Jump to content

Forum maken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Dubbelpost :$

Met de termen "phpbb skins" of "phpbb themes" kun je op Google ver komen, bijvoorbeeld hier. Op phpBB.com zijn helaas nog niet zoveel skins uitgekomen voor phpBB 3.x, dus daar hoef je eigenlijk nog niet te gaan zoeken. Wel voor de installatiehandeling waarin staat hoe je een skin installeert, helaas wel in het Engels (maar mét plaatjes). :)

maar zou die ook werken met XSBB?

ik heb een screen gemaakt weet iemand hoe ik die moet installeren:

ghcg.jpg

want ik snap het eigenlijk niet echt.

Geplaatst: (bewerkt)

Bij copyright bijvoorbeeld, alle rechten voorbehoudem blablabla

Deze is van GTAforum: [een deel ervan]

© GTAgames.nl / GTAForum.nl 2003-2008 - All Rights Reserved - Hosted by Phost - Your Personal Host!
Bewerkt: door Timske
Geplaatst:
Bij copyright bijvoorbeeld, alle rechten voorbehoudem blablabla

Deze is van GTAforum: [een deel ervan]

© GTAgames.nl / GTAForum.nl 2003-2008 - All Rights Reserved - Hosted by Phost - Your Personal Host!

ik heb er eigenlijk niks aan want ik wil weten hoe ik de skin installeer maar aan de copyright rechten heb ikk wel wat.

Geplaatst:

Bij XSBB kan je alleen maar voorgeïnstalleerde skins gebruiken. Je moet dan bij Template, Theme en Afbeeldingenset eenzelfde naam selecteren ;)!

Geplaatst:
Bij XSBB kan je alleen maar voorgeïnstalleerde skins gebruiken. Je moet dan bij Template, Theme en Afbeeldingenset eenzelfde naam selecteren ;)!

ik snap er de pleures nix van eigenlijk want ik moet een skin kunnen installeren

Geplaatst:
Hoezo php-kennis nodig? voor een forumsysteem is dat totaal niet noodzakelijk.

Als je een webhost hebt die php ondersteund, als je een mysql-database aan kunt maken en als je via ftp je spullen kunt uploaden ben je klaar. (met het forum zelf, dan heb je dus zoiets)

De rest is lay-out instellen, het forum instellen enz. maar dat gaat ook gewoon via beheerderpanels e.d. waar totaal geen php-kennis voor nodig is.

Zoals hij het zelf heeft staan, lijkt het er op dat hij zelf een forum wil maken... Ik heb zelf ook wel voor de lol wat forumpjes op gezet dus ik weet wel wat je moet weten om een forum op te zetten.

@Zamg0d1: je kan geen skins gebruiken die niet geïnstalleerd zijn op XSBB... Je kan ze niet zelf instaleren, je kan alleen maar uit een selectie van skins, die gekozen zijn door XSBB, gebruiken.

Geplaatst:
Hoezo php-kennis nodig? voor een forumsysteem is dat totaal niet noodzakelijk.

Als je een webhost hebt die php ondersteund, als je een mysql-database aan kunt maken en als je via ftp je spullen kunt uploaden ben je klaar. (met het forum zelf, dan heb je dus zoiets)

De rest is lay-out instellen, het forum instellen enz. maar dat gaat ook gewoon via beheerderpanels e.d. waar totaal geen php-kennis voor nodig is.

Zoals hij het zelf heeft staan, lijkt het er op dat hij zelf een forum wil maken... Ik heb zelf ook wel voor de lol wat forumpjes op gezet dus ik weet wel wat je moet weten om een forum op te zetten.

@Zamg0d1: je kan geen skins gebruiken die niet geïnstalleerd zijn op XSBB... Je kan ze niet zelf instaleren, je kan alleen maar uit een selectie van skins, die gekozen zijn door XSBB, gebruiken.

maar hoe maak ik dan een Forum waar ikw el andere Skins kan installeren? ik vind deze zo standaard en lelijk daarbij

Dan moet je zelf een gratis host uitkiezen, je daar registreren en dan via FTP de bestanden van bijvoorbeeld phpBB overzetten naar de server. Daarna moet je een MYSQL database aanmaken en dan het forum gaan installeren met de goede gegevens van je database. Dan kan je het forum helemaal aanpassen zo als jij het wil... Maar daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan want je weet half niet waar ik het over heb :7

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Dan moet je zelf een gratis host uitkiezen, je daar registreren en dan via FTP de bestanden van bijvoorbeeld phpBB overzetten naar de server. Daarna moet je een MYSQL database aanmaken en dan het forum gaan installeren met de goede gegevens van je database. Dan kan je het forum helemaal aanpassen zo als jij het wil... Maar daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan want je weet half niet waar ik het over heb :7

gelijk heb je maar ik zal volgende week of over 2 weken is aan mijn ICT docent vragen of hij mij dat kan leren tijdens de lessen. Dan zal ik het nu maar ff met XSBB moeten doen.

Alleen heb ik nog geen Onderwerp en ik denk dat ik het Forum ga doen over Graphics helemaal alles wat ermee te maken heeft. Altijd handig

Geplaatst:
Het systeem van dit forum kost zo'n 300 euro en alleen voor dit systeem is Orange Dawn beschikbaar, misschien is die skin ook betaald.

Ik heb nu nog meer respect voor Joriz en alle anderen die mee betalen :7

Geplaatst:
Het systeem van dit forum kost zo'n 300 euro en alleen voor dit systeem is Orange Dawn beschikbaar, misschien is die skin ook betaald.

Daar heb ik niks aan eigenlijk want het enige wat ik wil is een forumpje maken.

Op IPBFree.com kan je ook een gratis forum aanmaken. Met IPBFree kan je wel skins gebruiken die door andere leden zijn gemaakt en kan je zelf skins maken1. Alleen is het dan IPB 1.3 in plaats van PHPBB.

Skins kan je vinden op mods.ipbfree.com of typ gewoon in google IPBFree skins en je vind er al genoeg. Skins installeren is gewoon template code kopieren en dan in ACP2 naar templates gaan en code plakken, ofzoiets...

1 Hierbij heb je dus wel kennis nodig van CSS en misschien een beetje HTML

2 Admin Control Panel (Beheerderspaneel in forum)

Bewerkt: door Woetsha
Geplaatst:

Waarom denk je dat die reclame onder en bovenin staat?

Zo verdiend Joriz en weet ik wie ook geld mee voor eventuele servers te betalen en etc.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...