeds een goede PHP3bb skin voor me forum dus wie heeft een mooie code voor een skin? >>> Door Thundercover: Reclame maken staan we helaas niet toe. <<< weggehaalt nu goed? >>> Door Thundercover: Ik had je link bewerkt naar de hoofdpagina van xsBB.nl en je tekst weggehaald, dus het was eigenlijk al goed. Succes verder met je topic. <<< ok hoor maar ff over je skins als ik die download en installeer op me forum word het dan allemaal engels of blijft het nederlands? Bewerkt: 21 augustus 2008 door zamg0d1 Reageren
Thundercover Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Met de termen "phpbb skins" of "phpbb themes" kun je op Google ver komen, bijvoorbeeld hier. Op phpBB.com zijn helaas nog niet zoveel skins uitgekomen voor phpBB 3.x, dus daar hoef je eigenlijk nog niet te gaan zoeken. Wel voor de installatiehandeling waarin staat hoe je een skin installeert, helaas wel in het Engels (maar mét plaatjes). Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 21 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 (bewerkt) Met de termen "phpbb skins" of "phpbb themes" kun je op Google ver komen, bijvoorbeeld hier. Op phpBB.com zijn helaas nog niet zoveel skins uitgekomen voor phpBB 3.x, dus daar hoef je eigenlijk nog niet te gaan zoeken. Wel voor de installatiehandeling waarin staat hoe je een skin installeert, helaas wel in het Engels (maar mét plaatjes). ik zal eens gaan kijken want ik wil morgen om 10 uur me hele forum legen en opnieuw beginnen met een goede start Bewerkt: 21 augustus 2008 door zamg0d1 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.